2026-06-19, 12:52
Medlem
SD som parti har väl hela tiden främst pekat ut muslimer och utomeuropeisk invandring som ett hot. SD slår mot de mera sårbara och svagare grupper. Jag tror inte vi hittar så många judar som bor i socialt utsatta områden. De är väl oftast integrerade och väldigt medelklass. Nationalister brukar främst hata minoriteter längst ned
Senast redigerad av mangne 2026-06-19 kl. 13:06.
Citera
2026-06-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Konstig tolkning, ''Israels krig'' det är ju ett försvarskrig mot Balestinas terrorattacker.

Muslimer är mästare på att ''gaslighta'' och ta på sig offerkoftan, äckliga individer.
Jag är inte muslim. Är det bara muslimer som är emot krig? I så fall kan jag tänka mig att konvertera.
Citera
2026-06-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaRoligt
Sverige är knappast unikt i att vara drabbat av massinvandring, mångkultur och antinationalism. Det pågår i alla länder där vita människor tidigare har varit i majoritet. Är det Löfven som öppnade gränserna i Storbritannien, Spanien och Frankrike?

Du sitter och attackerar muslimer hela dagarna samtidigt som partitoppen i SD åker på bjudresor till Israel. Åkesson och Mattias Karlsson springer omkring med en kippa på huvudet och pratar hebreiska.

Jaha du. Jag gissar att du är en av antisemiterna som inte röstar på SD.
Citera
2026-06-20, 09:10
Medlem
GanskaRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Jaha du. Jag gissar att du är en av antisemiterna som inte röstar på SD.

Korrekt, skulle aldrig få för mig att rösta på SD. Skillnaden mellan dig och mig är att jag förstår varför Sverige fylls på med 100 000 invandrare varje år. Du gör inte det, utan sitter bara och skriver skit om muslimer hela dagarna.
Citera
2026-06-21, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
"Statlig undersökning" Jojo, DDR och Sovjet gjorde nog också sådana.

Sverigedemokraterna som älskar Israel är mest antisemitiska. Vänsterpartiet som avskyr Israel är minst antisemitiska. Krig är fred. Okunskap är styrka.

Exakt denna lilla undersökning strax innan valet i höst, känns det trovärdigt nej verkligen inte utan snarare ett beställningsjobb.
Citera
2026-06-21, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
https://www.svtplay.se/klipp/e9d3mWE/antisemitism-vanligast-bland-sd-valjare

Enligt en myndighet som Tidölaget finansierar så är SDs väljare mest antisemitiska, t.ex. vill de inte bo nära judar och tycker att judar i Sverige är för lojala mot Israel.

Tvärtemot vad som sägs på sidor på Flashback så är vänsterns väljare, särskilt Vänsterpartiets, minst antisemitiska.

Detta sticker hål på en myt som både SD som parti och deras väljare här på Flashback länge har ljugit om. Att SD tvärtom skulle vara det mest filosemitiska partiet och att Vänsterpartiet skulle vara fyllt med judehatare. Bara häromdagen stod Jimmie Tråkesson och skrek att V var fyllt med judehatare.
Det går ju inte heller för tidölaget att skylla på vänstermedia då det är deras egen myndighet som gjort denna undersökning.

Denna undersökning har slagit ner som en bomb och lär säkerligen påverka valet.
Vad tror ni undersökningen kommer få för konsekvenser?
Kommer SD fortsätta dalta om att dom minsann älskar judar mest?
Kommer Jimmie Tråkesson behöva göra ännu en resa till Israel för att "visa sin beundran"?
Den får inga konsekvenser alls.
Dom enda som upprörs är dom som aldrig skulle rösta på SD iallafall.
För övrigt betvivlar jag om det stämmer.
Ingen av dom jag känner som röstar på SD brys sig om Israel eller judar.
Muslimer däremot är allmänt ogillade.
Senast redigerad av Estet88 2026-06-21 kl. 22:02.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in