Citat:
Ursprungligen postat av
LuiLui
I sjukvården liksom i hovet, finns en gemensam faktor, nämligen; människor. Redan där har vi den ”mänskliga faktorn” som gör att så länge det finns människor med andra intentioner än att hålla flabben, kommer att snacka. Människor är påverkbara och sårbara för allt möjligt…
Om du tror att just hovet med alla dess anställda kommer hålla flabben än mindre all sjukhuspersonal från städerska till professor, då lever du i en sagovärd.
Tyvärr.
Större och värre saker har folk hållt flabben om
Om du tror att en städerska får samma information som kungafamiljen är du helt ute o cyklar .
Lätt sagt så funkar det som i militären. ( Eller alla jobb för den delen )
Folk har olika rang. Ju mer rang ju mer information.
Ju lägre rang så får du endast den information man ger den.
Även i en vanlig familj ( om du nu har en ) dina barn kommer inte veta allt du och din fru vet.
Hur många tror du vet den " verkliga" sanningen och hur många tror du vet det media rapporterar och tror du det är samma sanning ?