2026-06-19, 16:49
Medlem
Ukraina har genomfört den största drönarattacken hittills, Moskva brinner igen, folk kan inte tanka i stora delar av Ryssland.

Men det över 4 år långa 3-dagarskriget går fortfarande enligt plan
Citera
2026-06-19, 17:07
Medlem
Imnshos avatar
Härliga nyheter så här till midsommarölen! Vi får hoppas att Ryssland snart kollapsar så att vi kan göra territoriella anspråk på Ingermanland.

Vi ska också begära skadestånd för deras härjningar efter vår östkust för ett par hundra år sedan.

Mvh "stolt svensk nationalist"
Citera
2026-06-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Härligt att se. En elak och mindre intelligent del av reptilhjärnan vill däremot att Ukraina börjar slå mot civila mål i Moskva. Så att moskvaborna får smaka lite av sin regims egna medicin. Skicka dessutom drönare på oligarker och det politiska toppskiktet. Gör kriget personligt.
dom vanliga ryssarna har väl inget med putins vansinne att göra kompis. jag känner ganska många vanliga ryssar, o dom jag har snackat med på senaste är allihop trött på kriget o vill ha ett slut.
jag har varit mkt i ryssland o jag tycker dom flesta är ganska reko, åtminstone dom jag haft att göra med.
sluta spy massa hat över folk du inte ens träffat o ett land du knappast ens vet mer om än du fått veta av svt!
klappmongo....
Citera
2026-06-19, 18:23
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Ni plattskallar här har ingen koll alls på läget. Det är som att fråga dagisbarn om vilket parti man bör rösta på.

Samtidigt som Sverige går helt åthelvete, tack vare att våra pengar skeppas i busslaster till guldtoalletthattarna aka Epsteinklassen, är det enda enfaldiga fokus att tro att Ryssland kommer försvinna från jordens karta. Ni är så förbannat efterblivna, era hjärnor duger inte ens till gödningsmedel på åkrarna, tror inte det skulle växa något, bara någon retarderad växt som hade vissnat direkt.
Snarare din skalle som är platt, eller kort, om du tror att någon förväntar sig att ryssland ska "försvinna från jordens karta".

Det som alla förväntar sig är ett nytt 1917 eller 1991. Alla vet att ryssland inte upphörde att existera 1917 eller 1917.

Självklart kommer det ryska folket att existera även i framtiden, men dagens ryska ledarskap kommer inte att existera i framtiden.

Den ryska eliten ska vara glada om de kommer undan med livet i behåll. Fängelsestraff är att komma lindrigt undan.

Det ryska systemet är genomruttet i grunden, och behöver total omdaning. Tredje gången gillt!
Citat:
Ursprungligen postat av nackkula
En trängd Putin kan bara sluta på ett sätt.

Med hjälp från andra ja, Vladimiren vrider o vänder på pengarna nu att få det att gå ihop.

Ryssland ska nu importera bensin från Asien.
Det ses som ett ”ovanligt” drag för en av världens största exportörer av råolja och oljeprodukter.
https://www.reuters.com/business/energy/russia-import-gasoline-by-sea-shortage-looms-sources-say-2026-06-17/
Som Hitler? Självmord vid insikten om att allt är förlorat?

Hitler gav order om att de tyska styrkorna skulle spränga/bränna hela Paris, när de allierade var på väg att vinna över tyskarna.

Tyskarna lydde så klart inte Hitlers order, eftersom Hitler var en patetisk förlorare.

Hitler hade också massförstörelsevapen i form av kemiska stridsmedel. Nazityskland hade världens största lager av nervgift, som nervgasen Sarin.

Den monstruösa hämnden från Hitler uteblev. Tyskarna kapitulerade och spottade på sina gamla nazistiska ledare som drog in dem i kriget.
Senast redigerad av Bone Collector 2026-06-19 kl. 18:42.
Citera
2026-06-19, 19:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ryskt luftvärn funkar kanon eller?

❗️Unsuccessful performance of Russian mobile air defense groups during yesterday’s repelling of the 🇺🇦Ukrainian drone attack on the 🇷🇺Moscow Oil Refinery

https://x.com/i/status/2067897164982820932

Bästa är också att ryska milbloggare Drone Bomber rapporterar om ännu en stor ukrainsk drönarattack är på väg mot Moskva får se sen om det stämmer

Ryssarna kan alltså inte försvara sin huvudstad/Moskva och kritiska tillgångar som exempelvis raffinaderier mot Ukrainska propellerdrönare som i många fall dessutom avfyrats hundratals kilometer bort. Alla Putinrunkare här kan ju fundera på hur det hade sett ut vid en konfrontation med NATO dvs där man ställs inför bekämpning av toppmoderna kryssningsrobotar.
Citera
2026-06-19, 20:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Ryskt luftvärn är det som träffar cisternen.

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1u9gifa/a_civilian_was_recording_a_ukrainian_uav_heading/

Ryssland är så jävla pinsamma alltså. Hela tiden när man tror att de inte kan bli sämre så är de "hold my vodka!"

