2026-06-18, 18:23
Medlem
bilen i frågan :

https://www.bytbil.com/blekinge-lan/personbil-hs-luxury-1-5t-at-lagerrensning-ranta-0-ranta-0-7039-19213554

som sagt så funderar vi på att köpa en större hybrid och har sett en sån här i butik fast svart och måste säga att det verkar vara en riktigt trevlig bil på alla sätt och alla tester på youtube som jag sett hittills har varit positiva till bilen. Nån här på FB som har erfarenheter av denna modell ? bilen har 7 års nybilsgaranti vilket är tryggt. vad tycker ni ? mvh
Citera
2026-06-18, 18:26
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
bilen i frågan :

https://www.bytbil.com/blekinge-lan/personbil-hs-luxury-1-5t-at-lagerrensning-ranta-0-ranta-0-7039-19213554

som sagt så funderar vi på att köpa en större hybrid och har sett en sån här i butik fast svart och måste säga att det verkar vara en riktigt trevlig bil på alla sätt och alla tester på youtube som jag sett hittills har varit positiva till bilen. Nån här på FB som har erfarenheter av denna modell ? bilen har 7 års nybilsgaranti vilket är tryggt. vad tycker ni ? mvh

MG är i varje fall bättre än Volvo och Mercedes hybridbilar.
Citera
2026-06-18, 18:30
Medlem
carlpetersen73s avatar
Känner inte till den specifika modellen, men generellt verkar MG ge mycket för pengen. Årsmodell -24, borde det spegla sig i priset lite mer om du ska köpa den? Hyffsat snygg.
Citera
2026-06-18, 18:33
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
vad tycker ni ?
Den kommer från Holmgrens Bil, och kollar man upp dem på Trustpilot så hittar man nästan bara missnöjda kunder.
Citera
2026-06-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den kommer från Holmgrens Bil, och kollar man upp dem på Trustpilot så hittar man nästan bara missnöjda kunder.

asså bilen var ett exempel, bilen jag sak kolla på är inte hos holmgren. sen undrar jag vad företag spelar för roll om bilen kommer med 7 års garanti ?
Citera
2026-06-18, 18:45
Medlem
Jobbar med bilar och det är en hel del krångel med MG generellt. Verkstadskostnaderna är inte de lägsta. För samma pengar kan du ofta hitta en Kia Sportage GT-Line Hybrid från 2023–2024, vilket enligt mig är ett betydligt tryggare val.
Citera
2026-06-18, 20:30
Medlem
kyrkstockens avatar
Varför inte köpa suzuki, toyota eller mazda hybrid för 377,000?

Det tar tid att lära sig rost osv.

Varför chansa?

Dåligt med verkstäder...
Citera
2026-06-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Varför inte köpa suzuki, toyota eller mazda hybrid för 377,000?

Det tar tid att lära sig rost osv.

Varför chansa?

Dåligt med verkstäder...

Har kollat på en Mazda cx 60 men har inte dom dåligt rykte ? Mycket elfel osv ?
Citera
2026-06-19, 11:40
Medlem
Batagares avatar
Citat:
bilen i frågan :

Varför köpa en kommunist-Kina bil? Det finns bättre alternativ.
Citera
2026-06-19, 19:45
Medlem
Innan du slår till. Bli medlem i fb gruppen för modellen i fråga så kanske det dämpar köpsuget en aning?
Citera
Igår, 10:49
Medlem
Köp absolut inte en sån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här