2026-06-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hon knullade väl allt som som hade penis och visade minsta lilla intresse. Otroligt ful kvinna.
Danayas pappa om Emma:

Hur upplever du Emma som mamma?
Ansvarslös, lat. Hon ville bara hitta någon att samlag med. Jag tror hon saknade intresse för barnet. Hon, när barnet var 15 dagar gammal sa hon till mig att hon inte ville amma barnet för att hennes bröst skulle börja likna pannkakor. Hon är en person som inte känner familjeband.

Berätta om lägenheten?
Mycket smutsigt. Hon är en kvinna som inte gillar renlighet. När vi bodde ihop så var det jag som lagade mat och städade.
Citera
2026-06-20, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Hon knullade väl allt som som hade penis och visade minsta lilla intresse. Otroligt ful kvinna.
Det som kompisen sa om att hon lämnade flickan ensam 15-20 ggr några timmar i taget för att träffa olika män några timmar i taget lät det nästan som att hon sålde
Citera
2026-06-20, 13:13
Medlem
Det är uppenbart att pappan älskade D mer än vad Emma gjorde... Han borde kämpat hårdare men var motarbetad av både Emma och hennes föräldrar.
Citera
2026-06-20, 15:16
Medlem
Lemonade.347s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boppes50
Det är uppenbart att pappan älskade D mer än vad Emma gjorde... Han borde kämpat hårdare men var motarbetad av både Emma och hennes föräldrar.
Det är synd att dottern har använts av Emma framförallt som en hämnd mot pappan
Citera
2026-06-20, 15:42
Medlem
Har man hittat den kvinna som synts i videoklippen än ?
Citera
2026-06-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrkoklocka
Jag har haft en anhörig som missbrukade narkotika - inte supernära anhörig, men ändå. Vi beslutade gemensamt i vår familj och den personens familj, att vända den personen ryggen, utesluta den personen ur familjeträffar, se inte - hör inte - vet inte om, blockera tel.nr, m.m. och visa TYDLIGT att du är INTE ÖNSKAD i vår familj/umgänge till h*n slutade upp med drogerna.

Sen kan jag tycka att ett narkotikamissbruk hos en vuxen, i dens hem (eget bruk) där ingen annan tar skada, ändå är lite "mildare" i avsykvärdhetens skala, än det Emm@ har gjort.
Men fortfarande tillräckligt illa för att markera avståndstagande ifrån.

Vår anhörig dog av sitt missbruk. Personen accepterade inte dom som försökte hjälpa, eller den hjälp som erbjöds, utan såg det mer som ett "hot" mot sin självbestämmanderätt över sin egen kropp och livsstil.

Vi hade ju tagit avstånd från personen så vi fick vetskap om dödsfallet först ett halvår efter att begravningen ägt rum också - via en gemensam bekant som vi inte träffar alltför ofta.
Jag vet inte hur andra fungerar, men jag kan inte sörja en person jag tagit avstånd från mer än en random främlig som dött i en trafikolycka.
Tragiskt att h*n är död, men personen kunde tagit sitt EGENANSVAR och tagit den hjälp som så många gånger erbjöds.

Nu fattar jag att anhöriga kan behöva kapa banden till missbrukare för att rädda sig själv ibland. Men om det nu rörde sig om ett missbruk i ens eget hem som ingen annan tog skada av, så låter du faktiskt som en psykopat.

Särskilt som du inte ens sörjer personen.
Citera
2026-06-20, 16:47
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaandersson
Hon arbetade med att sköta försöksdjur på den anläggning som drivs av universitetet och/eller Sahlgrenska. Tydligen har hon gått naturbrukslinjen på gymnasiet och där lärt sig en del om djurskötsel. Verkar som om hon fungerat hyfsat på jobbet; iallafall har hon inte blivit uppsagd utan arbetat flera år på samma ställe.

