2026-06-21, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jo han är garanterat oskyldig du tror på vilka sagor som helst helt efterbliven, hon hade aldrig tagit kontakt med honom om det hade varit sant så just det faktum att hon gör det visar att han är oskyldig och att kvinnan bara är ute efter skadestånd det är lätt att räkna ut när man vet hur folk fungerar

I ilska tar offer kontakt om de känner förövaren, för att skälla ut och få upprättelse. Du som påstår dig vara insatt i psykologi, borde fatta detta mycket enkla!

Citat:
Ord mot ord och hörsägen räcker och du kallar det gediget arbete? Skrattretande

Läs en FUP, så ser du. Dessa brukar vara på en jädra massa sidor = gediget arbete.

Och TS har ned största sannolikhet utifrån det vi vet, dömts för att han skrev "förlåt", vilket är ett erkännande. Han har dömts på sina egna ord. Inte på hörsägen.
Citera
2026-06-21, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra168cm
Väldigt kort nu, kan inte du bara lägga ner med det här konstanta spammande i alla sexualbrottmålsfall som finns på Flashback? Det blir bara samma tugg om och om igen, i att TS är skyldig och så kommer "Putinhater" och skriver det motsatta.

Enormt tröttsam "take" av er gång efter annan. (Sedan att Putinhater fått rätt gällande fallen, borde få dig att fundera lite men men..)

Om du inte vill läsa, så står det dig fritt att låta bli att läsa. Jag har yttrandefriheten på min sida.

Nej, det är jag som har fått rätt när jag påstår att det är svårt att få någon dömd för våldtäkt.
Vilket var vad jag ville visa er.

Men i detta fallet är TS dömd i Hovrätten. Och det är så vitt vi vet hans "förlåt" som fick honom dömd. Hans egna ord, alltså. Ingen hörsägen. Men låter som det inte ens har förekommit sex, på TS berättelse. Han utelämnar massor.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-06-21 kl. 10:18.
Citera
2026-06-21, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Förlåt. Men köper inte din historia.

TS utelämnar en hel del... Du tänker troll?
Citera
2026-06-21, 10:47
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
TS utelämnar en hel del... Du tänker troll?

Nej jag tänker att han faktiskt våldtog henne men inte ens vill erkänna det för sig själv.

Eller haft en väldigt dåligt försvarare
Citera
2026-06-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wrossmol
Ja känslan var nära på att det handlade om det. Blev red flag nära på en gång. När vi satte oss vid köksbordet sa hon att hon är konstnär, och rispade upp med en skalpell händerna och började måla med sitt eget blod. Förvridna ansikten i blod. Sen kom tio minuter senare den där jävla attacken. Tur att polisen fattade att nånting var fel på henne. Jag ville bara bort därifrån så fort som möjligt.
Att ni stannade!
Citera
2026-06-21, 11:22
Medlem
Citat:
I ilska tar offer kontakt om de känner förövaren, för att skälla ut och få upprättelse. Du som påstår dig vara insatt i psykologi, borde fatta detta mycket enkla!

Läs en FUP, så ser du. Dessa brukar vara på en jädra massa sidor = gediget arbete.

Och TS har ned största sannolikhet utifrån det vi vet, dömts för att han skrev "förlåt", vilket är ett erkännande. Han har dömts på sina egna ord. Inte på hörsägen.

Han har dömts på ett framtvingat förlåt som inte är värt ett skit så hade alla reagerat skillnaden mellan oss är att jag vet hur folk fungerar ett riktigt offer tar aldrig kontakt med förövaren så det är en mycket tydlig indikation på att TS är oskyldig
Citera
2026-06-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nej jag tänker att han faktiskt våldtog henne men inte ens vill erkänna det för sig själv.

Eller haft en väldigt dåligt försvarare

Ja, utifrån att han utelämnar så mycket så vet man ju inte vad man ska tro. Hade ju varit bra att få läsa domen. Då hade det ju blivit tydligare. Är ett stort glapp i hans berättelse.

