Citat:
Ursprungligen postat av
Tarmstuvning
Tror du på allvar att socialtjänsten hotar med LVU för att mamman är problemet, men löser det genom att ge samma mamma ensam vårdnad?
Jag tror inte. Jag vet att det är så.
Du kan också se i det jag citerat att det är Julia de inte vill samarbeta med.
Citat:
Det är helt absurt. Om Julia hade varit den som utgjorde en fara för barnet hade soc tagit barnet direkt till ett fosterhem. De hade aldrig låtit henne behålla flickan.
Vem har pratat om "fara". Det handlade om deras konflikt och samarbetssvårigheter mellan dem.
När Chrippa insåg att om de båda fortsatte att kriga mot varandra gällande barnet och Julia vägrade allt samarbete så kunde barnet placeras hos främlingar. Han valde då att träda tillbaka för barnets skull.
Ingen har sagt att barnet skulle vara i "fara" hos någon av föräldrarna. Däremot att den konflikten skulle vara skadlig för barnet.
Citat:
Sanningen som du precis bekräftade igen är att Chrippa tvingades kliva undan eftersom det var hans och Linnéas miljö som var skadlig
Detta är ren lögn och påhitt.
Det finns inget som säger det i några dokument någonstans. Det som sägs är att främst Julia bryter överenskommelser och det leder till konflikter.
.
Citat:
Att du försöker vrida det till att han är en hjälte som offrade sig när han i själva verket blev utbytt för att han inte kunde erbjuda en trygg hemmiljö blir bara patetiskt.
Jag har aldrig sagt eller antytt "hjälte" - utan han var den som agerade som en förälder som har omtanke om sitt barn.
Julia gör inte det och har aldrig gjort det. Julia styrs av svartsjuka och av Jockiboi.