2026-06-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Narkotikapolitiken har aldrig fungerat de senaste 50 åren, men narkotikan har ökat lavinartat i samhället senaste 10 åren. Inget görs åt det.

Livstid rakt av utan frigivning i förtid för grovt. 20 år för narkotikabrott och 10 år för "eget bruk"

Det skulle städa upp de värsta skumen efter ett par år.
Nu vet jag inte exakt vad en/ett skum är, men världen kommer att skratta åt oss om vi inför 10 års fängelse för cannabisbruk. Men men, det är dina skattepengar.
Citera
2026-06-20, 15:23
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Narkotikapolitiken har aldrig fungerat de senaste 50 åren, men narkotikan har ökat lavinartat i samhället senaste 10 åren. Inget görs åt det.

Livstid rakt av utan frigivning i förtid för grovt. 20 år för narkotikabrott och 10 år för "eget bruk"

Det skulle städa upp de värsta skumen efter ett par år.

Citat:
Narkotikapolitiken har aldrig fungerat de senaste 50 åren
Sant

Citat:
Inget görs åt det
????

Första är sann, den andra inte lika mycket. Sverige är bland de hårdaste länder på droger i väst, och det har bidragit till inget. Kolla på andra länder som har legaliserat vissa droger så kommer du se att "20 år för narkotikabrott" funkar inte, och folk bryr sig faktiskt inte.

För övrigt, om du tycker att cannabis förbruk ska ge 10 år så kanske du kan åka till Asien och se hur väl deras narkotika politik fungerar =) Bara för att du slänger folk i fängelse för lilla minsta ändrar det inget. Kolla på Thailand och deras problem med ICE (Meth), som är så olagligt som någon substans kan bli. Du missar helt och hållet mänskliga psykologin, och att straff är bland de sämre sätten att minska droger.

Jag är i vart fall inte intresserad av att betala för att sätta dessa i fängelse, jag vill hellre köpa gräs med dom pengarna.
Citera
2026-06-20, 15:26
Medlem
gracelesss avatar
Citat:
Handlar om en attitydförändring mot narkotika. Det är inte ok att partyknarka. Ta tre groggar och gå hem i stället.

Samhället har helt tappat det. overruled by gangs. Köper du så är du med och sponsrar dem. Det vill du inte, även om du partyknarkar lite. Kanske kör du inte bil eller elspark påverkad, men du är med och finansierar skiten genom att köpa. Precis som Katja. Hon hade knappast odlat upp en cocaplanta hemma.

Skrämmande att du som ändå har så vettiga åsikter i övrigt på forumet försvarar skiten. För det är skit!

"Ta tre groggar och gå hem i stället"

Du är så efterblivet inköpt på dina åsikter att du inte ens kan se ironin i det du skriver.

Citat:
För det är skit!
Wäääääh wwääääääääh wäääääääääääääääääh
Citera
2026-06-20, 15:41
Medlem
Custom_mades avatar
Det enda etiska är såklart att avsluta det här meningslösa och farliga "kriget mot droger" som totalt havererat redan för mååånga år sedan.

En sak jag inte förstår är varför man är så religiös i denna frågan? Det är alltid märkligt hur vi alla gemensamt gett ett ok att vissa människor är mindre värda, men sådan är folk. Trångsynta som hellre ser folk lida än att behöva lära sig något nytt...
Citera
2026-06-20, 16:23
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Problemet med knarkare och alkisar är att om man ger dem ena handen tar de hela armen. Det är just så beroende fungerar: man ljuger för sig själv och för andra för att få det enda som man vill ham alkohol eller doger.

Det enda som fungerar är förbud. Alla försök med mer frihet, det finns oändligt många i alla länder, slutar i att en lite klick män drogar ihjäl sig.

Inte helt osannolikt att TS har som enda tanke med TSW att få loss fler droger billigare. Som alla drogberoende gör.
Citera
2026-06-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Problemet med knarkare och alkisar är att om man ger dem ena handen tar de hela armen. Det är just så beroende fungerar: man ljuger för sig själv och för andra för att få det enda som man vill ham alkohol eller doger.

