2026-06-20, 12:54
Medlem
Du är absolut inte oskyldigt dömd. Vem försöker du lura?
Citera
2026-06-20, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
TS har inte beskrivit att hans "förlåt" var "framtvingat".
Läs om, läs rätt.

Han hade lika gärna bara kunnat snoppa av henne och skriva "jag har inte våldtagit dig. Nu får du sluta upp med dessa anklagelser!". Vilket hade kunnat användas som bevis av hans försvarsadvokat!

Men istället skriver han "förlåt". Och då ser han jävligt skyldig ut.

Han skrev förlåt och att han inte vet vad hon menar=motsatsen till ett erkännande hans agerande är fullt naturligt om någon man litat på kommer med absurda anklagelser, det märks att amatörerna som sitter och dömer kan noll om psykologi, jo det är ett framtvingat förlåt när hon anklagar honom upprepade gånger hade det varit sant hade hon aldrig tagit kontakt med honom utan ringt polisen direkt, hon är ett skolboksexempel på hur en falsk tillvitare manipulerar fram "bevis"
Citera
2026-06-20, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Han skrev förlåt och att han inte vet vad hon menar=motsatsen till ett erkännande hans agerande är fullt naturligt om någon man litat på kommer med absurda anklagelser, det märks att amatörerna som sitter och dömer kan noll om psykologi, jo det är ett framtvingat förlåt när hon anklagar honom upprepade gånger hade det varit sant hade hon aldrig tagit kontakt med honom utan ringt polisen direkt, hon är ett skolboksexempel på hur en falsk tillvitare manipulerar fram "bevis"

Nej, det är inte påtvingat. Han hade kunnat skriva "jag har inte våldtagit dig. Sluta upp med att påstå sådant! Och blockerat henne. Då hade han sluppit få fler sms.

Ett förlåt är ändå ett förlåt. Även om han i nästa mening skriver att han inte vet vad hon menar. Så är förlåt ett erkännande. Och det är bland annat detta, och främst detta, han har dömts på. TS utelämnar i övrigt rätt mycket information.
Citera
2026-06-20, 13:11
Medlem
Citat:
Nej, det är inte påtvingat. Han hade kunnat skriva "jag har inte våldtagit dig. Sluta upp med att påstå sådant! Och blockerat henne. Då hade han sluppit få fler sms.

Ett förlåt är ändå ett förlåt. Även om han i nästa mening skriver att han inte vet vad hon menar. Så är förlåt ett erkännande. Och det är bland annat detta, och främst detta, han har dömts på. TS utelämnar i övrigt rätt mycket information.

Nej det är framtvingat även om han hade andra handlingsalternativ det är ungefär som tjatsex man går med på det av press även om man kunnat gå därifrån han skriver ett framtvingat förlåt och att han inte vet vad hon menar ungefär så som alla skulle gjort om man fått absurda anklagelser riktade mot sig från någon man trodde man kunde lita på
Ja TS utelämnar info men hade hon verkligen blivit våldtagen hade hon aldrig pressat honom i sms utan ringt polisen direkt, hon gör som falska anmälare brukar göra hon agerar inte som ett riktigt offer det inser man om man har baskunskaper i psykologi något du uppenbarligen saknar
Citera
2026-06-20, 13:22
Medlem
Citat:
Nej det är framtvingat även om han hade andra handlingsalternativ det är ungefär som tjatsex man går med på det av press även om man kunnat gå därifrån han skriver ett framtvingat förlåt och att han inte vet vad hon menar ungefär så som alla skulle gjort om man fått absurda anklagelser riktade mot sig från någon man trodde man kunde lita på
Ja TS utelämnar info men hade hon verkligen blivit våldtagen hade hon aldrig pressat honom i sms utan ringt polisen direkt, hon gör som falska anmälare brukar göra hon agerar inte som ett riktigt offer det inser man om man har baskunskaper i psykologi något du uppenbarligen saknar

Fast du. Tjatsex sker när den som blir tjatad på har den som tjatar i rummet. Där är det en väldigt obehaglig situation, där den som blir tjatad på faktiskt kan "ge med sig" för att slippa våldtäkt... Av rädsla alltså.

Men TS blev anklagad via sms. Han behövde inte bry sig. Hon stod knappast och höll en pistol vid hans tinning och sa "du har våldtagit mig!".

