Citat:
Ursprungligen postat av
frdk
Vi vet att ni feminister inte kan hålla två saker i huvudet samtidigt än mindre ha förståelse hur män tänker och beter sig runt svåra motgångar. Istället för skuldbelägga män som grupp kanske det är på plats att se vad som egentligen ligger bakom och sker i huvudet här. Män står för avsevärt högsta självmordsfrekvensen och allt grundar sig på pyskologi. Utökat självmord är underkategoriserat självmord på samma sätt som självmordsdåd. Handlingen är självmord sen görs det i olika vansinnes former. Motverka självmord så minskar alla undervarianter.
Sen är det inte en fråga om tycka synd om någon, oavsett om han var missförstådd eller problematisk före, så hade dådet kunnat förhindras om man tar psykisk ohälsa hos män på allvar.
Ja jag resonerade på samma sätt vid hörby händelsen.
Skuldbelägga män som grupp? Vad i helvete?
Jag har inte skuldbelagt män som grupp! Jag har skuldbelagt monstret som försökte döda sina egna barn, bara för att barnen också var hans hustrus barn!
Men okej! Svara på det här då:
Vad tycker
du att samhället skulle ha gjort för att rädda den här stackars mannen, så att han inte begick självmord och inte skadade sina egna barn väldigt svårt? (Vilket han ju egentligen inte kunde hjälpa att han gjorde, stackars honom!)
Skulle samhället ha räddat den stackars mannen genom att sätta press på hans fru, så att hon inte skilde sig från honom? Skulle samhället kanske ha förbjudit henne från att skilja sig från honom?