Han blev friad I Tingsrätten och dömd I Hovrätten. Så försvararen lär ju varit bra? Iaf. I Tingsrätten?
Citera
2026-06-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Att ni stannade!

Låter ju som de inte hann dra innan attacken började. De var där i 10 minuter och sedan var det igång... folk är ju i regel artiga också och vill väl gärna hitta på en bra ursäkt för att dra. Det var ju för väl att polis ringde iaf. Så att skribenten och hans vän kunde komma därifrån!
Citera
2026-06-21, 11:40
Medlem
Citat:
Han har dömts på ett framtvingat förlåt som inte är värt ett skit så hade alla reagerat skillnaden mellan oss är att jag vet hur folk fungerar ett riktigt offer tar aldrig kontakt med förövaren så det är en mycket tydlig indikation på att TS är oskyldig

Jo, riktiga offer kan mycket väl ta kontakt med förövaren om de är arga och känner förövaren. För att

1. få ur sin ilska och förtvivlan och skälla ut förövaren för vad denna har gjort.
2. få svar på "varför gjorde du så här mot mig?",
3. få förövaren att inse hur sjuk i huvudet förövaren är.
4. Visa förövaren hur mycket offret lider av vad förövaren har gjort.
5. Få en ursäkt och upprättelse.

Samma sak som om någon man känner har gjort andra elakheter mot en.

Som sagt. Jag vet minst två som gjort så. Riktiga offer. En som jag känner och en vars mål togs upp i ett TV-program. Tre fall kom jag nu på. Finns fler.

Det är ju mer om man är livrädd för förövaren, man absolut inte tar kontakt. Och/eller om man inte känner personen.

TS och hans ex känner ju varandra. Hon ville väl skälla ut honom för våldtäkten helt enkelt! Få svar på hur han kunde vara så vidrig mot henne! Han skriver ju själv att det var det hon gjorde: skällde ut honom och ville veta hur han kunde göra henne så illa/behandla henne som skit.

Att han skriver "förlåt" är ett tydligt erkännande.
Senast redigerad av TomatKungen 2026-06-21 kl. 11:44.
Citera
2026-06-21, 11:43
Medlem
Citat:
Jo, riktiga offer kan mycket väl ta kontakt med förövaren om de är arga och känner förövaren. För att

1. få ur sin ilska och förtvivlan och skälla ut förövaren för vad denna har gjort.
2. få svar på "varför gjorde du så här mot mig?",
3. få förövaren att inse hur sjuk i huvudet förövaren är.
4. Visa förövaren hur mycket offret lider av vad förövaren har gjort.
5. Få en ursäkt och upprättelse.

Samma sak som om någon man känner har gjort andra elakheter mot en.

Som sagt. Jag vet minst två som gjort så. Riktiga offer. En som jag känner och en vars mål togs upp i ett TV-program.

Det är ju mer om man är livrädd för förövaren, man absolut inte tar kontakt. Och/eller om man inte känner personen.

TS och hans ex känner ju varandra. Hon ville väl skälla ut honom för våldtäkten helt enkelt! Få svar på hur han kunde vara så vidrig mot henne! Han skriver ju sjäkv att det var det hon gjorde: skällde ut honom.

Att han skriver "förlåt" är ett tydligt erkännande.

Dem du känner som tagit kontakt med förövaren har inte blivit våldtagna helt enkelt utan har hittat på för att få skadestånd liksom tjejen i denna tråden verkar ha gjort, ett riktigt offer försöker inte utstuderat manipulera fram "bevis" "förlåt men jag förstår inte vad du menar" som ts uppger att han skrivit är motsatsen till ett erkännande men du applåder gärna över att folk döms utan tillstymmelse till bevis
Citera
2026-06-21, 12:10
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ja, utifrån att han utelämnar så mycket så vet man ju inte vad man ska tro. Hade ju varit bra att få läsa domen. Då hade det ju blivit tydligare. Är ett stort glapp i hans berättelse.

