2026-06-20, 15:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessoa86
Hvis politiet ønsket å konfrontere SE med bilen i avhør ville det jo vært idiotisk å gå ut med dette i media på forhånd.

Kan det tenkes at mediedekningen av både SE og bilen er ment for en tredjepart?
Som et hint om hva de vet?

Altså - "vi har bilen på video, og vi har avslørt SE"?
Citera
2026-06-20, 16:21
Medlem
Vil nok være mer action i saken og tråden om avhøret av SE resulterer i noe utenfor det vanlige, som er å bli sjekket ut av saken.
Citera
2026-06-20, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Med sakens "utvikling i media" tror jeg politiet på et vis kan knytte SE til den røde bilen.
Citera
2026-06-20, 17:20
Medlem
Citat:

Det tror jeg, men føler det har skjedd før til ingen nytte. Opplever at politiet kanskje blir hindret av at Riksadvokat setter bremsene på en evt rettssak. Hvor politiet spiller alle ut mot alle. Men ikke sikkert politiet hadde klart seg særlig bra i en rettssak heller. TH sin varetekt ble ikke forlenget erter behandling i Lagmannsretten.
Citera
2026-06-20, 17:24
Medlem
Citat:
Vitnet kan jo bare ha blingset med navnet, sagt Amarok når han kanskje mente en av dem du nevner.
Så havnet det på trykk, og ble en "sannhet". Det er uansett vanskelig å vite hvor sannferdig et enkelt vitne kan være. Ikke fordi jeg tror han nødvendigvis lyver, men som kjent er vitneobservasjoner gjerne upresise. Det vi dog kan være rimelig sikre på er at han ikke så noen rød bil.

Da tenker jeg - kan den røde Caddyen ha vært byttet ut med en sølvgrå SUV, kanskje i nærheten av Robsrud?
Det har nok skjedd et bilbytte ikke lenge etter AE ble fraktet bort, i tilfelle noen naboer eller forbigående hadde blitt vitne til forbrytelsen. I løpet av rekognosering er det kanskje ikke så mye poeng i å bytte bil, med mindre den ene bilen var kjent i nabolaget?

Jeg så på historiske flyfoto fra 2017 på 1881, og det ser ut til å stå en rød varebil hos naboen. Usikker på hvilket merke.
Citera
2026-06-20, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Med sakens "utvikling i media" tror jeg politiet på et vis kan knytte SE til den røde bilen.
Det vil i alle fall kunne forklare økt mistanke, men politiet virker kun middels interessert i SE.
Citera
2026-06-20, 17:33
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det har nok skjedd et bilbytte ikke lenge etter AE ble fraktet bort, i tilfelle noen naboer eller forbigående hadde blitt vitne til forbrytelsen. I løpet av rekognosering er det kanskje ikke så mye poeng i å bytte bil, med mindre den ene bilen var kjent i nabolaget?

Jeg så på historiske flyfoto fra 2017 på 1881, og det ser ut til å stå en rød varebil hos naboen. Usikker på hvilket merke.

Sjekk streetview fra 2010. Ser ut som en Citroën Berlingo. Tipper samme bil, den står parkert samme plass.

Bilbytte fra rekognosering til selve forbrytelsen kunne kanskje være praktisk.
Siden Caddyen er så åpenlyst observert på kameraer forskjellige steder, ville
kanskje politiet drive å lete videre etter en slik bil, men forgjeves.
Citera
2026-06-20, 17:57
Medlem
Citat:
Hvis politiet ønsket å konfrontere SE med bilen i avhør ville det jo vært idiotisk å gå ut med dette i media på forhånd.

Hvorfor det, bilen er jo ikke identifisert så det er vel det de håper på tips om.
Citera
2026-06-20, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det vil i alle fall kunne forklare økt mistanke, men politiet virker kun middels interessert i SE.

Ja, enig. Men kan være pga de ikke sitter på noe trumpkort, kombinert med at de vet SE er en smart kriminell. Er vel ikke akkurat typen til å bryte sammen å legge kortene på bordet
Citera
2026-06-20, 18:16
Medlem
Citat:
Vem är SE??
Citera
2026-06-20, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Ja, enig. Men kan være pga de ikke sitter på noe trumpkort, kombinert med at de vet SE er en smart kriminell. Er vel ikke akkurat typen til å bryte sammen å legge kortene på bordet
Det er sant. Jeg lurer på hva som var grunnen til at han nå ønsker å la seg avhøre. Har journalistene blitt for plagsomme? Han kan vel ikke være redd for sitt gode navn og rykte?
Citera
2026-06-20, 18:23
Medlem
Citat:
Sjekk streetview fra 2010. Ser ut som en Citroën Berlingo. Tipper samme bil, den står parkert samme plass.

Bilbytte fra rekognosering til selve forbrytelsen kunne kanskje være praktisk.
Siden Caddyen er så åpenlyst observert på kameraer forskjellige steder, ville
kanskje politiet drive å lete videre etter en slik bil, men forgjeves.
Ser ut til å være doble bakdører på den på 2017-flyfoto og bakluke på 2010-street view, men er ikke sikker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in