2026-06-19, 17:11
  #119761
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Det absolut sämsta som kan hända ett labilt och destruktivt förhållande är pressen ett nyfött barn för med sig. Gissar att det kommer sluta med två negligerade barn innan det här är över, men äpplet faller sällan långt ifrån trädet så ingen borde bli förvånad.

Att skaffa barn kan faktiskt vara den största väckarklockan för att ta tag i sitt liv,
Kanske dom startar om på ny kula UTANFÖR rampljuset?
Även om viljan finns där, har han gång på gång visat ett enormt bekräftelsebehov.
Så fort han friges kommer suget efter kameran, visningarna och dramat förmodligen att kicka in igen.
Att lämna sociala medier är nog deras enda chans till en stabil vardag, men med hans historik är det tyvärr väldigt svårt att tro att han kommer att klara av att hålla sig borta.
Familjen förtjänar lugn och ro utan att bli en del av offentliga konflikter.
Frågan är om han kan sätta familjens behov före sitt eget behov av uppmärksamhet?
Citera
2026-06-19, 17:47
  #119762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det hade han ju inte kunnat, eftersom Julia är alldeles för full av svartsjuka för att tillåta något sådant.
Hon är tydlig med att barnet bara har en förälder så länge han inte vill ha hennes äckliga arsle utan är med Linnea.

Dessutom är det inte hans val att sitta över midsommar. Det är något han inte styr över. Precis som Julia inte styr över när hon ska avtjäna.

Fan vad du ratar på om Julia och Jocke ständigt.

Julia vägrade umgänge när Linnea var hög som ett hus i en video sommaren 2025. Hon har tillåtigt honom träffa sin dotter men utan Linnéa. Varför måste hon vara med?

Han valde ändå att begå sina brott.
Citera
2026-06-19, 17:56
  #119763
Medlem
vemsfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Att skaffa barn kan faktiskt vara den största väckarklockan för att ta tag i sitt liv,
Kanske dom startar om på ny kula UTANFÖR rampljuset?
Även om viljan finns där, har han gång på gång visat ett enormt bekräftelsebehov.
Så fort han friges kommer suget efter kameran, visningarna och dramat förmodligen att kicka in igen.
Att lämna sociala medier är nog deras enda chans till en stabil vardag, men med hans historik är det tyvärr väldigt svårt att tro att han kommer att klara av att hålla sig borta.
Familjen förtjänar lugn och ro utan att bli en del av offentliga konflikter.
Frågan är om han kan sätta familjens behov före sitt eget behov av uppmärksamhet?

Med miljonskulder, näringsförbud och avsaknad av utbildning - hur fan ska de kunna försörja sig på annat sätt än fiffel och dobbel eller som sm kreatörer. Train wrecket lär fortsätta i obromsad hastighet
Citera
2026-06-19, 18:07
  #119764
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Fan vad du ratar på om Julia och Jocke ständigt.

Julia vägrade umgänge när Linnea var hög som ett hus i en video sommaren 2025. Hon har tillåtigt honom träffa sin dotter men utan Linnéa. Varför måste hon vara med?

Han valde ändå att begå sina brott.

Ställ dig istället frågan varför ska Julia vara med under flickans umgänge med sin far?
Citera
2026-06-19, 18:10
  #119765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Ställ dig istället frågan varför ska Julia vara med under flickans umgänge med sin far?

För att Julia med all rätt inte litar på att ADHD apan inte har med Linnea ja.
Citera
2026-06-19, 18:16
  #119766
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
För att Julia med all rätt inte litar på att ADHD apan inte har med Linnea ja.

Samhället/rätten har dömt till umgänge varannan helg och därmed skulle Julia ha behövt rätta sig efter det om inte Chrippa satt inne.

Han skulle kunna ha begärt verkställighet hos rätten om han var ute. Då skulle flickan ha hämtats med polisbil om Julia vägrat.

