Citat:
Ursprungligen postat av
Madagascar
Trum försöker sälja in avtalet med Iran som en seger. Se nedan. Och om en timme ska Vance göra samma sak på en presskonferens i vita huset - kl 11 AM EDT. Trump kanske kände sig för senil idag för att sköta presskonferensen själv.
Donald J. Trump@realDonaldTrump 2m
OIL IS FLOWING, IRAN CAN NEVER HAVE A NUCLEAR WEAPON (THE WORLD WILL BE SAFE!), THE STOCK MARKETS ARE ROARING, JOBS ARE AT RECORDS, AND PRICES ARE DROPPING (AFFORDABILITY!). OUR COUNTRY IS STRONG, SAFE, AND RESPECTED LIKE NEVER BEFORE. “YOU’RE WELCOME!” President DJT
Vad är det som är fel med avtalet? förstår ni ens varför den är skrivet som den är?
Ta vad man vill åstadkomma, Iran ska lämna ut sitt uran, ta punkt 8 och 7, detta menas Iran ska späda ut sin Uran.
Vad vill Usa komma upp med med abvtalet utan att lägga in marktrupper? Uranet.
Nu ska alltså IAEA ha full insyn när detta görs, det menas Iran nu gått med på ge upp sitt Uran.
Detta är hela poängen med detta avtal som sedan ska efterföljas av fler punkter, dvs detta är ett första steg o inget annat.