2026-06-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Israel har i princip startat ALLA anfallskrig sedan 1948.
Din efterblivna hjärna kan inte ta in detta faktum.
Israel har aldrig startat ett krig utan enbart blivit angripen av diverse muslimska terrorist stater och har gjort det fantastiskt bra så här långt och försvarat hela världen mot dessa jävla pack.
Citera
2026-06-21, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Luftkrigen mot Iran är första gången amerikanen hjälpt till med personal i ett israeliskt krig. Alla andra krig har Israel vunnit på egen hand och det kommer gå bra även i framtiden med tanke på det lågkvalitativa motståndet.

Iran understöds av Ryssland och Kina. Men du skriver inte "Vad skall Iran göra utan pappa Ryssland och Kina". Sovjetunionen understödde med vapen och materiel och instruktörer araberna i alla krig mot Israel men ändå fokuserar du hela tiden på USA. Verkar vara en fixering alternativt avsaknad av historisk kunskap.

Om jag blir inkallad infinner jag mig naturligtvis, men enligt nu gällande israelisk lag är jag för gammal för reservtjänstgöring. Varför åker du själv inte ner och hjälper Iran/Hamas/Hizbollah, eller föredrar du att vara en tangentbordskrigare?

Du är den största hycklaren i tråden förutom den lögnare du är.
Du ojar dig över att stackars Israel måste försvara sig mot alla "tomteblossanfall" från Iran och Hizbollah.
Sen är du ändå inte orolig för motståndet är tydligen så lågkvalitativt från alla parter som Israel attackerar.

Vad ska ditt lilla terrorland göra utan amerikanskt miljarddollarstöd till både avancerade vapen och infrastruktur. Detta vore kanske lämpligt att nämna om du vill verka seriös. Men du väljer att stötta barnamördarnationen som totalt empatilös IDF och zionistfanatiker.
Citera
2026-06-21, 12:28
Medlem
Citat:
Du är den största hycklaren i tråden förutom den lögnare du är.
Du ojar dig över att stackars Israel måste försvara sig mot alla "tomteblossanfall" från Iran och Hizbollah.
Sen är du ändå inte orolig för motståndet är tydligen så lågkvalitativt från alla parter som Israel attackerar.

Vad ska ditt lilla terrorland göra utan amerikanskt miljarddollarstöd till både avancerade vapen och infrastruktur. Detta vore kanske lämpligt att nämna om du vill verka seriös. Men du väljer att stötta barnamördarnationen som totalt empatilös IDF och zionistfanatiker.
Israel klarar sig nog bra ändå ser du dom år en av världens största vapen exportörer och det mesta dom använder är fantastiskt egen utrustning utvecklad i Israel.
Idf är världens moraliska arme vilket kriget i gaza visat
Citera
2026-06-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Israel har aldrig startat ett krig utan enbart blivit angripen av diverse muslimska terrorist stater och har gjort det fantastiskt bra så här långt och försvarat hela världen mot dessa jävla pack.

"Har aldrig startat ett krig". Du har inte koll på någonting, som jag vet sen tidigare. Israel har startat Alla större krig din lilla zionisttomte.
Citera
2026-06-21, 12:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Vad man håller på med är en uppvigling, Usa går med på vapenvila, man förnekar sundet är stängt, dessa som blir lidande är grannländer inkl europa, grannländer har även förnödenheter man måste skeppa in genom sundet, samt man förlorar stora inkomster från försäljning av olja, Usa får stora vinster genom dessa höga priser.

