2026-06-21, 00:28
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Hur många demoner är du besatt av egentligen?
Dumpens argument för att de inte fiskar kvinnor är att de inte fixar sina barn på nätet, utan man kan antaga de menar att de äktar barnen i hemmiljö. Men när det gäller djur så borde det vara lika mellan könen. Ändå struntar de i att fånga perversa kvinnor. Ett utfall från huvudmännen, de hatar män och höjer kvinnor till skyarna. Alla deras lärjungar följer och ifrågasätter ingenting, ingen Judas finns bland dem.
Citera
2026-06-21, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om det är så, så är det superomoraliskt och hjärndött. Det borde de klandras för, för att de saknar totalt omdöme. Är de ens vuxna där på Dumpen. Borde inte Stella säga ifrån hon som har någon slags utbildning? Saknar de helt vuxenomdöme, eller är Sara så dominerande att ingen vågar protestera.

Skulle säga att Sara styr allt och ingen vågar protestera. Jag har skärmdumpar på hur hon försöker övertala en överlevare att följa med på gäddfiske dagen efter att överlevaren sagt att hen har det jättejobbigt och är emotionellt avstängd för att orka.
Citera
2026-06-21, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patoxen
Skulle säga att Sara styr allt och ingen vågar protestera. Jag har skärmdumpar på hur hon försöker övertala en överlevare att följa med på gäddfiske dagen efter att överlevaren sagt att hen har det jättejobbigt och är emotionellt avstängd för att orka.
Så du är eller har varit del utav de volontärer som dumpen använder?
Vad var din roll?
Citera
2026-06-21, 10:31
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:

Förlåt men jag är för trött för att kolla upp info...Vad är en överlevare? Är inte de inblandade hittepå offer?
Senast redigerad av Donaldstrumpet 2026-06-21 kl. 10:34.
Citera
2026-06-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Så du är eller har varit del utav de volontärer som dumpen använder?
Vad var din roll?

Nej, jag har inte varit volontär.

Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Förlåt men jag är för trött för att kolla upp info...Vad är en överlevare? Är inte de inblandade hittepå offer?

De som varit utsatta för riktiga övergrepp tidigare i livet kallas ofta överlevare.
Citera
2026-06-21, 10:47
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
De som varit utsatta för riktiga övergrepp tidigare i livet kallas ofta överlevare.

Ok. Jag anade något sådant men trodde inte en sekund att f.d utsatta var med på "jakterna".
Vilken jävla grej?
Citera
2026-06-21, 10:51
Medlem
Citat:
Ok. Jag anade något sådant men trodde inte en sekund att f.d utsatta var med på "jakterna".
Vilken jävla grej?

Jo, så är det tyvärr. Den stackars lilla tjejen som nyligen tog livet av sig hade varit utsatt som barn och användes flitigt som fiskare i Dumpen.
Citera
2026-06-21, 10:56
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Jo, så är det tyvärr. Den stackars lilla tjejen som nyligen tog livet av sig hade varit utsatt som barn och användes flitigt som fiskare i Dumpen.

Det låter helt sinnessjukt
Citera
2026-06-21, 11:26
Medlem
Citat:
Det låter helt sinnessjukt

Varför? Dom kanske vill hjälpa till att förhindra så inte andra råkar ut för samma sak.
Citera
2026-06-21, 11:30
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Varför? Dom kanske vill hjälpa till att förhindra så inte andra råkar ut för samma sak.

Det kan man väl använda andra frivilliga till?
Det lär finnas tusentals
Citera
2026-06-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ifrån början är de ett ord för att beskriva de som överlevt koncentrationslägerna. Som sedan adapterats för att beskriva annat.

Jag anser det är ett dåligt begrepp för att beskriva situationen de varit med om. I mina ögon är det att likställa de som varit utsatta för övergrepp med de som fick utstå händelsena i koncentrationslägerna.
Alltså det förmedlar fel budskap.

Skall man anpassa ordet så så är ju alla överlevare. "Jag kom hem levande ifrån bilresan, så jag överlevde" eller "jag har varit utsatt för mobbing så jag är en överlevare" med mera.

Så i samanhanget menar man att en överlevare är en som blivit utsatt för övergrepp. Per definition kan det vara någon vars lärare olämpligt lagt handen på låret eller någon som blivit grovt utsatt.
Citera
2026-06-21, 15:12
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte varit volontär.
Du svarade på frågan men undvek att svara på frågan. Det var ju främst hur du fått tillgång till denna information då den är svår att verifiera sanningsgraden.

Om du varit volountär hade det ju förklarat om du sett detta i en gruppchatt. Som det står är det ett påstående som skall tolkas med en extrem nypa salt. Det kan vara sant och det kan vara falskt. Innebörden kan ju ha varit att hon velat få ut denna 19åring att vara delaktig och tänka på något annat. Alternativt då hon själv tycks finna ro och terapi i att skapa denna situation och se människors liv raseras. Det är ju många hon haft samtal efteråt där man märker hur hon gottar sig i lidandet. Allt skall ju delas och spridas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in