2026-06-20, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Jag känner rentav en kvinna som blev grovt våldtagen av sin dåvarande pojkvän (hon har fortfarande fysiska men efter övergreppet). När det var slut mellan dem, så konfronterade hon honom med detta (igen, hon hade även gjort det direkt efter våldtäkten). Hon ville höra honom erkänna våldtäkten. Vilket han gjorde (vi var där, några stycken med henne, så jag vet) och han skröt tom. om mer saker, som hon inte berättat om, när vi andra konfronterade honom. Han beskrev övergreppet som värre än vad hon gjorde. Mer våld, mer förnedring. För hennes del var det dock viktigt att han erkände. För henne. Hon polisanmälde inte honom. Trots att hon alltså hade gott om bevis i hans erkännande. Polisanmälan var hon rädd för att göra (till skillnad från konfrontationen).

Och hon är inte den enda! Herregud! Finns ju gott om kvinnor som blir våldtagna inom ramen av sina förhållanden och som kräver svar av förövaren på "varför kunde du göra såhär mot mig?". Eller kvinnor som är vänner med förövaren!

Se tex. SVTs serie som heter "Utan samtycke". Där är det ett av offren som konfronterar sin förövare dagen efter med varför han våldtog henne. Han erkänner. Och blir sedan polisanmäld och dömd.

Det är en del av upprättelsen, som gör att offer som känner sin förövare, vill ha svar från förövaren. En ursäkt och en förklaring. Sådan konfrontation drivs ju av ilska och förtvivlan.

Men som sagt var: inte alltid det räcker. och då blir det polisanmälan och/eller terapi.
För min vän blev det långvarig terapi. För det räckte inte med hans erkännande. Hon kände sig lika förnedrad ändå. Det som hjälpte var väl att vi som står henne nära, fick se hans erkännande. Det gav henne känslan av att vi därmed skulle veta att det hon berättat för oss var sant och riktigt.
Konfrontera honom honom är det en tydlig indikation på att allt var påhittat en falsk tillvitare försöker manipulera fram "bevis" men ett riktigt offer tänker inte så så konfrontera hon honom blev hon inte våldtagen det är ganska enkelt att han blev dömd säger inget med tanke på de löjligt låga beviskraven som gäller i sexualmål
Senast redigerad av Putinhater 2026-06-20 kl. 14:42.
Citera
2026-06-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Konfrontera honom honom är det en tydlig indikation på att allt var påhittat en falsk tillvitare försöker manipulera fram "bevis" men ett riktigt offer tänker inte så så konfrontera hon honom blev hon inte våldtagen det är ganska enkelt

Nope.

Om någon varit otrogen mot dig, då vill du skälla ut personen och konfrontera denna med sin otrohet, inte sant?

Detsamma gäller om en person blivit våldtagen av någon som står denna nära.

Svårare än så är det inte.
Citera
2026-06-20, 14:45
Medlem
Citat:
Nope.

Om någon varit otrogen mot dig, då vill du skälla ut personen och konfrontera denna med sin otrohet, inte sant?

Detsamma gäller om en person blivit våldtagen av någon som står denna nära.

Svårare än så är det inte.

Betydligt sannolikare att det är ett sätt att skaffa fram "bevis" till en falsk anmälan än att man självmant tar kontakt med förövaren efter en traumafylld upplevelse då är man rädd man konfronterar inte om man blivit våldtagen på riktigt det är bara ett sätt att försöka fiska fram falska bevis som denna kvinna gjort och många fler
Citera
2026-06-20, 15:14
Medlem
Citat:
Betydligt sannolikare att det är ett sätt att skaffa fram "bevis" till en falsk anmälan än att man självmant tar kontakt med förövaren efter en traumafylld upplevelse då är man rädd man konfronterar inte om man blivit våldtagen på riktigt det är bara ett sätt att försöka fiska fram falska bevis som denna kvinna gjort och många fler

Men förstår du inte att våldtäkt leder till ilska hos offret? Och att ilska är vad som gör att ett offer konfronterar sin förövare? TS beskriver ju även att hans ex skällde och skrek på honom och kastade ut honom ur sin lägenhet och sedan skickade flera anklagande sms. Hon var ju då driven av ilska. Ilskan tar tillfälligt bort rädsla.
Citera
2026-06-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dossan157
Tjena!

Vet inte riktigt hur jag ska börja med detta….

Blivit dömt för våldtäkt och 2år i fängelse,

Träffade mitt ex 2 månader innan denna händelsen.

Vi sitter och dricker vin och röker hasch hemma i soffan som vi brukade göra på helgerna,
efter andra spliffen somnar jag
(då jag inte röker lika ofta som förut)

vaknar mitt i natten av att hon skriker att jag våldtagit henne och att jag ska dra hem, ifrågasätter henne men blir rädd och chockad så tar jag mina saker och drar hem,

Får massa SMS om hur jag kunde våldta henne och behandla henne som skit.

