2026-06-19, 10:40
Medlem
S.O.Stolps avatar
99% av befolkningen skulle inte känna skillnad på olika vodkasorter så det spelar ingen roll vad man köper. Om man dessutom blandar den med sin favoritläsk spelar det ännu mindre roll. Ingen vettig människa dricker vodka rent ändå.

(FB) Vad köper ni för vodka?
Citera
2026-06-19, 10:43
Medlem
dricker antabus numer för att slippa dricka massa brännjack...
men förr blev det dworek var o varannan dag. hua......

mvh
Citera
2026-06-19, 10:45
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
99% av befolkningen skulle inte känna skillnad på olika vodkasorter så det spelar ingen roll vad man köper. Om man dessutom blandar den med sin favoritläsk spelar det ännu mindre roll. Ingen vettig människa dricker vodka rent ändå.

(FB) Vad köper ni för vodka?

Det har blivit allt vanligare att folk dricker ren vodka istället för t.ex. whisky. Testa en ren liten snaps från Purity och sen efter den t.ex. en från Smirnoff eller "Renat" och jämför! Du märker skillnad!
Citera
2026-06-19, 10:47
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Purity är min favoritvodka!

Det är vad jag också tycker är den bästa som finns på Systembolaget just nu!
Citera
2026-06-19, 10:49
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aankel-Kaankel
Det har blivit allt vanligare att folk dricker ren vodka istället för t.ex. whisky. Testa en ren liten snaps från Purity och sen efter den t.ex. en från Smirnoff eller "Renat" och jämför! Du märker skillnad!
Jasså, är det så? Jag får ta och prova det du säger. Blir nog en ny upplevelse för mig
Citera
2026-06-19, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Har nu testat några stycken från systemet då jag försöker gå över till vodka från starköl

Jag dricker det ibland rent men blandar helst med något, apelsinjuice har nog funkat bäst hittills

Av dessa fyra som jag testat så hade jag nog rangat dom såhär

1. Absolut vodka
2. Dworek
3. Explorer (den va fan ingen höjdare)
4. Vanlig vodka (vad e det för white trash som köper denna?)

Vad har ni för favorit och definera varför?

Dworek på plastflaska är en vodka som dricks nästan uteslutande av alkisar, jag tror att det är den billigaste vodkan som går att få tag på i Sverige.

Jag själv väljer nog Beluga från Ryssland som favorit.
Citera
2026-06-19, 11:06
Medlem
kyrkstockens avatar
"Renat". Det finns i alla fall inte mer vuxenpoäng. inga vikingskepp eller dyra reklamkampanjer med andy warhol (absolut).

Som barn fattade jag inte hur vuxna kunde dricka det.
Som tonåring, som börjat festa, kunde jag fortfarande inte fatta att någon drack det.

Det var sillen som var inkörsporten. MAn borde förbjuda sill som är en gateway till brännvin.

Hör upp folkpartister! Än kan ni lägga ett förslag som förbjuder sill! Tänk på barnen!
Citera
2026-06-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkensailorr
Jag själv väljer nog Beluga från Ryssland som favorit.

Håller med, Beluga är definitivt den bästa vodka jag druckit. Bland de lite billigare är Russian Standard inte fy skam. Svåra att få tag på nu iom sanktionerna antagligen...
Citera
2026-06-19, 11:10
Medlem
Aankel-Kaankels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Jasså, är det så? Jag får ta och prova det du säger. Blir nog en ny upplevelse för mig

Kan bli!
Citera
2026-06-19, 11:17
Medlem
SpontanEjakulations avatar
Kirkland Signature American.

Om Kirken som förväntat svårfunnen så Smirres No. 21.

Belvedere, kan lira.

Dessa tre är långt bättre i smak än medicinsk sprit, som Doc har fritt i tjänsten.

En förlust, att svenska monopolet i sin dumhet krängde av 'Absolut', till draken Pernod Ricard. Det hade hygglig kvalitutta och upparbetat brand. Pernod Ricard, insåg potentialen. Resten av svenska lilla vatten gör inget intryck på mig.
Citera
2026-06-19, 11:17
Medlem
Kinaskis avatar
Polsk sån buffelvodka är ju god. Zubrówka. Vet inte om det är ett varumärke eller om vodkan kallas så.

Groggas med äppeljuice och is. Gärna ofiltrerad lite finare juice. Smaskens!
Citera
2026-06-19, 11:56
Medlem
Connykrims avatar
Köpte nån med bisongräs i förträffande god! Aldrig hittat den på bolaget igen, va nåt år sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in