2026-06-19, 15:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TracingHeritage
Det låter väl skumt och oseriöst, men uppdraget tycks handla om att sprida kärlek. Att vi alla är människor skapade till Guds avbild.

Man kan ju tro på Gud och ha psykiska problem samtidigt. Det finns det flera kända kristna genom historien som haft.
Citera
2026-06-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noxtrei
det gör den!

den handlar om alla, o är för alla att läsa o förtrösta på!

Jag köper det du säger till 100%. Men mitt bekymmer är att Gud hela tiden manifestarar sig. Det låter nog obetydligt med Joys låt "Problem?" Men jag fattar fan inte...

Jag fattar inte heller de ljusmoln som svävar runt mig dagarna i ända och rösterna som säger sig komma från Gud.

Ser jag sen till släkthistorian blir det extremt märkligt, Min farsa växte som det verkar upp i fattigdom.. Sett till faktiska fakta tycks han dock komma från en släkt/familj med betydande tillgångar.

Allt detta har "Gud" berättat om och när jag kontrollerar stämmer allt...

Edit: Gillar förövrigt din smiley.
Senast redigerad av TracingHeritage 2026-06-19 kl. 16:04.
Citera
2026-06-19, 15:52
Medlem
Citat:
Jag köper det du säger till 100%. Men mitt bekymmer är att Gud hela tiden manifestarar sig. Det låter nog obetydligt med Joys låt "Problem?" Men jag fattar fan inte...

Jag fattar inte heller de ljusmoln som svävar runt mig dagarna i ända och rösterna som säger sig komma från Gud.

Ser jag sen till släkthistorian blir det extremt märkligt, Min farsa växte som det verkar upp i fattigdom.. Sett till faktiska fakta tycks an dock komma från en släkt med betydande tillgångar.

Allt detta har "Gud" berättat om och när jag kontrollerar stämmer allt...

studera bibeln ett tag o kolla vad du kommer fram till. Gud skulle INTE var så otydlig när Han vet (allt) att du inte förstått Honom, o blitt körd till psyk tror jag.
prata med läkaren på din vårdcentral med o förklara allt lugnt o sansat för honom o fråga han om en remiss för en hjärnröngten, psykosliknande korta återkommande saker KAN bero på en tumör även! o är det på DET viset ska du verkligen upptäcka det i tid så det går att ordna o så du inte får hela hjärnan full av cancer för då är det kört kompis!

vill absolut INTE noja dig men en del såna där symtom hade min en god vän till mig, o det visade sig efter typ 20år av sprängande huvudvärk o korta psykoser att halva hans hjärna var uppäten av cancer o hade han blivit kollat långt långt innan det gick för långt hade dom kunnat ta bort det!

ring o boka en tid för att vara säker.

men, även, studera bibeln o vad Jesus lär ut, ta emot Honom som din frälsare så kanske du kommer förstå VAD Gud egentligen menar med dina "psykoser" ! Han kanske vill säga nåt helt otroligt till dig !

mvh
Citera
2026-06-19, 15:57
Medlem
Citat:
exakt detta!

Jesus är vår kung och vår väg !

läs bibeln, eller lyssna på den på youtube o fundera lite över det hela, det kanske är nåt för dig med ts!

mvh

Jag läser bibeln dagligen pga mina upplevelser och uppenbarelser.
Citera
2026-06-19, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Ja men jag tror det aktiva består mest i saker man göra i vardagen som kan betyda mer än man tror, t ex visa vänlighet, vara hjälpsam och liknande, snarare än att man ser sig som utvald eller inbillar sig att man ska göra märkvärdiga saker.

Men Job, Elija och vidare Samuel, Gideon, Mose, Abraham, Mose, Jakob, Simon, Elisa, Jeremia, Hesekiel och Daniel med flera?

De var ju inte nödvändigtvis särskilt utvalda trots vad det verkar haft nära kontakt med Gud?
Senast redigerad av TracingHeritage 2026-06-19 kl. 16:11.
Citera
2026-06-19, 16:08
Medlem
Citat:
studera bibeln ett tag o kolla vad du kommer fram till. Gud skulle INTE var så otydlig när Han vet (allt) att du inte förstått Honom, o blitt körd till psyk tror jag.
prata med läkaren på din vårdcentral med o förklara allt lugnt o sansat för honom o fråga han om en remiss för en hjärnröngten...