Dum i huvudet som jag är skriver jag förlåt och jag inte förstår vad hon menar osv

(Detta var starkaste beviset
I rättegången)

Slutade med 300k skadestånd
Och att jag blev uthängd på sociala medier
Samt firande av skadeståndet med sin nya snubbe hon skaffat.

Jag är inte den första som blivit anmälda
(TVÅ killar innan mig)
Insett att jag har förlorat och mitt liv och karriären är förstört…..

Min fråga kommer jag hamna på en vanlig anstalt där folk skiter fullständigt i min historia och kommer göra mina år till helvete eller hamnar jag på en avdelning med människor jag avskyr mest av allt
(Sexualbrottslingar & pedofiler)

du vet om att du kan överklaga va?

du kan även påstå att det som rätten kallar starkaste beviset är ingenting, ett sms är inte ett starkt bevis.

jag skulle överklagat.
Citera
2026-06-20, 15:35
Medlem
Citat:
Han skrev förlåt och att han inte vet vad hon menar=motsatsen till ett erkännande hans agerande är fullt naturligt om någon man litat på kommer med absurda anklagelser, det märks att amatörerna som sitter och dömer kan noll om psykologi, jo det är ett framtvingat förlåt när hon anklagar honom upprepade gånger hade det varit sant hade hon aldrig tagit kontakt med honom utan ringt polisen direkt, hon är ett skolboksexempel på hur en falsk tillvitare manipulerar fram "bevis"

ett förlåt säger inte ett dugg.
Citera
2026-06-20, 15:57
Medlem
My best friend Ola Wiebe was also wrongfully convicted. He got 4 years. And the bitch who accused him got 270 000 SEK 😠
Citera
2026-06-20, 16:18
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
TS har ett problem: alla brottslingar ljuger alltid. Och det är otroligt lätt att ljuga. Och man kan även ha förnekelse. Detta sagt så är våldtäkter ett svårt brott eftersom det är ett slags "tankebrott", man kan ha sex men om hon i sin tanke är emot det så kan hon tycka det är våldtäkt och då blir det finkan. Jag hatar tankebrott och de borde bort från lagboken.
Citera
2026-06-20, 17:06
Medlem
Tråden blir helt meningslös om vi inte får se domen i fråga. Detta eftersom vi bara för höra din version och inte ditt ex version. Lägg upp domen här så var och en kan bedöma. Ta bort namn om du inte vill skylta med det.
Citera
2026-06-20, 18:10
Medlem
Citat:
Men förstår du inte att våldtäkt leder till ilska hos offret? Och att ilska är vad som gör att ett offer konfronterar sin förövare? TS beskriver ju även att hans ex skällde och skrek på honom och kastade ut honom ur sin lägenhet och sedan skickade flera anklagande sms. Hon var ju då driven av ilska. Ilskan tar tillfälligt bort rädsla.

Hon var snarare driven av pengarna som hon visste väntade om hon kunde manipulera fram "bevis" men som jag sagt det är inget erkännande för man inte protesterar högljutt när man blir anklagad
Citera
2026-06-20, 18:53
Medlem
Citat:
Hon var snarare driven av pengarna som hon visste väntade om hon kunde manipulera fram "bevis" men som jag sagt det är inget erkännande för man inte protesterar högljutt när man blir anklagad

Det vet du ingenting om. Hon kan mycket väl lika gärna ha blivit våldtagen av TS. Han utelämnar som sagt var en väldigt viktig del av händelseförloppet i sin trådstart.

Att han blir dömd beror dock på hans "förlåt" I sms till henne. Han beskriver själv att det var det starkaste beviset. Så han satte dit sig själv, kan man säga. Vare sig han är skyldig eller icke skyldig, så var det han själv som satte dit sig själv.

Hade han inte skrivit "förlåt", så kanske han inte hade blivit dömd. Utan friad. Oavsett om han är skyldig eller icke skyldig.

Huruvida han är skyldig eller inte, vet vi inte. Hovrätten anser dock att de vet att han är skyldig. Men vi har inte läst vare sig dom eller FUP. Vi kan bara välja att lita på/inte lita på Hovrättens dom.

Det vi däremot vet från TS är att det är hans "förlåt" I smset som satte dit honom.
Citera
2026-06-20, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
du vet om att du kan överklaga va?

du kan även påstå att det som rätten kallar starkaste beviset är ingenting, ett sms är inte ett starkt bevis.

jag skulle överklagat.

Han skriver att han blev friad i Tingsrätten men dömd i Hovrätten. Så det är redan överklagat. Det var då han blev dömd.

TS utelämnar en hel del av historien. Så svårt att veta vad för annan bevisning som finns. Men hans "förlåt" till själva målsägande är ett erkännande. Vilket väl får gå som stark bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in