Idag, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII
En domare visade tydligen nåt hattecken också. Det visar bara min poäng ännu tydligare.

Videodomaren ifråga (Shaun Evans) har tydligen blivit friad av FIFA

https://www.theguardian.com/football/2026/jun/15/var-official-white-supremacy-gesture-fifa-world-cup-2026

Citat:
“Fifa’s independent disciplinary committee can confirm that, after looking into the matter involving support video assistant referee Shaun Evans, it has found no evidence of breaches of the Fifa disciplinary code,” its statement read. “The disciplinary committee has also taken note of Mr Evans’ statement.”

Evans egna ord:

Citat:
“I would like to clarify that I did not intentionally make a hand gesture or symbol to communicate a message, affiliation, game or belief of any kind,” Evans said in a statement. “The only explanation I can offer is that the movement was an involuntary, subconscious twitch and I was unaware I had done it at the time. Images taken later during the match showed that I repeated this movement many times while holding a pen between my fingers.

“The coverage following this incident simply does not reflect who I am. Of course, I understand how the gesture has been interpreted and I regret this, however I want to be very clear and categorically say that I did not knowingly or deliberately make the hand symbol suggested.

“Officiating at the World Cup is the biggest honour of my career and I look forward to supporting my colleagues for the rest of the tournament.”

Men men, tråden handlar om Ayari.

Sitter i skrivande stund och gluttar på Brasilien-Haiti. Brassarna kör (oväntat?) över haitierna och de brasilianska målskyttarna kör med en målgest som ska föreställa att de hoppar på en surfbräda och surfar på vågorna.

Visst, en del av brassarna brukar ibland köra målgester som anspelar på katolska korstecknet (David Luiz är väl den första jag kommer att tänka på)

I det här fallet var det dock mycket mer charmigt än att få något religiöst uppkört i ansiktet
Senast redigerad av BigOrangeBunny Idag kl. 04:39.
Citera
Idag, 04:51
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardXXIII

Under beteckningen Blågul islam vill vänstermedia och PK-eliten islamkrama bort alla invändningar mot islam.

Jag följer inte svensk media alls.. men skriver de verkligen "Blågul islam".. dvs blågul underkastelse.. det är ju ett gigantiskt självmål.
Citera
Idag, 05:11
Medlem
semen.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMBM
Räcker mål i vm för att vi svenskar skall gilla islam?

"KOMMENTAR. ”Jag har svårt att se att en aktivt troende muslim kan vara svensk”, sa Jimmie Åkesson till SVT i våras.

Vi har hört de här tongångarna länge. Sverige är ett land där islam ständigt presenteras som ett problem – och vi är på väg in i en valrörelse där en rad partier planerar att elda på hetsen ännu mer.

Därför blir det en så viktig symbol när Yasin Ayari leder Sverige till seger i VM-premiären med två fantastiska mål – och firar genom att falla på knä och sätta tår, handflator och ansikte mot marken i den muslimska böneställning som kallas sajdah.

En blågulare islam är svår att tänka sig. Miljontals morgontrötta svenskar tog den ödmjuke mittfältaren till sitt hjärta denna juninatt – men är han tillräckligt svensk för Åkesson?"

https://www.expressen.se/kultur/joel-halldorf/yasin-ayari-visar-vad-blagul-islam-kan-vara/

Jag är hardcore SD att en ung kille lägger sig i en muslimsk böneställning efter ett mål för Sverige är ett tecken på att mina tre kristna barn måste vakna och ta tillbaka landet.
Journalistkåren älskar när muslimer pissar på Svenskar.

När min yngsta son ville ge mynt till en tiggare 2004 visade jag en arg min och sade
-Dåliga människor inga vänner till pappa. Titta bort
Citera
Idag, 07:33
Medlem
känns som att fotboll är haram
Citera
Idag, 08:14
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Bryr mig inte om personen kan spela fotboll, det är inte tillräckligt för att jag ska acceptera islam. Ut.
Citera
Idag, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Hur kan det komma sig att en kurd som är född i Turkiet kan anse sig vara kurd? Prova att kalla en kurd för turk och du får vara med om något roligt. Han blir skitförbannad, för det är den största förolämpningen du kan komma med.
För övrigt fortsätter han att kalla sig kurd även efter att han fått svenskt medborgarskap. Att du hävdar att han är svensk och ska sluta kalla sig kurd verkar lite rasistiskt.
Som du vänder och vrider på specifika fall. Naturligtvis måste du känna dig Svensk också, jag menar som en identitet om du förstår?
Men om jag säger att man kan känna sig som Svensk men även likadant med ett annat land samtidigt blir det nog för mycket för dig och många andra här att förstå?
Citera
Idag, 09:12
Medlem
Kalaskula544s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
känns som att fotboll är haram

Det är haram, all lek och spel, aktier som innehar vadslagningar är värre än grisblod. Står i Koranen.
Citera
Idag, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Naaaääää...

I bästa fall en svensk-arab.

Han är svensk. Säg inte emot mig.
Citera
Idag, 13:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Smetenigatan
Han är svensk. Säg inte emot mig.

Svensk-arab är han.

Han är inte etniskt svensk. Sry
Citera
Idag, 13:51
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Det är haram, all lek och spel, aktier som innehar vadslagningar är värre än grisblod. Står i Koranen.

Muslimers moral verkar vara noll vet ingen annan religion som är så sjuk kanske satanism men det är tveksamt.
Citera
Idag, 19:24
Medlem
Var är muslimen? Nu får han ju ta tag i det här!
Citera
Idag, 20:40
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Matchen mot Holland, en spelare sjöng inte nationalsången - gissa vem... Sätt kräket på ett plan till Tunis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in