2026-06-18, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moob
Rätt uppenbart att Uffe INTE sitter i regeringen där hemma - utan att det är kärringen som styr och får toffeln att göra som hon vill. Så lägligt att hon just köpt en stor kåk för sina seanser. Man undrar om det var värt det nu när Uffe kommer utredas för korruption och troligen avgå innan valet.

Uffe ligger med en manlig anställd ute på Harpsund, enligt skvaller. Kan ju vara anledningen till att fru Ed får igenom så mycket och orimliga saker; hon hotar med att outa honom om hon inte får vad hon vill. Hönshus, existentiell hälsa, kosta vad kosta vill, hon ska ha vad hon ska ha!
Citera
2026-06-18, 20:23
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit
Uffe ligger med en manlig anställd ute på Harpsund, enligt skvaller. Kan ju vara anledningen till att fru Ed får igenom så mycket och orimliga saker; hon hotar med att outa honom om hon inte får vad hon vill. Hönshus, existentiell hälsa, kosta vad kosta vill, hon ska ha vad hon ska ha!
Hon är hans handler är min nya konspirationsteori som är sann!
Citera
2026-06-18, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det är nog inte kreationism men tokigt ändå. Tro handlar om att få kunskap genom dem man tror på utan att man kräver bevis. T.ex om någon frågar sin far om något denne borde veta. Vetenskap handlar om att ifrågasätta och tvivla och bevisa även sånt som är vedertaget inom vetenskapen. Det är två helt skilda världar.
Jupp, fel av mej! Det allvarliga är att dom har lurat till sig skattepengar, för nån hittepåvetenskap
Citera
2026-06-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg

- - -

Jag hoppas att Agnes Wold har hämtat sig från det smått onödiga trans-drevet så att hon kan sätta tänderna i "existentiell hälsa", det är nåt jag ser fram emot.

Ja det vore intressant!
Citera
2026-06-18, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det här är skrämmande på så många plan och mest skrämmande är nog att det inte blivit större sak än det blivit i massmedia.

Det faktum att jag fick reda på detta genom flashback snarare än att det är toppnyhet i varenda mediekanal är fan tragiskt på riktigt. Och då går jag ändå in och kollar nyheterna några gånger per dag.

För 20 år sen hade samtliga inblandade tvingats avgå innan arbetsdagens slut, fyfan vad jag saknar tiden när politikens största skandaler var nån jävel som gjorde matinköp med jobbkortet eller knullade vid sidan om.
Citera
2026-06-18, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittsvag
Fatta vilket liv det varit om miljömupparna ville att FHM skulle satsa på meditation, veganism och lufterianism.
Nu vill en kristen kärring korrumpera vårt sekulära land genom att tvinga in religionsutövning i folkhälsan.

Svensken har varit så fokuserad på islam att ärkefienden kristendomen kunnat hugga oss i ryggen igen.

Bort med allt jävla avskum!

De som kan något om religion vet att islam och kristendom är praktiskt taget exakt samma sak, och att boken spelar betydligt mindre roll när det gäller religiös fundamentalism.
Men nä nä, bruna människor dåliga.
Citera
2026-06-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Fyfasen nu har högern börjat med vänsterflum och ministrar tar inte ens avstånd. Forsmed borde avgå med omedelbar verkan som försvarar detta flummet. Framförallt borde väl SD som gjort allt för att förhindra vänsterflum säga sitt.

Hade Sossarna ertappats med det här så är jag övertygad om att huvuden hade fått rulla. Förstår inte Kristersson att skiten skvätter eller är han personligen rädd för Forssmed? Han verkar inte klara ledarrollen han har fått. Nu kommer de här korruptionsskandalerna hänga med honom ända fram tills på valdagen.
Citera
2026-06-18, 21:48
Medlem
Varför förkortar alla Folkhälsomyndigheter FHM när den officiella förkortningen är Fohm?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/
Se sidfot
Citera
2026-06-18, 22:12
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenjyBee
Varför förkortar alla Folkhälsomyndigheter FHM när den officiella förkortningen är Fohm?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/
Se sidfot

Fohm är ju 10^-15 volt / ampere
Citera
2026-06-18, 22:35
Medlem
Citat:
Folkhälsomyndighetens generaldirektör Karin Tegmark Wisell ifrågasatte regeringens beslut att börja arbeta med ”existentiell hälsa”, ett initiativ som statsministerfrun Birgitta Ed arbetar med på sin och statsministerns herrgård Vängården Fållökna. Begreppet är nytt och handlar om själaliv, tystnad och böner.

Frågeställningar:

1. Är det rimligt att myndighetsdirektörer får sparken för att personen inte vill arbeta med holistisk hälsa?

2. Bör skattebetalarnas pengar, som FHM finansieras av, läggas på ”hälsa” av det religiösa och själsliga slaget?

3. Var det rätt av regeringen att sparka generaldirektören då hen ifrågasatte statsministerfruns initiativ och regeringens krav på att börja arbeta med ”existentiell hälsa”?

Statsministerns fru meddelade att hon ville arbeta med ”existentiell hälsa” på sin herrgård.

Ett halvår senare gav regeringen Folkhälsomyndigheten i uppdrag att lyfta ”existentiell hälsa”.

Efter att generaldirektören ifrågasatt begreppet fick hon sparken från myndigheten, enligt Aftonbladets uppgifter.

Karin Tegmark Wisell, som bara chefat över Folkhälsomyndigheten i drygt två år, berättar för honom att hon kommer att lämna myndigheten.

Johan Carlson blir chockad.

”Jag blev alldeles kall. Min första tanke var att det hänt något allvarligt, att något gått helt fel, men så var det inte”, skriver han i sin nyutkomna bok ”Vi mot världen”.

Det ska visa sig att hon fått sparken av regeringen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxjX6l/chefen-var-skeptisk-till-existentiell-halsa-fick-sparken-fran-myndigheten

Det beror på vilken filosofi som man har själv.

Tror man på en helhet och att hälsan inte bara påverkas av en parameter utan helheten, så är detta rätt antar jag.

Att man inom FHM tycker att detta är ”flummigt” säger det mesta. Inom många delar av världen så är detta en självklart för folkhälsan och välbefinnandet. Men i Sverige handlar allt om ettor och nollor och man ska vara som en robot och inte aktivera sitt inre liv.

Det verkar inte funka så bra om man kollar på siffrorna kring välbefinnande och psykisk hälsa i Sverige
Citera
2026-06-18, 23:05
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haze2255
Det beror på vilken filosofi som man har själv.

Tror man på en helhet och att hälsan inte bara påverkas av en parameter utan helheten, så är detta rätt antar jag.

Att man inom FHM tycker att detta är ”flummigt” säger det mesta. Inom många delar av världen så är detta en självklart för folkhälsan och välbefinnandet. Men i Sverige handlar allt om ettor och nollor och man ska vara som en robot och inte aktivera sitt inre liv.

Det verkar inte funka så bra om man kollar på siffrorna kring välbefinnande och psykisk hälsa i Sverige

Begreppet existentiell hälsa är ju bara flum och hittepå!

Jag har några magiska stenar, ska jag lägga dom på ditt huvud?!

Visst får folk hålla på med detta men tjäna pengar på andra idioter via statens försorg?!

Nej lägg ned skiten och dvärgen kan dra dit pepparn växer!
Citera
2026-06-18, 23:06
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:

Mmm skulle inte bli förvånad!

Deras äktenskap verkar bygga på annat än sexuell attraktion!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in