Han blev friad I Tingsrätten och dömd I Hovrätten. Så försvararen lär ju varit bra? Iaf. I Tingsrätten?

Tingsrätten är värdelös, känns som en instans för att sålla bort de som inte är seriösa nog att ta fallet vidare. Med andra ord kan man lika gärna kasta tärning
Senast redigerad av Mailmans 2026-06-21 kl. 12:36.
Citera
2026-06-21, 12:39
Medlem
Citat:
Dem du känner som tagit kontakt med förövaren har inte blivit våldtagna helt enkelt utan har hittat på för att få skadestånd liksom tjejen i denna tråden verkar ha gjort, ett riktigt offer försöker inte utstuderat manipulera fram "bevis" "förlåt men jag förstår inte vad du menar" som ts uppger att han skrivit är motsatsen till ett erkännande men du applåder gärna över att folk döms utan tillstymmelse till bevis

Nu gör du dig dummare än vad du är.

1. Den jag känner ville ha upprättelse och konfronterade sin förövare (han våldtog henne grovt under deras förhållande som även var kantad av psykisk våld samt även fysiskt våld). Han erkände inför oss (vi var några som var med vid konfrontationer som skedde online). Han erkände våldtäkten och överdrev och skröt om den. Och nej, händelsen är inte ens polisanmäld. Så där har du jädrigt fel. Detta är över 20 år bakåt i tiden. Hon har skällt många gånger på honom om detta. Och senare gått i terapi i över två år för traumat. Svår PTSD och fysiska men har hon efter den grovaste våldtäkten han utsatte henne för. De fysiska menen får hon leva med.

2. TV-program "Utan samtycke". Där berättar en tjej via skådis om sitt trauma. Om hur hon blev våldtagen av en vän. Dagen efter berättar hon för deras tränare och tillsammans konfronterar de förövaren och hon skäller ut honom. Han erkänner och ber om förlåtelse. Hon polisanmäler honom och han blir dömd.

3. Ett ärende där en tjej blir våldtagen med tillhyggen, så att det blöder. Ett halvår senare ser hon en av förövarna och konfronterar honom och skäller ut honom, han erkänner och berättar för henne att det inte är så lätt för honom heller... hon polisanmäler. Vittnen vid händelsen, vilka är förövarnas vänner som var på festen när det hände och har sett de blodiga tillhygget, vittnar. Och förövarna döms. Ärendet finns att läsa om i boken "Flickan och skulden".

4. Ett ärende som finns att läsa om här. Där det är tydligt i FUP att offret konfronterar förövaren via sms och han ber om förlåtelse. Han döms för våldtäkt, där hans sms är bra bevisning.

Detta är bara 4 fall, där offer som känner förövaren, har konfronterat förövaren i ilska. Det är väl även ilska som driver på att göra polisanmälan...

Min vän som blev våldtagen och som konfronterade sin förövare. Pendlade mellan ilska och rädsla. Att skälla på förövaren var inga problem för henne. Men att polisanmäla.... gjorde henne livrädd. Livrädd att han skulle bli förbannad över polisanmälan och mörda henne. Så det vågade hon inte. Fast hon helst hade velat... Så att han inte skulle kunna utsätta fler offer. Vilket han har gjort. Minst två till har han våldtagit och misshandlat. Ingen av dessa har polisanmält. Men skällt ut honom.

Att konfrontera i ilska är inget konstigt. Inget ovanligt. I synnerhet inte om offret känner förövaren.

Så du får nog tänka om här!

TS "förlåt" är ett erkännande. Och det var ju klumpigt av honom att erkänna något han anser sig inte ha gjort. Men det är ändå ett erkännande. Huruvida våldtäkt har skett eller ej, kan ju inte vi veta dock. Eftersom han utelämnar saker. Men Hovrätten är säker: de dömer ju honom för våldtäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in