Slår vad att det det var en Kadyrovit som sköt sönder cisternen.
Citera
2026-06-19, 22:02
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
dom vanliga ryssarna har väl inget med putins vansinne att göra kompis. jag känner ganska många vanliga ryssar, o dom jag har snackat med på senaste är allihop trött på kriget o vill ha ett slut.
jag har varit mkt i ryssland o jag tycker dom flesta är ganska reko, åtminstone dom jag haft att göra med.
sluta spy massa hat över folk du inte ens träffat o ett land du knappast ens vet mer om än du fått veta av svt!
klappmongo....

Det är jävligt lätt att påstå sig ta avstånd nu när man får pisk, och får skämmas inför hela världen. Jag tycker NOLL synd om ryssar. De har haft makten i sina händer och har kunnat avsätta Putain och ledningen sedan länge. Dina erfarenheter med några ryska hyrbögar torkar jag mig i röven med.

Men bortsett detta, så förstog du inte mitt inlägg. Syftet med ryska civila offer var dels att lära ryssar att deras vidrigheter har konsekvenser, men framför allt för att öka trycket på Putin. Att civila faller offer är tråkigt, men det kunde Putain och den ryska militära ledningen ha tänkt på lite tidigare.
Citera
2026-06-19, 22:44
Medlem
folket i tråden lever i en drömvärld, tror ni verkligen Ryssland inte kunnat erövra hela Ukraina på några få dagar om de ville? enda anledning är att de bara vill försvara sina territorium.
100% säkert på att Ryssland skulle kunna massakrera hela Ukraina på några få dagar utan kärnvapen om de ville, och med dessa terrorist attacker från Ukraina som sker så hoppas jag Ryssland faktiskt bestämmer sig för det

Tror ni verkligen att pajasen Zelenski hade levt om Ryssland ville döda honom? Räcker med att Putin säger till så är den råttan död på några få timmar. Svenskar måste ändå va de mest naiva människorna på jorden, riktigt goyims.
Citera
2026-06-19, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gospell11
folket i tråden lever i en drömvärld, tror ni verkligen Ryssland inte kunnat erövra hela Ukraina på några få dagar om de ville? enda anledning är att de bara vill försvara sina territorium.
100% säkert på att Ryssland skulle kunna massakrera hela Ukraina på några få dagar utan kärnvapen om de ville, och med dessa terrorist attacker från Ukraina som sker så hoppas jag Ryssland faktiskt bestämmer sig för det

Tror ni verkligen att pajasen Zelenski hade levt om Ryssland ville döda honom? Räcker med att Putin säger till så är den råttan död på några få timmar. Svenskar måste ändå va de mest naiva människorna på jorden, riktigt goyims.

Precis, de har ju 560 000 man och 15000 T14 att sätta in när de får lust.
Citera
2026-06-19, 23:04
Medlem
Dystopikerns avatar
Citat:

Alltså… det här är ju peak “soffgeneral med tangentbord”.

”De skulle kunna ta hela Ukraina på några dagar men vill inte” – ja just det, den klassiska: vi förlorar inte, vi väljer bara att inte vinna. Samma logik som när någon ligger under med 0–7 i fotboll och påstår att de egentligen bara tränar försvar.

Om Ryssland haft den kapaciteten du beskriver så hade de knappast suttit fast i ett utdraget krig i flera år med mobiliseringar, materielproblem och återkommande reträtter.

Det är inte datorspel där man trycker på “blitzkrieg-knappen” när man känner för det.

Och det där om att “Putin bara kan knäppa Zelensky när som helst” – visst, för det har ju gått lysande med deras tidigare precision och underrättelseförmåga…

Känns mer som att du bygger hela resonemanget på hur du vill att verkligheten ska fungera, inte hur den faktiskt gör det.
Citera
2026-06-19, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dystopikern
Alltså… det här är ju peak “soffgeneral med tangentbord”.

Rysslands avsikt är att skydda den Ryska befolkningen och Ryska landområden i Ukraina, inte att ta över Ukraina, att du sväljer allt massmedia berättar för dig, är något du får stå för, men fortsätter patetiska ukrainare att utföra terroristattacker i Ryssland, så kanske det ändrar sig, till slut vaknar björnen, och förhoppningsvis även du, naiva Goyim, du kanske kan ta banklån och donera till Ukraina också? otroligt hur naiva och dumma många Svenskar är
Citera
2026-06-19, 23:51
Medlem
Citat:
Rysslands avsikt är att skydda den Ryska befolkningen och Ryska landområden i Ukraina, inte att ta över Ukraina, att du sväljer allt massmedia berättar för dig, är något du får stå för, men fortsätter patetiska ukrainare att utföra terroristattacker i Ryssland, så kanske det ändrar sig, till slut vaknar björnen, och förhoppningsvis även du, naiva Goyim, du kanske kan ta banklån och donera till Ukraina också? otroligt hur naiva och dumma många Svenskar är

Skydda befolkningen genom att konstant begå krigsbrott och mörda civila?
Byt manus, din patetiska ryssjävel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in