2026-06-19, 00:58
  #1
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Kinarestaurang

Min recension på restaurang (Kinarestaurang): Mycket bra och relativt billig mat. Dock konstig prissättning. T ex mjölk för 40 kr glaset. Men personaltanten borde gå en charmkurs då hon är extremt otrevlig.

Jag skulle betala och fem cm bredvid kortterminalen står en handspritflaska. Jag använder handspritflaskan på händerna och råkade få för mycket handsprit på händerna (Personaltanten säger jag ska ta mindre handsprit efteråt) så det råkade droppa lite på kortterminalen. Hon hotar med att jag ska betala en ny kortterminal nästa gång om den går sönder. Jag ifrågasätter varför handspriten står fem cm bredvid kortterminalen då det är som bäddat för en olycka. Personaltanten blir högljudd och mycket otrevlig och säger "handsprit ska stå där".

Dock mycket god riktig entrecote och potatisstrips och bearnaisesås och förut har jag ätit asiatisk mat som var halvbra och personaltanten borde gå charmkurs. Jag kommer aldrig sprita mina händer där igen och frågan är om hon vill ha dit mig igen. Jag bojkottar stället för nu och kanske kommer förbi till hösten. Om hon då inte är extremt otrevlig.

Herregud jag ser detta som humor då det är absurt faktiskt samtidigt som klagomål samtidigt som beröm för maten.

Sprita inte händerna här om du inte har exakt koll på hur mycket handsprit som kommer från flaskan!

Vad har du varit på för konstiga restauranger? Berätta!
__________________
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2026-06-19 kl. 01:09.
Citera
2026-06-19, 01:22
  #2
Medlem
Jag och sambon var på en mindre restaurang, där tog gästerna vid bordet intill med hunden in.

Jag hörde att de frågade personalen om lov, javisst det går bra sa de till hundägaren.

Fy, ulk, hunden luktade fan, låg och slickade sig mindre än en meter från vårt bord.

Hur fan kan personalen, jag tror till och med det var restaurangägaren, tillåta det.

Måste väl vara olagligt att ta in en jättestor, smutsig, illaluktande hund in på en restaurang bland andra gäster.

Mycket märkligt beteende...
Citera
2026-06-19, 01:38
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
T ex mjölk för 40 kr glaset.
Ännu konstigare är det att beställa mjölk till Kinamat.

Citat:
Ursprungligen postat av Cutthethroat
Jag och sambon var på en mindre restaurang, där tog gästerna vid bordet intill med hunden in.
Klaga aldrig, aldrig, aldrig på något som har med hundar att göra. Du kan inte få rätt.

På min lokala pizzeria, länge sedan jag åt där nu, men förr hände det ibland. Ofta när man ätit färdigt kom ägaren fram med en tallrik med någon enkel dessert, sa att frun ordnat och att de bjöd på den. Trevligt och ovanligt.
__________________
Senast redigerad av Stiffinger 2026-06-19 kl. 01:44.
Citera
2026-06-19, 01:39
  #4
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ännu konstigare är det att beställa mjölk till Kinamat.

Klaga aldrig, aldrig, aldrig på något som har med hundar att göra. Du kan inte få rätt.
Maten var så jävla stark att jag kände att det behövdes mjölk. Varför kan du kolla upp!

Och hundar på en restaurang. Om det är kinarestaurang så försvinner väl hunden på något sätt.
Citera
2026-06-19, 01:45
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Maten var så jävla stark att jag kände att det behövdes mjölk. Varför kan du kolla upp!
Ah, då kan jag förstå. Då förstår jag även priset.
Citera
2026-06-19, 01:48
  #6
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ah, då kan jag förstå. Då förstår jag även priset.
Ja asiater är bra på tjyvpriser och dom är luriga dom små liven. Hålla lågt pris på maten men ta massa betalt på kranvatten, doggybags och mjölk.
Citera
2026-06-19, 01:58
  #7
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Jag tar alltid en öl eller vin till kinamat, mjölk låter minst sagt märkligt!
Citera
2026-06-19, 02:06
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Jag tar alltid en öl eller vin till kinamat, mjölk låter minst sagt märkligt!
Det handlar nog om mjölk efter att man beställt och ätit mat som är lite för stark. I det läget kan restaurangen också ta hutlöst betalt.
Citera
2026-06-19, 02:08
  #9
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Det handlar nog om mjölk efter att man beställt och ätit mat som är lite för stark. I det läget kan restaurangen också ta hutlöst betalt.

Ok. kanske det, jag dricker inte mjölk själv!
Citera
2026-06-19, 02:10
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Ok. kanske det, jag dricker inte mjölk själv!
Alltså mjölk mildrar om man ätit för stark mat, man dricker det inte i det läget för att det är gott. Snarare beställer ett glas för att inte brinna upp.
Citera
2026-06-19, 02:15
  #11
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Alltså mjölk mildrar om man ätit för stark mat, man dricker det inte i det läget för att det är gott. Snarare beställer ett glas för att inte brinna upp.

Jo jag förstår det kan ju bli lite stark mat ibland!
Citera
2026-06-19, 02:32
  #12
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
halka in på en indisk restaurang i GBG beställde cola till maten ( som var helt okej) Servitören kom ut med en 2 liters cola flaska och hällde upp i glasen. Tände rökelse typ en gång i halvtimmen som stank nåt fruktansvärt, frågade varför och han svarade "tar bort onda andar " . Creepy
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in