Igår, 07:34
Medlem
Nu har eu gjort det igen.

Djävulen van der leyen har tvingat på eu det nya mercosur avtalet utan omröstning där sydamerika ska få skicka mer av sin giftmat till eu.

https://www.facebook.com/reel/1286821059885603

https://www.facebook.com/reel/875022538626867

Som om det inte räcker med att tyrannerna (myndigheterna med polisen) i frankrike använde drönare för att hitta och tvångsinjicera korna med det nya mrna skitvaccinet när bönderna försökte gömma undan korna.

Och man försöker med tvång få in ukraina i eu och överflöda marknaden här med ukrainas jordbruksprodukter där man ofta använder fulimporterade kinesiska illegala kemikalier och blackrock och liknande företag har köpt cirka 35% av den bördiga ukrainska jordbruksmarken sen 2014 för att sprida gmo fröna och odling bakvägen eftersom eu-länderna inte ville ha skiten.

80% av kycklingen som tillexempel grekland importerade från sydamerika direkt efter avtalet nu innan sommaren innehöll salmonella.

Vi har redan sån skräpkyckling i svenska butiker som willys,coop och ica i de thailändska importerade fyrkantiga kuberna med nudlar och kyckling som snålisar köper och i de flesta matretauranger,thaiställen och snabbmat och behöver definitivt inte mer av sån fulimport.

Vi har redan idag extremt underskott i matproduktionen för eu-bönder och odlare har konkurrerat ut vår matförsörjning.
Det enda som kan rädda svenskt jordbruk långsiktigt är att direkt gå ut ur eu.

På köpet slipper vi betala den horribla eu avgiften som de vill höja kraftigt och får mer självbestämmande igen.

Polen har redan krävt av eu att avtalet ska ogiltigföklaras och håller på att ta det tll högre domstol i eu.

Samtidigt håller eu på att införa totalstopp för kött från brasilien pga överanvändning av antibiotika och antibiotikaresistens .
Men skulle tro att brasilien pga avtalet kommer klura sig ut ur det och börja importen igen efter ett tag.

Tankar ? funderingar? ordet är fritt
Senast redigerad av Blatteman Igår kl. 07:53.
Citera
Igår, 07:38
Medlem
Man bestämmer väl själv vad man köper?
Citera
Igår, 07:47
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Så sjukt att vänstern svikit bönderna så hårt som ni gjort. Ni göder de stora extrem-kaptialistbolagen. Hyllar big pharma och ger tummen upp för gen-manipulation av djur.

Hade man berättad för en vänsterpartis på 60-70 talet hur ni beter er idag så hade dom skrattat en i ansiktet.
Citera
Igår, 08:10
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Du gör mängder av påståenden. Men du anger inga källor, ger noll länkar. Då framstår du som en lögnare, någon som bara fantiserar.

Varför ger du inga länkar som stödjer ett enda av dina många påståenden? Facebook är ingen källa, utan så gott som allt där är skräp.
Citera
Igår, 08:18
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Du gör mängder av påståenden. Men du anger inga källor, ger noll länkar. Då framstår du som en lögnare, någon som bara fantiserar.

Varför ger du inga länkar som stödjer ett enda av dina många påståenden? Facebook är ingen källa, utan så gott som allt där är skräp.
Inte mycket rätt i fakta från de länkarna. Känns som propagandakällor.
Citera
Igår, 08:48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Inte mycket rätt i fakta från de länkarna. Känns som propagandakällor.
Blatteman har rätt i mycket av det han skriver. Finns ingen rimlig anledning att importera kyckling och annan mat från Asien när det finns på närmare håll inom (eller utom EU) Huruvida det är giftigt eller inte går jag inte in på, men att covid kom från Kina är väl bevisat? Ät svensk kyckling för fan!
Citera
Igår, 08:51
Medlem
Vad är det för vaccin man tvingad på kossorna i Frankrike? Slapp övriga EU?
Källa?

Virrig och spretig trådstart.
Citera
Igår, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nja, på många förpackningar står det inte var råvaran eller maten har för ursprung.
Det kan tex stå" oackad i svergie för thaistore.org" och då får man anta att maten inte är svensk.

Jag håller mig undan från alla mat som inte är svensk så gott jag kan.
Hur nyttigt tror du dina jävla spanska oliver är som stått och duschat i 10 lager insektsmedel?
Eller din tyska korv med äckliga mediciner i?

Köp svensk potatis och svenskt kött, helst kött från lokala producenter och inte de stora som ica osv.
Citera
Igår, 09:33
Medlem
Detta har blivit en omdiskuterad och het fråga.

Manon Aubry, fransk ledamot i EU-parlamentet säger: "the worst free trade agreement ever negotiated by the European Union"..."We export pesticides that are banned in the EU, only for them to return to our plates via imported food". Även polska MEP Ewa Zajączkowska-Hernik uttrycker oro, och menar att avtalet ger "no real protection mechanisms for farmers and consumers", utan leder till "importation of food containing toxic substances that are banned in the EU".
https://www.euronews.com/my-europe/2026/01/28/fact-check-will-the-mercosur-trade-deal-open-the-door-to-toxic-food-in-the-eu

"Over 200 illegal Pesticides Found in Foods":
https://www.foodwatch.org/en/banned-pesticides-on-eu-plates

"The return of EU-banned pesticides: dangerous residues found in imported food"
https://www.pan-europe.info/node/3975
Citera
Igår, 09:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Nja, på många förpackningar står det inte var råvaran eller maten har för ursprung.
Det kan tex stå" oackad i svergie för thaistore.org" och då får man anta att maten inte är svensk.

Jag håller mig undan från alla mat som inte är svensk så gott jag kan.
Hur nyttigt tror du dina jävla spanska oliver är som stått och duschat i 10 lager insektsmedel?
Eller din tyska korv med äckliga mediciner i?

Köp svensk potatis och svenskt kött, helst kött från lokala producenter och inte de stora som ica osv.
Vill man ha oliver eller olivolja så är valet inte så stort. Oliver odlas inte i Sverige. Föredrar grekiska oliver, men de är säkert besprutade de med. Vitlök och ingefära kan man faktiskt odla på våra breddgrader. Inte för jag äter kilovis med ingefära direkt, men vitlök går åt en hel del här hemma. Det går odla själv, jag gör det.
Citera
Igår, 09:56
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Kött som säljs i butik måste vara märkt med ursprungsland.
Citera
Igår, 10:12
Medlem
Det mest toxiska med EU är EU i sig självt. Inget gott kommer ur denna organisation . Gå ur och lägg ner NU. Ut ur EU nu!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in