Det enda som fungerar är förbud. Alla försök med mer frihet, det finns oändligt många i alla länder, slutar i att en lite klick män drogar ihjäl sig.

Inte helt osannolikt att TS har som enda tanke med TSW att få loss fler droger billigare. Som alla drogberoende gör.
Vad exakt är det som fungerar med förbud? Vi har förbud nu och folk har inte slutat knarka för det.
Citera
2026-06-20, 16:41
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad exakt är det som fungerar med förbud? Vi har förbud nu och folk har inte slutat knarka för det.
Sverige har bland de minsta knarkarproblemen som finns i världen och lustigt att du inte känner till det från din vardag. Jag som är äldre minns hur knarkarna satt på Sergels torg och tog en sil och jag skulle säga att jag inte sett en knarkare på årtionden. Att sedan så många dör är sogrligt, jag vet inte var de håller hus eller hur de finansierar det, men det är ju inte statens fel utan knarkets fel och därför ska knarket bort.

Finns 100-tals trådar som denna. Alla fungerar ungefär med förklaringen "nu dör 200 per år i trafiken men om vi ger alla en gratis ferrari så kommer antalet döda attt minska".

Finns 100-tals filmer på youtube om detta, här den första som kom upp, hur Vänstern i Portland USA försökte med fria droger och resultatet blev en katastrof och nu ändrar de tillbaka reglerna.
https://www.youtube.com/watch?v=vtwXYTmVLro
Citera
2026-06-20, 16:43
Medlem
Citat:
Sverige har bland de minsta knarkarproblemen som finns i världen och lustigt att du inte känner till det från din vardag. Jag som är äldre minns hur knarkarna satt på Sergels torg och tog en sil och jag skulle säga att jag inte sett en knarkare på årtionden. Att sedan så många dör är sogrligt, jag vet inte var de håller hus eller hur de finansierar det, men det är ju inte statens fel utan knarkets fel och därför ska knarket bort.

Finns 100-tals trådar som denna. Alla fungerar ungefär med förklaringen "nu dör 200 per år i trafiken men om vi ger alla en gratis ferrari så kommer antalet döda attt minska".

Finns 100-tals filmer på youtube om detta, här den första som kom upp, hur Vänstern i Portland USA försökte med fria droger och resultatet blev en katastrof och nu ändrar de tillbaka reglerna.
https://www.youtube.com/watch?v=vtwXYTmVLro
Sverige har orimligt höga dödstal gällande överdoser. Det är lustigt att du inte känner till det.
Citera
2026-06-20, 16:49
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Sverige har orimligt höga dödstal gällande överdoser. Det är lustigt att du inte känner till det.
Jag känner till det. Många av dödsfallen är självmord, eller med mediciner som skrivits ut av läkare.

Antalet som dör i överdoser sjunker oavbrutet i Sverige.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJOpbM/farre-dor-i-overdos-vi-har-vant-trenden
Citera
2026-06-20, 17:04
Medlem
Citat:
Jag känner till det. Många av dödsfallen är självmord, eller med mediciner som skrivits ut av läkare.

Antalet som dör i överdoser sjunker oavbrutet i Sverige.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJOpbM/farre-dor-i-overdos-vi-har-vant-trenden
Så din åsikt är att svensk narkotikapolitik är välfungerande?
Citera
2026-06-20, 17:08
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Så din åsikt är att svensk narkotikapolitik är välfungerande?
Min åsikt är att det inte verkar finnas någon bättre politik i något annat land så vi bör fortsätta med vår förbudspolitik.

Knark cigaretter och alkohol minskar oavbrutet bland yngre i Sverige, jag har många barn så jag vet, och problemen kommer sannolikt att fortsätta minska.

Vi kan aldrig få noll döda. Det går varken bland självmord, antal döda i trafiken, eller av droger.
Citera
2026-06-20, 17:16
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graceless
Förhoppningsvis när din generation har försvunnit så kan vi kanske få lite mindre hjärndöd politik.

Well, det lär dröja då med min blygsamma ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in