Nja, hon gjorde som jag vet att folk som känner den som gjort dem illa ofta gör: tjatar och anklagar! Gäller även vid otrohet, annat sårande beteende. Precis som vid våldtäkt. Offret känner ju den som har utsatt. Och offret vill ha en slags upprättelse och ett "förlåt". Vilket i slutändan inte räcker till ändå... Och då blir det anmälan. Eller/och terapi.
Citera
2026-06-20, 13:28
Medlem
Citat:
Fast du. Tjatsex sker när den som blir tjatad på har den som tjatar i rummet. Där är det en väldigt obehaglig situation, där den som blir tjatad på faktiskt kan "ge med sig" för att slippa våldtäkt... Av rädsla alltså.

Men TS blev anklagad via sms. Han behövde inte bry sig. Hon stod knappast och höll en pistol vid hans tinning och sa "du har våldtagit mig!".

Nja, hon gjorde som jag vet att folk som känner den som gjort dem illa ofta gör: tjatar och anklagar! Gäller även vid otrohet, annat sårande beteende. Precis som vid våldtäkt. Offret känner ju den som har utsatt. Och offret vill ha en slags upprättelse och ett "förlåt". Vilket i slutändan inte räcker till ändå... Och då blir det anmälan. Eller/och terapi.

Märks att du kan noll om psykologi den som verkligen blivit våldtagen skulle aldrig ta kontakt med gärningsmannen utan hade anmält direkt, en falsk tillvitare försöker däremot utstuderat få fram falska bevis genom att göra som denna kvinnan gjort
Citera
2026-06-20, 13:29
Medlem
Vet om detta fall och TS är en lögnhals som försöker rättfärdiga sitt vedervärdiga beteende i sitt egna huvud istället för att inse vilket as han faktiskt är och söka hjälp. Usch och twi på din familj TS, usch och twi
Citera
2026-06-20, 13:41
Medlem
Citat:
Märks att du kan noll om psykologi den som verkligen blivit våldtagen skulle aldrig ta kontakt med gärningsmannen utan hade anmält direkt, en falsk tillvitare försöker däremot utstuderat få fram falska bevis genom att göra som denna kvinnan gjort

Snarare du som har noll koll på psykologi!
TS skriver att hon är hans ex! Dvs. de har haft en kärleksrelation! De känner varandra! I det läget är det inte konstigt om offret för våldtäkt, vill försöka förstå varför någon som hon har haft en kärleksrelation med plötsligt tyckte det var ok att våldta henne... Inte alls konstigt att hon vill veta/få upprättelse och en rejäl ursäkt! Men som sagt var: det räcker i regel inte, utan smärtan efter våldtäkten finns kvar. Och då kan det bli även polisanmälan och/eller terapi... För att läka såren efter våldtäkten. Men det är vanligt, oerhört vanligt att ett offer vill försöka förstå det obegripliga och vill ha en ursäkt från förövaren, om de känner varandra väl.

Det är ju mer om våldtäktsförövaren är helt okänd för offret, som det bara blir en polisanmälan.
Citera
2026-06-20, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dossan157
Tjena!

Vet inte riktigt hur jag ska börja med detta….

Blivit dömt för våldtäkt och 2år i fängelse,

Träffade mitt ex 2 månader innan denna händelsen.

Vi sitter och dricker vin och röker hasch hemma i soffan som vi brukade göra på helgerna,
efter andra spliffen somnar jag
(då jag inte röker lika ofta som förut)

vaknar mitt i natten av att hon skriker att jag våldtagit henne och att jag ska dra hem, ifrågasätter henne men blir rädd och chockad så tar jag mina saker och drar hem,

Får massa SMS om hur jag kunde våldta henne och behandla henne som skit.

Dum i huvudet som jag är skriver jag förlåt och jag inte förstår vad hon menar osv

(Detta var starkaste beviset
I rättegången)

Slutade med 300k skadestånd
Och att jag blev uthängd på sociala medier
Samt firande av skadeståndet med sin nya snubbe hon skaffat.

Jag är inte den första som blivit anmälda
(TVÅ killar innan mig)
Insett att jag har förlorat och mitt liv och karriären är förstört…..

