2026-06-19, 08:44
Medlem
En 30-årig man har natten mot midsommarafton påträffats död i Strängnäs. Han har troligen fallit från en balkong. 3 män i åldern 30-50 år gripna, misstänkta för vållande till annans död.

Någon som vet mer?

https://www.strengnastidning.se/nyheter/strangnas/artikel/tre-gripna-efter-dodsfall-i-centrala-strangnas/jvzg4d7r
Senast redigerad av Koping-king 2026-06-19 kl. 09:27.
Citera
2026-06-19, 08:59
Medlem
halaltarzans avatar
svt....

Citat:
Det misstänkta brottet ska ha skett både inomhus och utomhus. Men exakt hur händelseförloppet gått till är ännu oklart.

Citat:
De gripna, som är mellan 30 och 50 år gamla, ska ha haft en relation till den avlidne.
Citera
2026-06-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
svt....
Heders grej?
Citera
2026-06-19, 09:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koping-king
Heders grej?

Fan vet, relation kan väl betyda lite vad som helst egentligen?

Men är det ingen som känner igen adressen då, finns ju ett bild i TS, samt en liten filmsnutt på svt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tre-gripna-i-strangnas-vallande-till-annans-dod

Visst, inga dunderbilder men bor man i krokarna så kanske man känner igen sig i alla fall.
Citera
2026-06-19, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fan vet, relation kan väl betyda lite vad som helst egentligen?

Men är det ingen som känner igen adressen då, finns ju ett bild i TS, samt en liten filmsnutt på svt.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tre-gripna-i-strangnas-vallande-till-annans-dod

Visst, inga dunderbilder men bor man i krokarna så kanske man känner igen sig i alla fall.

Stavlund på Tosterö? Enda stället jag vet är putsade hus och sophus i trä. Hade dock tippat höghusen (Regementsgatan)
Citera
2026-06-19, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koping-king
Stavlund på Tosterö? Enda stället jag vet är putsade hus och sophus i trä. Hade dock tippat höghusen (Regementsgatan)

Tosterö ligger långt ifrån centrum. Jag körde förbi en polisbil idag som stod inne på gården, på adressen Nicandergatan 3.

Nu vet jag inte om det är den adressen det gäller, men det är iallafall där någonstans det har hänt. Eftersom jag noterade samma "spritflaska?" Som är med på videon ifrån ett klipp i Ekuriren ang denna händelse.

Finns ett hyreshus bakom dessa byggnader med balkonger. Så kan eventuellt vara där inne det har hänt.
Citera
2026-06-19, 12:19
Medlem
Helt klart Nicandergatan, vidare hörs kyrkklockan mycket tydligt i ST’s video.
Citera
2026-06-19, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kls55
Jag körde förbi en polisbil idag som stod inne på gården, på adressen Nicandergatan 3.

Det stämmer väl med detta foto från lokaltidningen?

https://ips.ntm.se/3b6b085c-10f9-4dc6-b25d-3d0d1c3f90a4
Citera
2026-06-19, 12:28
Medlem
Man kan ju undra lite gällande lgh 1203 på nicandergatan 6.
Citera
2026-06-19, 12:46
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyfikenIEnStrutWaw
Man kan ju undra lite gällande lgh 1203 på nicandergatan 6.

Vad är så speciellt med just den lägenheten?
Var ett tag sen jag bodde där men bodde då i just det området.
Citera
2026-06-19, 15:27
Medlem
Biggedys avatar
Fy fan va förnedrande att bli utkastad från en balkong. Hur jävla höga hus är det där? För är det lägre än 4 våningar så måste han vara jävligt dåligt för att dö. Man har väl lite Spider-Man skills hehe
Citera
2026-06-20, 03:29
Medlem
SmygerOmkrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Fy fan va förnedrande att bli utkastad från en balkong. Hur jävla höga hus är det där? För är det lägre än 4 våningar så måste han vara jävligt dåligt för att dö. Man har väl lite Spider-Man skills hehe

Flera män misshandlar personen innan de kastar ner honom från en balkong och du tycker det ligger på den som blir utkastad att veta hur han ska agera i luften, röra sig tillräckligt snabbt, och hamna i rätt position för att inte dö av fallet ifall fallet är lägre än fyra våningar?

Jag hoppas du blir misshandlad och utkastad från en balkong på fjärde våningen och visar hur det ska gå till när man överlever ett sådant fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in