Citat:
Ursprungligen postat av
Allright02
Det finns fortfarande mycket djurplågeri tyvärr och personer som har ihjäl djur för nöjets skull. Ibland husdjur ibland vilda djur helt onödan som utsätts för tortyrliknande saker.
Varför kan vi inte ändra så att du straffas på samma sätt som om du hade gjort det på en människa? Jag skiter fullständigt i om det är ett ungdomsgäng som slänger ner en hund ifrån en bro eller något eller om det är en hundägare som utsätter sin egen hund för våld. Jag hade velat att de straffats på samma sätt som om de hade gjort det emot en människa, varför kan det inte vara så?
Jag läser så mycket om djur som plågas och dödas och straffen blir oftast inte någonting alls eller ibland väldigt milt förhållandevis till vad de har gjort.
Jag är stor djurvän (och så klart vegan) och sympatiserar med din tanke men den är helt orimlig då i princip all industriell djurhållning för livsmedelsproduktion är brutal djurplågeri.
Folk är emot djurplågeri när det handlar om husdjur, hundar och katter, men bryr sig nada om djuren som plågas brutalt i livsmedelsproduktionen.