Min fråga kommer jag hamna på en vanlig anstalt där folk skiter fullständigt i min historia och kommer göra mina år till helvete eller hamnar jag på en avdelning med människor jag avskyr mest av allt
(Sexualbrottslingar & pedofiler)

Ingen köper din historia.
Du låter skyldig.
Ja du kommer få sitta med våldtäktsmän, pedofiler osv.
Citera
2026-06-20, 14:06
Medlem
Citat:
Snarare du som har noll koll på psykologi!
TS skriver att hon är hans ex! Dvs. de har haft en kärleksrelation! De känner varandra! I det läget är det inte konstigt om offret för våldtäkt, vill försöka förstå varför någon som hon har haft en kärleksrelation med plötsligt tyckte det var ok att våldta henne... Inte alls konstigt att hon vill veta/få upprättelse och en rejäl ursäkt! Men som sagt var: det räcker i regel inte, utan smärtan efter våldtäkten finns kvar. Och då kan det bli även polisanmälan och/eller terapi... För att läka såren efter våldtäkten. Men det är vanligt, oerhört vanligt att ett offer vill försöka förstå det obegripliga och vill ha en ursäkt från förövaren, om de känner varandra väl.

Det är ju mer om våldtäktsförövaren är helt okänd för offret, som det bara blir en polisanmälan.

Som sagt du har noll koll på psykologi och det du påstår låter bara krystat, nej ett riktigt offer Undviker gärningsmannen och gör en polisanmälan, en falsk anmälan då är det däremot logiskt att man försöker pressa fram falska bevis genom att anklaga men ett riktigt offer skulle aldrig göra så det faller på sin egen orimlighet, förstår att du tror på vilka sagor som helst men i detta fallet är det uppenbart att TS är oskyldig,
Citera
2026-06-20, 14:18
Medlem
Citat:
Som sagt du har noll koll på psykologi och det du påstår låter bara krystat, nej ett riktigt offer Undviker gärningsmannen och gör en polisanmälan, en falsk anmälan då är det däremot logiskt att man försöker pressa fram falska bevis genom att anklaga men ett riktigt offer skulle aldrig göra så det faller på sin egen orimlighet, förstår att du tror på vilka sagor som helst men i detta fallet är det uppenbart att TS är oskyldig,

Nope. Jag känner rentav en kvinna som blev grovt våldtagen av sin dåvarande pojkvän (hon har fortfarande fysiska men efter övergreppet). När det var slut mellan dem, så konfronterade hon honom med detta (igen, hon hade även gjort det direkt efter våldtäkten). Hon ville höra honom erkänna våldtäkten. Vilket han gjorde (vi var där, några stycken med henne, så jag vet) och han skröt tom. om mer saker, som hon inte berättat om, när vi andra konfronterade honom. Han beskrev övergreppet som värre än vad hon gjorde. Mer våld, mer förnedring. För hennes del var det dock viktigt att han erkände. För henne. Hon polisanmälde inte honom. Trots att hon alltså hade gott om bevis i hans erkännande. Polisanmälan var hon rädd för att göra (till skillnad från konfrontationen).

Och hon är inte den enda! Herregud! Finns ju gott om kvinnor som blir våldtagna inom ramen av sina förhållanden och som kräver svar av förövaren på "varför kunde du göra såhär mot mig?". Eller kvinnor som är vänner med förövaren!

Se tex. SVTs serie som heter "Utan samtycke". Där är det ett av offren som konfronterar sin förövare dagen efter med varför han våldtog henne. Han erkänner. Och blir sedan polisanmäld och dömd.

Det är en del av upprättelsen, som gör att offer som känner sin förövare, vill ha svar från förövaren. En ursäkt och en förklaring. Sådan konfrontation drivs ju av ilska och förtvivlan.

Men som sagt var: inte alltid det räcker. och då blir det polisanmälan och/eller terapi.
För min vän blev det långvarig terapi. För det räckte inte med hans erkännande. Hon kände sig lika förnedrad ändå. Det som hjälpte var väl att vi som står henne nära, fick se hans erkännande. Det gav henne känslan av att vi därmed skulle veta att det hon berättat för oss var sant och riktigt.
Citera
2026-06-20, 14:21
Medlem
JoeDoughs avatar
Då är TS i gott sällskap för där sitter de allra flesta helt oskyldigt dömda. Uppskattningsvis 90 procent. Resterande 10 procent är kanske ”lite skyldiga” men inte alls i den utsträckning som domen gör gällande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in