Inte förvånad alls. Endas kalla människor kan jobba med försöksdjur.
Citera
2026-06-20, 17:09
Medlem
-Pelles avatar
Jag har läst fup och är förvånad att ingen av de två killarna undrat vem som passar Daya,
alltså inte ens haft en åsikt om att morföräldrarna ar otroligt snälla som "passade två-tre ggr i veckan"

Man hade ju undrat lite vad morfäräldrarna tyckte om att passa så ofta, genomsnitt var tredje dag,,
ifall dom vet att hon har träffat honom, och vad dom anser om det.

När man själv är indirekt inblandad i att passning måste ordnas, blir man ju nyfiken hur det läggs upp.

Typ som om hon kommit med helikopter till dejten hade man ju undat var hellikoptern ställdes,, och om hon kommer på kvällar utan dottern blir man ju nyfiken hur hon löser barnvakt,,
"-är det en inhyrd barnvakt, vad kostar det i timmen eg måste ju va dyrt,, fan bruden måste vara tät,,, elller,, är det nån anhörig, och vad tycker dom om att passa var tredje kväll pga mig" är ju tankar man borde få
Senast redigerad av -Pelle 2026-06-20 kl. 17:14.
Citera
2026-06-20, 17:19
Medlem
-Pelles avatar
Läste nånstans, men hittar inte nu,, att ena kompisen hade skrivit "Dayya kan!" som svar när Emma skickat nån info ang vad hon sett i kameran om Daya.
Alltså borde den kompisen därmed vetat att kameran användes som barnvakt.
Men detta frågas inte om inte i förhöret med den vännen.

Nån som känner igen vad jag menar?

Vill inte nämna förhörpersonens namn, då jag inte hittar utdraget på sms/Dm nu, så jag inte pekar ut fel person. Men minst en väninna verkade medveten om kamera-upplägget
Citera
2026-06-20, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
Läste nånstans, men hittar inte nu,, att ena kompisen hade skrivit "Dayya kan!" som svar när Emma skickat nån info ang vad hon sett i kameran om Daya.

Vill inte nämna förhörpersonens namn, då jag inte hittar utdraget på sms/Dm nu, så jag inte pekar ut fel person. Men minst en väninna verkade medveten om kamera-upplägget

Jo men det frågas väl om i förhör? Kompisen motiverade det typ med att hon var deppig och inte riktigt tog in det Emma skrev. (Låter inte så trovärdigt imho.)
Citera
2026-06-20, 17:34
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle

Vilken sida?
Citera
2026-06-20, 17:40
Medlem
[quote=Kyrkoklocka|95236275]
Jag tycker att Emm@s adoptivföräldrar...nu när dom fått upptryckt i nyllet, svart på vitt hur vanskött D har blivit, samt hur Emm@ har hållit på och jävlats och blockat pappan från kontakt, och hur Emm@ har lyckats manipulera dom...Så tycker jag dom borde utöka kontakten till Dayas pappa, deras "riktiga svärson" och be honom om ursäkt att dom inte tog honom på allvar utan svalde Emm@s hittepåhistorier med hull och hår.

Att han och Emm@ har bråkat tror jag absolut. Alla par bråkar någon gång.
Men resten tror jag inte ett skit på.
Möjligtvis att han blev förbannad på Emm@ som saknade både konsekvenstänk och ett vuxet synsätt på ansvarstagande.
Kanske han i vredesmod slog sönder nån sak hemma eller slängde nån grej i golvet och skrek(?)
Kanske gav han f*ttj*veln en välförtjänt örfil för att hon försummat dottern redan då(?)

Okej, fel av honom, det ursäktar inte honom - men jag tror ABSOLUT att Emm@ har överdrivit resten.
Självklart vill hon väl ha bort honom från familjen och ha ensam vårdnad så att han inte ska kunna klaga och lägga sig i.

Jag har mött många patienter med EIPS som gör likadant - bryter kontakten med dom som säger emot dom. T.ex. dom som ber patienten söka hjälp för sina problem. Det bli enklare att strunta i dom och umgås med folk som håller med en, tror på ens lögner, eller inte lägger sig i, eftersom man då kan fortsätta sitt "eget race" så att säga.

