Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Vilket jävla avtal. Iran går segrande ur det här. Hundratals miljarder ska de få också. Roliga är att Trump säger att USA inte kommer bidra med pengar. Vilka tror han kommer betala Iran för hans fiasko. EU som brukligt kanske men det kan han ju glömma.
Vilka miljarder ? Iran ska bara få de miljarder som är frusna. Det är trots allt Irans pengar. Men GCC-länderna vill kanske ha ut skadestånd också ?
Första estimatet låg på 100-123 miljarder US dollar i frysta tillgångar.
Det är knappast USAs eller Trumps pengar
Iran segrade ??
HAHA - Vilken idiotkommentar ? Hela jävla landet ligger på intensiven.
Iran har kraschat sin ekonomi. Iran har ingen kärnteknik kvar, ingen anrikningskapacitet kvar. Iran har inga industrier kvar för att bygga drönare. Iran har ingen flotta, har inget flyg. Iran har inga radarstationer.
Mycket av mobilnätet och Internets infrastruktur är kraschat och förstört.
Åtminstone ett stort petrokemiskt komplex är totalt raserat, och nästan jämnat med marken.
Flygplatsen i Teheran får nu ransonera sitt vatten. Jobbarna kan inte tvätta sig där längre.
De får tvätta sig hemma sägs det. Det räcker inte ens till dusch. Nej, hink med tvättsvamp är det som gäller. Fatta att det är ett ökenland för helvete !!!
Iran har bara uppnått en så kallad
Pyrrhus-seger. En seger som kostade för mycket helt enkelt.
Om vi ser från den andra sidan så låt oss säga att Iran hade levererat på sina löften, istället
för att fixera sig vid att döda judar och hata på Israel.
Då hade Iran sluppit sanktionerna. Lågt räknat hade Iran på denna 20 års period kunnat
dra in 6000 miljarder US dollar extra, det mesta i form av gas, olja och olje-produkter. Plus tex aluminium som de har gott om. Hade iranierna kunnat uppföra sig i städade rum så hade
de vid detta laget säkert kunnat sälja kärnkraftteknik och tjänat ännu mera.
Somliga bedömare nämner den siffran, dvs omkring 6000 miljarder, det pissar man inte bort.
Nu har tåget gått, och det missade Iran.
Irans kunder har redan hittat nya säljare.
Nej, Iran lät de religiösa mörkermännen och dunkla mystikerna i klänningar ta över
och trashade allt som var av värde i landet.
Bara för några stycken i en 1400 år gammal sagobok, Koranen ?
Som Profeten diktat i sina vilda feberdrömmar ?
Om iranierna inte skärper sig och försöker bli accepterade, så blir det väl så
till slut att en ny Kinesisk (Mexikansk) Mur byggs runt hela Iran.
Och Iran kommer att bli lika utestängda som NordKorea är.
Ingen vill ha med dem att göra längre, om det vill sig illa så blir iranierna lika
eller värre avskydda än judarna.
Allt detta under denna tid då USA kunnat egenproducera 13,8 Miljoner fat om
dagen i bara olja.
PÅ 120 dygn blir det 120 x 13,8 = 1656 miljoner fat.
Med ett medelpris på 85 dollar per fat. Så blir bruttointäkterna hela
141 miljarder US Dollar ?
Så jag lovar er att Donald Trump nu skrattar hela vägen till banken ?
USA skrattar bara åt att de bränt 40 miljarder, och tänker väl att det
värt det, att platta till de iranska mullohrna ?
Nåja man får hoppas att iranierna skiftar kurs och tänker vettigt och styr in
landet på en ny väg, en väg som är bättre och enklare ?
Ni som diskuterar här fattar inte hur stor världshandeln är på råvarorna och hur
mycket pengar som omsätts varje dag.
Och därmed inte heller har fattat hur mycket Iran har missat i intäkter ?
Ni har nästan allihopa drabbats av tunnelseende hela tiden och kan inte se en
helhetsbild, ett helikopterperspektiv alltså ?
Lika bra att ni hoppar över till andra trådar, där allt ändå är Israels, Trumps och USAs
fel så kan ni fortsätta slöa och slösa bort era liv på en vänstermarinerad livslögn
som ni aldrig har insett, och kommer inte att kunna inse heller