2026-06-19, 16:02
Medlem
Nådastöten var för decennier sedan. Nu kan man bara välja mellan snabb eller snabbare utplåning.

Titta på videor från Stockholm under 60-talet. Så kommer svensken aldrig få uppleva sitt land igen. Tryggt, trevligt, fint, välstädat. Tänk om svensken hade byggt vidare på det arvet idag, och till och med haft ett ännu starkare, bättre och välmående land. Man hade alla förutsättningar, men blev för naiv och bjöd in bedragare, kriminella och parasiter till sitt hem.

Svenskar minoritet? Ja men globalt har svenskar alltid varit en extrem minoritet. Våra politiker anser att kurder, som är cirka 40 miljoner är en minoritet. Därför ska de ha gräddfil. Men etniska svenskar är kanske 6 miljoner idag? Sverige var värt att bevara en gång i tiden, men nu är Sverige bara en landmassa för världens drägg. Det behöver man faktiskt inte vara lojal mot längre. När man bröt samhällskontraktet, så är det nu fritt fram att sko sig själv och dra iväg vart man vill. Bra jobbat politiker, att rasera världens bästa land och få invånarna att vilja lämna!
Citera
2026-06-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Du verkar leva i din egen fantasi. Israel med all världens bästa teknologi klarade inte av barfota rebeller I Gaza. Och samma sak just nu mot Hizbollah.
Du glömmer att i ett inbördeskrig så kommer vissa blattar vara på din sida och vissa svenskar vara på din fiende sida.

Jag tror inbördeskrig skulle kosta enormt mycket förluster i mänskligt liv och skulle förstöra landets ekonomi och infrastruktur för lång tid framöver.

Vad menar du med ”inte klarade av”?! Palestina är en grushög idag och Israel har inte ens tagit i lite.

Hela Mellanöstern och Nordafrika hatar Israel som är en liten sanddyna med minst invånare, men samtidigt dominerar totalt militärt. 500 miljoner människor har inte vunnit ett krig mot 10 miljoner.
Citera
2026-06-19, 17:34
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Vad menar du med ”inte klarade av”?! Palestina är en grushög idag och Israel har inte ens tagit i lite.

Hela Mellanöstern och Nordafrika hatar Israel som är en liten sanddyna med minst invånare, men samtidigt dominerar totalt militärt. 500 miljoner människor har inte vunnit ett krig mot 10 miljoner.

Palestina är en grushög men hamas är ändå kvar och styr Gaza.
Det bevisar min poäng mer än din. Inbördeskrig förstör mer än läser problemet.

Sen resten av ditt dravel hör inte till vår diskussion.
Citera
2026-06-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Palestina är en grushög men hamas är ändå kvar och styr Gaza.
Det bevisar min poäng mer än din. Inbördeskrig förstör mer än läser problemet.

Sen resten av ditt dravel hör inte till vår diskussion.

Hamas är halverat och finns kvar pga att de fega hundarna gömmer sig bland civila, i tunnlar och bland skolbarn. Det ljuger konstants och är den mest fega och ohederliga organisationen i mänsklighetens historia.

Men de kommer såklart bli utrotade till siste man. Israel försöker genom att döda så få civila som möjligt, vilket de lyckas väldigt bra med. Förmodligen ingen annan krigsmakt hade lyckats bättre.
Citera
2026-06-19, 18:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Hamas är halverat och finns kvar pga att de fega hundarna gömmer sig bland civila, i tunnlar och bland skolbarn. Det ljuger konstants och är den mest fega och ohederliga organisationen i mänsklighetens historia.

Men de kommer såklart bli utrotade till siste man. Israel försöker genom att döda så få civila som möjligt, vilket de lyckas väldigt bra med. Förmodligen ingen annan krigsmakt hade lyckats bättre.

Vår diskussion är inte hamas och Israel. Det är om inbördeskrig och hamas är bevis att en underbeväpnad grupp kan hålla ut och infoga skada I gatustrider.

Men fortsätt du fantisera om dina bravader i ett inbördeskrig.
Citera
2026-06-19, 20:04
Medlem
Kommer det i ärlighetens namn bli nån större skillnad, nej troligen inte. På samma sätt det blivit minimalt skillnad efter förra valet. Större problem kommer troligen vara ekonomisk kris, krig/hot/cyberwarefare, AI-implementering och brist på varor. Det bästa man kan göra är att säkra upp så mkt man kan själv och göra det man kan för att påverka sin egen situation.
Citera
Igår, 01:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Sverige är Topic. Vad säger du om jag säger att svenskarna får vad de förtjänar, nu handlar det om att se om sitt eget hus och låta svenskarna stå i sitt kast? Visst kommer svenskar att få det värre med rödgrönt styre, men de vill ju ha det så, så varsågoda.
Jag beskriver liberal demokrati, i USA och Sydafrika diskrimineras vita även vid utbildning och företagande genom att de kvoteras bort och i vissa fall inte ens kan ansöka om att få statliga och delstatliga kontrakt
Liberaler, dvs moderater, folkpartister, centern och KD är lika illa i det hänseendet.
Citera
Igår, 02:24
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har aldrig hört talas om nåt annat område. Nej jag har inga problem med att en yta stor som en fotbollsplan inte har fläsk och alkohol. Det är bara nojiga jävlar som du som tror att dessa områden kommer vidgas och vidgas och ta över hela landet. Hörde sånt trams för 30 år sen också.
Detta inlägg ovan beskriver precis vad jag syftar på; en naiv vänsterbliven idiot-svensk som tror på allt S, M C, MP och V stoppar i honom.
Citera
Igår, 05:53
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygnusX
Ännu en gråttråd för att de alltmer desperata populisterna i Tidelaget kommer att få kasta in handduken i september.
Må så vara. Jag bryr mig egentligen inte, men hade tänkt större och bättre för mänskligheten. Jag har inga barn.
Det dumma och de dumma vann i det dumma demokratiska skitsystemet. Tillslut så avvecklas fungerande samhällen med no go-samhällen. Med hjälp av en komet eller tung asteroid så kommer detta samhälle förpassas till historien då intelligens ej premieras. Sedan så får allt börja om på mikronivå igen. Solen brinner dock bara 3,5 miljarder år till.
Citera
Igår, 06:43
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag beskriver liberal demokrati, i USA och Sydafrika diskrimineras vita även vid utbildning och företagande genom att de kvoteras bort och i vissa fall inte ens kan ansöka om att få statliga och delstatliga kontrakt
Liberaler, dvs moderater, folkpartister, centern och KD är lika illa i det hänseendet.

Du gillar att gråta på Flashback? Buhu. buhu, världen är orättvis mot vita. Varsågod gråt på lipsill.

I september drar de rödgröna ner gardinen för gott för svenskar och det är endast svenskar själva som orsakat det. Fr o m september kommer Sverige aldrig mer att styras av högerpartier.

(Inte för att det är särskilt höger nu heller, var är marknadshyrorna t ex?)
Citera
Igår, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Behövs det fler trådar om hur hemskt Sverige kommer bli om Sossarna vinner valet?

Såklart det är. Vanligt folk håller på att rösta bort rikemanspartierna och då kommer den desperata domedagsretoriken som ett brev på posten. Sen när de väl förlorat kommer de gå tillbaka till att marknadsföra sig som arbetarpartier för att lura sig tillbaka till makten.
Citera
Igår, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yavannanienna
Egentligen ja.
Men hon vet att om hon ökar invandringen eller bensinpriserna förlorar hon röster till blågula kommande val, vilket gör att hon måste hålla sig i styr.
Det kommer C eller Mp aldrig gå med på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in