Citat:
Det är en naturlig konsekvens när man använder google som "erfarenhet" och klistrar in godtyckliga texter där man försöker påskina att det är egenupplevd erfarenhet. Det skär sig rätt fort, framförallt när google använder sig av tidigare sökhistorik och tar fram resultat som matchar ens internetpersonlighet.
Håll gärna tråden uppdaterad när du är använt vakuumpumpen och bytt ut delarna och fyllt upp systemet igen. Är i liknande behov av AC renovering av en gammal bil som stått i ett garage i över 10år.
Håll gärna tråden uppdaterad när du är använt vakuumpumpen och bytt ut delarna och fyllt upp systemet igen. Är i liknande behov av AC renovering av en gammal bil som stått i ett garage i över 10år.
Jag är så gott som färdig med min AC-renovering nu så har du några specifika frågor kan jag svara på dem. Det enda som är kvar är att skruva på en ny tryckavkännare, men jag har skruvat av den gamla så länge så den inte ska läcka eftersom det finns en schraderventil bakom den som ändå håller tätt om tryckavkännaren är avskruvad.
Mitt största tips är att köpa en 2-stegs vacuumpump istället för en 1-stegs för att få ett bättre vacuum. Min pump är bara 1-stegs så jag fick låta systemet stå under vacuum i två dygn för att det skulle gasa av sig ordentligt. Sedan pumpade jag in lite gasol till atmosfärstryck som jag sedan sög ut med vacuumpumpen för att få ut de sista molekylerna av luft och fukt.
En bättre pump kostar bara några hundralappar extra. Här finns en som skickas från EU. Den på 6 CFM hade jag tagit:
SucceBuy Vacuum Pump & Oil Bottle 3.5CFM/4CFM/5CFM 1-Stage or 6CFM 9CFM 2-Stage, R134a R22 R410a Systems Conditioner Maintenance
Köper man pumpen lös kan man också investera i ett manometerställ som innehåller lite blandade adaptrar från början så slipper man köpa till det i efterhand. Schraderventilsnyckel är ett måste för att man ska kunna montera ihop alla sina adaptrar som man vill ha dem. Jag hittade en i en bitssats hemma som jag använde.
Man behöver också köpa gasflaskor både med och utan olja, då det känns som systemet snabbt fylls med olja om man tillsätter det med gasen varje gång.