Citat:
Ursprungligen postat av
Allright02
Det finns fortfarande mycket djurplågeri tyvärr och personer som har ihjäl djur för nöjets skull. Ibland husdjur ibland vilda djur helt onödan som utsätts för tortyrliknande saker.
Varför kan vi inte ändra så att du straffas på samma sätt som om du hade gjort det på en människa? Jag skiter fullständigt i om det är ett ungdomsgäng som slänger ner en hund ifrån en bro eller något eller om det är en hundägare som utsätter sin egen hund för våld. Jag hade velat att de straffats på samma sätt som om de hade gjort det emot en människa, varför kan det inte vara så?
Jag läser så mycket om djur som plågas och dödas och straffen blir oftast inte någonting alls eller ibland väldigt milt förhållandevis till vad de har gjort.
Hårdare straff, ja, men inte till nivån människa. Eller för vissa brott kanske det närmar sig varandra, till exempel om man uppsåtligen plågar ett djur. Men i andra situationer skiljer det sig.
Om din hund blir sjuk så kan du antingen ta den till veterinären, eller så kan du skjuta den. Det är nog få som vill förändra det, i alla fall om man tänker vad det innebär i förlängningen. Det blir slutet för att folk skaffar husdjur överhuvud taget.