Genom detta lider många andra länder inkl europa hårdast av allt detta, detta ger givetvis Usa stora fördelar o även förhöjda priser på europeiska varor till Usa utöver tullarna. menas Usa säljer mer av sin inhemska produktion o genom högre oljepriser minska handelsunderskottet.

seriöst. kan du inte bara lägga ner med din fullkomligt efterblivna ekonomiska analys? tråden ska inte behöva bli ett dagcenter där andra skribenter får träda in som vårdare bara för att du är cp. skriv din skit på ett A4-papper istället
Citera
2026-06-21, 12:33
Medlem
Citat:
"Har aldrig startat ett krig". Du har inte koll på någonting, som jag vet sen tidigare. Israel har startat Alla större krig din lilla zionisttomte.
Nej först anföll gaza Israel i detta krig sedan Libanon och syrien och till sist iran som anföll Israel som har all rätt i världen att försvara sig. Israel har ochså rätt att bygga säkerhet zoner i både gaza och Libanon för att förhindra fortsatta terrordåd där ifrån.
Idf har med stor framgång hindrat fler terrordåd från gaza ✌️🇮🇱♥️ befolkningen i gaza kommer en dag att tacka Israel för hjälpen att få bort hamas från gaza.
Citera
2026-06-21, 12:37
Medlem
Citat:
???? Som sagt, du har ingen aning om vad du skriver, allt är bara ordbajs och rappakalja.
Det är du som inte har en aning om vad du pratar om och jag har bevisat för dig att du har fel
Citera
2026-06-21, 12:45
Medlem
Citat:
Nej först anföll gaza Israel i detta krig sedan Libanon och syrien och till sist iran som anföll Israel som har all rätt i världen att försvara sig. Israel har ochså rätt att bygga säkerhet zoner i både gaza och Libanon för att förhindra fortsatta terrordåd där ifrån.
Idf har med stor framgång hindrat fler terrordåd från gaza ✌️🇮🇱♥️ befolkningen i gaza kommer en dag att tacka Israel för hjälpen att få bort hamas från gaza.

Jo dom ska tacka för hjälpen att Israel har utplånat minst 90 000 civila i Gaza varav 30 000 är slaktade barn.

Sen ska det tackas för att Gaza blivit ett gigantiskt grustag där tusentals ruttnade lik ligger och sprider sjukdomar till en redan härjad och svältdrabbad befolkning.

Är det något mer 2 miljoner hemlösa i Gaza ska tacka Israel för.
Citera
2026-06-21, 12:47
Medlem
Citat:
Det är du som inte har en aning om vad du pratar om och jag har bevisat för dig att du har fel

Jag väntar med spänning på "bevisen".
Citera
2026-06-21, 12:47
Medlem
Citat:
???? Som sagt, du har ingen aning om vad du skriver, allt är bara ordbajs och rappakalja.
7e största exportören i världen och omsatte 19 miljarder dollar. Sverige omsätter 2 miljarder dollar på vapen 😆 så jag tror nog Israel klarar sig utmärkt ändå.
Israel borde befria hela Västbanken med så att det med blir Israel.
Citera
2026-06-21, 12:50
Medlem
Citat:
Jo dom ska tacka för hjälpen att Israel har utplånat minst 90 000 civila i Gaza varav 30 000 är slaktade barn.

Sen ska det tackas för att Gaza blivit ett gigantiskt grustag där tusentals ruttnade lik ligger och sprider sjukdomar till en redan härjad och svältdrabbad befolkning.

Är det något mer 2 miljoner hemlösa i Gaza ska tacka Israel för.
90.000 döda är det inte i gaza utan dom flesta som dött är hamas krigare och terrordåden har i princip helt upphört fast Israel gick in försiktigt i gaza. Jag hade dock föredragit att man gick hårdare fram men etik och moral står högt upp i regelboken för idf
Citera
2026-06-21, 12:57
Medlem
Citat:
90.000 döda är det inte i gaza utan dom flesta som dött är hamas krigare och terrordåden har i princip helt upphört fast Israel gick in försiktigt i gaza. Jag hade dock föredragit att man gick hårdare fram men etik och moral står högt upp i regelboken för idf

Du verkar inte riktigt klok, men detta vet jag sen tidigare.
Väntar med spänning på "bevisen".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in