Bibeln läser jag och i mina journaler syns tydligt att jah genom en stor hjärnoperation har folk som håller koll. Går på datortomografi årligen,

Citat:
Gud skulle INTE var så otydlig...
Exakt! Gud är inte otydlig.
Citera
2026-06-19, 16:11
Medlem
Citat:
Jag läser bibeln dagligen pga mina upplevelser och uppenbarelser.

Rekommenderar dig att läsa Tredje testamentet av Martinus också. Finns även på nätet:

Läs och sök i Tredje testamentet https://share.google/mwUrW00WAGrRnFnWv
Citera
2026-06-19, 16:14
Medlem
Citat:
Bibeln läser jag och i mina journaler syns tydligt att jah genom en stor hjärnoperation har folk som håller koll. Går på datortomografi årligen,

Exakt! Gud är inte otydlig.
försökte skicka pm men du kan inte ta emot än såg jag sen.....
Citera
2026-06-19, 16:17
Avstängd
Citat:
Men Job, Elija och vidare Samuel, Gideon, Mose, Abraham, Mose, Jakob, Simon, Elisa, Jeremia, Hesekiel och Daniel med flera?

De var ju inte nödvändigtvis särskilt utvalda trots vad det verkar nära kontakt med Gud?

Det kanske kan vara svårt ibland att veta vad som är vad, man kan ju inte utgå från att Gud talar till en hela tiden, det kan ju vara en hel radda av förklaringar:

- Man kan t ex drabbas av hallucinationer (t ex beroende på dålig sömn/trötthet)
- Medicinskt tillstånd i hjärnan som gör att hjärnan feltolkar sinnesintryck.
- Hjärnan kan spela en spratt när t ex nervsystemet överbelastas.
- Biverkningar av mediciner.

Och med tanke på att du haft en del att göra med rättpsyk, så kan det vara svårt att veta orsak till att man upplever det man upplever.

Det betyder inte att din tro inte är äkta, eller att du inte har en personlig relation till Gud men:

- Det är nog bra om man är öppen med att det kan finnas flera förklaringar.
- Att om man har olika typer av psykiska problem att man tar till sig den vård som finns, religion och vetenskap är inte fiender, vi ska använda dom verktyg vi har för att bli bättre och friskare.
Citera
2026-06-19, 16:20
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ser jag sen till släkthistorian blir det extremt märkligt, Min farsa växte som det verkar upp i fattigdom.. Sett till faktiska fakta tycks han dock komma från en släkt/familj med betydande tillgångar.
Växte du upp utan hans närvaro? Var din barndom präglad av intensivt läsande ur bibeln, eller skulle du säga att du hade en normal barndom?
Citera
2026-06-19, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Växte du upp utan hans närvaro? Var din barndom präglad av intensivt läsande ur bibeln, eller skulle du säga att du hade en normal barndom?

Min pappa var högst närvarande, dock ville han aldrig prata om sitt ursprung. Min farmor tog livet av sig 1969 och min farfar 1975, sedan min farbror 1976. Min pappa är sedan fostrad på Skå-gårdarna från vad jag lyckats komma fram till från åtminstone 1964. Har brev underskrivna Gustav Johnsson vilket såklart väcker ytterligare frågor.

Min pappa är omskriven i böckerna "Det sociala arvet" samt "222 Stockholmspojkar". Min Farfars farfar dömdes vad det verkar, oskyldig till döden 1901 för ett dubbelmord, han friades för ett annat. Min farfars farfar var "Hälsingeskräcken", "Hälsinglands gudfader", ledare för "Delsboligan" osv, osv...

Det är väldigt mycket som är riktigt konstigt, inte minst min egna livssituation nu ute i skogarna kring just Delsbo trots att jag är Stockholmare.

Min pappa har aldrig pratat on kristendom eller religion. Dock var han fatalist och var väldigt tydlig gällande karma. Han stod alltid på de "svagas" sida oavsett...
Senast redigerad av TracingHeritage 2026-06-19 kl. 16:54.
Citera
2026-06-19, 16:48
Medlem
Det är väldigt mycket konstigt som händer i mitt liv helt plötsligt vad det gäller "uppenbarelser" och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in