Vilken bra morsa...
Citera
2026-06-19, 18:20
  #119767
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsfel
Med miljonskulder, näringsförbud och avsaknad av utbildning - hur fan ska de kunna försörja sig på annat sätt än fiffel och dobbel eller som sm kreatörer. Train wrecket lär fortsätta i obromsad hastighet

Med miljonskulder och näringsförbud blir tröskeln till ett vanligt liv enormt hög, och risken är precis som du säger att suget efter snabba pengar via sociala medier eller sämre alternativ blir för stort. Så..?
Blir detta tågolycka nr 2?
Nu verkar ju Linnéa jobba för att bygga upp en egen stabil grund. Eller är det bara snack?
Frågan är väl om hon kommer att dras ner i fallet igen när han friges?

I slutändan är det barnen som får betala priset för att tågolyckan tillåts fortsätta i obromsad hastighet.
Citera
2026-06-19, 18:27
  #119768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Samhället/rätten har dömt till umgänge varannan helg och därmed skulle Julia ha behövt rätta sig efter det om inte Chrippa satt inne.

Han skulle kunna ha begärt verkställighet hos rätten om han var ute. Då skulle flickan ha hämtats med polisbil om Julia vägrat.

Vilken bra morsa...

Buhuuu. Gråt lite till. Christopher var ute i 6-7 månader med denna situation. Ta det till rätten om det är ett problem. Men den apan vinner aldrig i rätten.
Citera
2026-06-19, 18:32
  #119769
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Buhuuu. Gråt lite till. Christopher var ute i 6-7 månader med denna situation. Ta det till rätten om det är ett problem. Men den apan vinner aldrig i rätten.

Tycker att det är du som är den största gråterskan i tråden.

Julia får nog tänka sig för sen så hon inte blir stående utan någon vårdnad alls. Rätten ser mycket allvarligt på den förälder som förhindrar/försvårar umgänge för barnet.
Citera
2026-06-19, 18:35
  #119770
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Tycker att det är du som är den största gråterskan i tråden.

Julia får nog tänka sig för sen så hon inte blir stående utan någon vårdnad alls. Rätten ser mycket allvarligt på den förälder som förhindrar/försvårar umgänge för barnet.

Julia har soc på sin sida därför apan inte vågar gå rättsligt.
Citera
2026-06-19, 18:38
  #119771
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalmstadSFB
Julia har soc på sin sida därför apan inte vågar gå rättsligt.

De skulle ha mötts i rätten den 28 januari om han inte blev insydd.

Det är bara att ta tag i det efter avtjänat straff.

Undrar hur rätten kommer att resonera kring att Julia spelade in ett umgänge och skickade till Jocke och Rask. Integritetsintrång delux.
Citera
2026-06-19, 19:10
  #119772
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
De skulle ha mötts i rätten den 28 januari om han inte blev insydd.

Det är bara att ta tag i det efter avtjänat straff.

Undrar hur rätten kommer att resonera kring att Julia spelade in ett umgänge och skickade till Jocke och Rask. Integritetsintrång delux.

Rätten och socialtjänsten skiter fullständigt i om en inspelning skickades till Jocke eller Rask när de ska bedöma ett barns trygghet.
Att prata om ”integritetsintrång delux” blir nästan löjligt i det här sammanhanget.

Domstolen kommer att titta på en pappa som är dömd till fängelse för grova ekonomiska brott, som har missbruksanklagelser mot sig och en historik av extremt destruktiva offentliga bråk.

De som tror att han vinner i rätten på grund av en smyginspelning lever i en bubbla.
Domstolen skiter i internetdrama; de kollar på fängelsestraff, missbruksanklagelser och stabilitet.

Att Julia gjorde fel raderar inte ut Chrippas enorma problem som förälder.
Han förlorar för att hans egen livsstil har bedömts som direkt olämplig för ett barn.
Det är där problemet ligger, inte hos Julia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in