2026-06-19, 20:05
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Maggan hade en far som satt med i partiet, alltså gammal sossepamp?
Eller tar jag fel nu?

Inte vad jag vet han var lektor i statistik på Uppsala universitet!
Citera
2026-06-19, 20:20
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Aha, oklart, jag svarade på ditt inlägg om Anna-Karin Hatt. Hon var ju för företagsamhet på samma sått som Thand Ringqvist. Helt klart klurigt fört alla som passerat Göteborgs Universitet, det är väldigt vänster och väldig woke. Helt nedlusat med män som går runt i klänning och pumps (nåja, några stycken i alla fall).

Södertörn var inte ens en högskola då?
Trodde jag att du pratade om Maggan, Södertörn passar hennes "image" som hand i handske..
Citera
2026-06-19, 20:28
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Södertörn var inte ens en högskola då?
Trodde jag att du pratade om Maggan, Södertörn passar hennes "image" som hand i handske..

Ha ha, absolut, Maggan har en aura av Södertörn över sig. Shit, hoppas som tusan att de kunde liera sig med Moderaterna efter valet. Annars blir det väldigt vänsterextremt. Gött för bidragstagare, men pengarna växer dessvärre inte på träd, någon måste slita ihop för dem.
Citera
2026-06-19, 20:29
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Inte vad jag vet han var lektor i statistik på Uppsala universitet!

Jo, men vilken partibok hade han, herr Andersson?
Citera
2026-06-19, 20:32
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Jo, men vilken partibok hade han, herr Andersson?

Har ingen aning!
Citera
2026-06-19, 20:36
Medlem
Queutards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lavsduns
Med tanke på hennes usla engelska verkar det osannolikt att hon skulle ha gått på Harvard i USA.
Hennes utbildningsbakgrund borde granska av medierna. Anar ugglor i mossen.

Vad jämför du med? Inget fel med hennes engelska, men du kanske inte förstår att 99.99999% av alla svenskar har den sortens brytning och oförståelse för plurala verbformer med mera? Svenskar har en oerhörd förmåga att överskatta sina egna kunskaper.

Andersson kan dessutom tyska, vilket hon nog är rätt ensam om i politikerled.
Citera
2026-06-19, 20:38
Avstängd
Victor-Cronhielms avatar
Hon kan politik, men kan ingenting annat. Hon framstod som autistiskt och förståndshandikappad i fördomsshowen på Svt.play. Hon förstod inte olika pikar. Likaså var det för partiledarna för vänsterpartiet, liberalerna och kristdemokraterna.

De enda som framstod som normalt funtade var, partiledarna för Moderaterna, Miljöpartiet, Socialdemokraterna och Centern. Det har vi nästa A-lag.
Citera
2026-06-19, 20:48
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har ingen aning!

Många S-märkta akademiker på 40-50-talet, tänk på paret Myrdal med mera..
"Andersson" är ett bra svenskt namn, men knappast en "von Knorring"..

Paret Myrdal skrev boken "Kris i befolkningsfrågan" på 30-talet, om Andersson "vinner valet" i höst, så får vi en ny "kris i befolkningsfrågan", del III. Eller del IV.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Kris_i_befolkningsfr%C3%A5gan
Citera
2026-06-19, 20:48
Medlem
Svavelbryggas avatar
Hon är som den gamla misslyckade Skampanjen riktad mot yuppies, jag röstar S för att jag få ordning på svensk ekonomi. Med den moderna twisten att hon kommer att föra borgerlig ekonomisk politik.
Citera
2026-06-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Enkelt🙂.

Högutbildade är ofta intelligenta.. identifierar mönster av orättvisa.. och har den receptivitet som är en förutsättning för empati..

Därför har vänster/gröna/Socialliberala partier alltid större stöd i Storstäder där många högutbildade finns.

Du har fel.
I storstäder finns de stora myndigheterna, de stora sjukhusen, de stora skolorna osv.. där arbetar mestadels folk med vänstersympatier. Dessutom bor där många invandrare, arbetslösa och handikappade, vilka också röstar mer vänster än höger.

Om din teori med intelligens skulle stämma, vore ju storstäderna underbara för alla att bo i. Vi vet ju att det inte är så.

Angående Maggan och andra med många studieår bakom sig, kan man säga:
En del lär sig aldrig!
Citera
2026-06-19, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Magdalena Andersson gjorde ett helt OK jobb som finansminister, givet förutsättningarna.
Det är väl bra att ledarna är välutbildade och inte som Stefan Löfvén?

Olof Palme var också välutbildad: En kandidat (BA) från USA och en Jur-kand från Stockholm.

Löfven hade ju trots allt ett riktigt jobb, till skillnad från nån ur Tidö, dom gick från ofullbordade studier direkt in i politiken.

Tycker det är egendomligt att högerpolitikerna som pratar om arbetslinjen och hur viktigt det är att svenska arbetare biter ihop, själva aldrig haft ett riktigt jobb.
Citera
2026-06-19, 21:02
Medlem
AI-2000s avatar
Hon kan skamlöst stå och ljuga rakt ut och ägna sig åt historierevisionism. Då är man inte helt som man ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in