Stötta pappan i stället för att lägga mer energi på Emm@. Mannen har faktiskt förlorat sin dotter - en dotter han ändå verkade engagerad i och ville ha att göra med.

Face the facts, som det heter - Emm@ är "obotligt störd" och kommer aldrig kunna (eller ha intresse av att) engagera sig och ta ansvar som en vuxen.
Varför ska man, när man får allt betalt för sig och serverat på silversked?
Det enda hon tänker på är att "själv må bra" & "ha kul egentid" och "knulla runt och framstå som sexy-girl".

Föräldrarna borde vända ryggen åt Emm@, kapa alla j*vla band och kontakt med henne, radera henne ur deras liv, och istället fokusera på att visa ånger för sin godtrogenhet, som kostade ett litet barn livet.
Den ångern kan dom gott visa till flickans pappa!

Victor är en j*vla drullputte som tänker med k*ken - även han borde vända Emm@ ryggen.
Hur fan är den killen funtad, när han tänker på vad han ska köpa för gåvor/chips eller vad-f*n-det-var till svärföräldrarna, när hans flickvän just förlorat sitt barn i (vad man då trodde var) en olycka!?
Att han inte reflekterar över sin egen medverkan i detta...?!

Att sedan fortsätta att träffa f*ttj*veln efter att han vet vad hon gjort säger mig att han kanske har nån typ av IF eller nåt som gör att han inte begriper. Eller så är han mentalt på en yngre tonårings nivå.

Jag har haft en anhörig som missbrukade narkotika - inte supernära anhörig, men ändå. Vi beslutade gemensamt i vår familj och den personens familj, att vända den personen ryggen, utesluta den personen ur familjeträffar, se inte - hör inte - vet inte om, blockera tel.nr, m.m. och visa TYDLIGT att du är INTE ÖNSKAD i vår familj/umgänge till h*n slutade upp med drogerna.

Sen kan jag tycka att ett narkotikamissbruk hos en vuxen, i dens hem (eget bruk) där ingen annan tar skada, ändå är lite "mildare" i avsykvärdhetens skala, än det Emm@ har gjort.
Men fortfarande tillräckligt illa för att markera avståndstagande ifrån.

Vår anhörig dog av sitt missbruk. Personen accepterade inte dom som försökte hjälpa, eller den hjälp som erbjöds, utan såg det mer som ett "hot" mot sin självbestämmanderätt över sin egen kropp och livsstil.

Vi hade ju tagit avstånd från personen så vi fick vetskap om dödsfallet först ett halvår efter att begravningen ägt rum också - via en gemensam bekant som vi inte träffar alltför ofta.
Jag vet inte hur andra fungerar, men jag kan inte sörja en person jag tagit avstånd från mer än en random främlig som dött i en trafikolycka.
Tragiskt att h*n är död, men personen kunde tagit sitt EGENANSVAR och tagit den hjälp som så många gånger erbjöds.

Angående Emm@ tänker jag likadant - uteslut henne ur gemenskapen och ge F@N i att hålla på och dalta runt och curla henne i allt hon gör, så får det bära eller brista.
Brister det så gör det...Då var hon inte stark nog att kunna klara sig.

Det finns liksom bara 2 alternativ då:
Antingen rycker hon upp sig och tar tag i sina problem, och tar det ansvar som en vuxen människa förväntas göra, samt aktivt söker och tar emot den hjälp som erbjuds...
Eller annars tar problemen henne (kanske av daga).
Tragiskt men ingen större förlust om hon ändå inte kunde bättra sig.
[/QUOTE

Det är tydligt att borderline inte är huvuddiagnos , narcissism är väldigt tydligt ochså den diagnos de flesta har som har vanligt jobb och fungerar utåt (inom kluster b) möjligen fullblods psykopatet med( ej sociopater)
Senast redigerad av fuckthew0rld 2026-06-20 kl. 17:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in