2026-06-18, 16:18
Medlem
Nu gillar jag ju egentligen inte när spelare ramlar över målvakten i friläge, men herregud.. Väljer man att tokhoppa över en fällning för att nå en boll ur läge istället för att få straff så gör man liksom färre mål. Speciellt när en anfallskompis strax efter skjuter utanför ett i princip öppet mål.

Men kanske friskt med ärliga spelare.

Vittsjö har förresten bara 5 avbytare med sig idag, varav 2 inte känns tillräckligt bra (ännu). Skador och en avstängning orsaken.
Senast redigerad av Burkgurka 2026-06-18 kl. 16:20.
Citera
2026-06-18, 17:10
Medlem
Bra gnällt av mig. Vittsjö vände och vann. Starkt och ännu ett bevis på att man faktiskt inte alls bara är svåra på sin hemmaplan.

Vittsjö-Stockholm 3-1, under våren. Haha.
Citera
2026-06-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Bra gnällt av mig. Vittsjö vände och vann. Starkt och ännu ett bevis på att man faktiskt inte alls bara är svåra på sin hemmaplan.

Vittsjö-Stockholm 3-1, under våren. Haha.

Var för lat, letade mig aldrig ut. Såg ingenting men förvånas inte alls över att dem klarar sig kvar även i år.
Har dem någon egen ungdomsverksamhet eller bygger man laget/ klubben på ett par importer och det man får ihop?
Citera
2026-06-18, 18:51
Medlem
Häcken - FC R.
HT: 1-0 straff. Schröder.

Fullständigt urusel halvlek av Häcken. Man kan ju undra om hela laget legat o solat tills en timme innan samling på Bravida Arena.
Mycket slarv o ofokuserat överlag.
FC R spelar sitt vanliga spel och hotar Häcken mer i sina anfall än vad Häcken gör mot FC R.

När jag inte ens Tabby T godkänt, då är det illa. Faktiskt bara Fanney B som gör det bra.
Räddade ett friläge precis innan HT-vilan.
Citera
2026-06-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurug
Var för lat, letade mig aldrig ut. Såg ingenting men förvånas inte alls över att dem klarar sig kvar även i år.
Har dem någon egen ungdomsverksamhet eller bygger man laget/ klubben på ett par importer och det man får ihop?

Vittsjö är en för liten ort för att ha ordentlig ungdomsverksamhet. Man har några pojklag och har tidigare haft ett blandat ”PF-lag” men denna säsongen har man faktiskt fått ihop ett F-lag i åldern 10-12 år. Lagen i Damallsvenskan måste ha F-lag för att klara licensen så förra säsongen lånade man ett F15-lag från en annan ort, som fick heta Vittsjö som tillägg och fick spela ett par matcher på Vittsjös plan. Samt träna med Vittsjös A-lagspelare som tränare någon gång per månad. Lite fejk, men gäller att trixa för att överleva.
Inga helt egna produkter senaste åren, men några som man värvat från närliggande klubbar. Tyvärr såldes ju den mest lokala, Sjödahl, till Hammarby.

(Vittsjö har förresten ett av Sveriges sämsta herrlag. De kommer alltid sist i Div 6 och saknar poäng denna säsongen)
Senast redigerad av Burkgurka 2026-06-18 kl. 22:48.
Citera
2026-06-18, 22:46
Medlem
Ekengren med hat trick. Kul.

Eskilstuna! Dom tappar ju inte sin position på övre halvan. Hur bra är dom? Dags att ta dom på allvar.

Norrköpings pyspunka fortsätter. Publikssiffrorna sjunker sakta men säkert och vinster uteblir. Vinner man inte mot Vittsjö i nästa så är nedflyttningsrisken rejäl.
Citera
2026-06-20, 14:30
Medlem
Alkibiadess avatar
Blir så trött på svenska damfotbollspoddar som när det är ett herr-VM prioriterar herrarna och nedprioriterad damerna.
Citera
2026-06-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Blir så trött på svenska damfotbollspoddar som när det är ett herr-VM prioriterar herrarna och nedprioriterad damerna.

Vilka poddar ska vi trycka ned i dyn? Är det en renodlad kanal för damfotboll så är det rätt korkat. Särskilt då säsongen pågår.
Citera
2026-06-20, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Vittsjö är en för liten ort för att ha ordentlig ungdomsverksamhet. Man har några pojklag och har tidigare haft ett blandat ”PF-lag” men denna säsongen har man faktiskt fått ihop ett F-lag i åldern 10-12 år. Lagen i Damallsvenskan måste ha F-lag för att klara licensen så förra säsongen lånade man ett F15-lag från en annan ort, som fick heta Vittsjö som tillägg och fick spela ett par matcher på Vittsjös plan. Samt träna med Vittsjös A-lagspelare som tränare någon gång per månad. Lite fejk, men gäller att trixa för att överleva.
Inga helt egna produkter senaste åren, men några som man värvat från närliggande klubbar. Tyvärr såldes ju den mest lokala, Sjödahl, till Hammarby.

(Vittsjö har förresten ett av Sveriges sämsta herrlag. De kommer alltid sist i Div 6 och saknar poäng denna säsongen)

Där ser man, förstått att man verkar samarbeta en del med Älmhult men att man inte lyckas få ihop ett ungdomslag visste jag inte. Spelar kanske mindre roll, för att ha en sportmössa till att överleva ute på landet för man klokt i att gå ihop.
Citera
2026-06-22, 19:24
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades

Håller med och speciellt med tanke på att poddarna blivit färre. Futfem har lagt ner och det var länge sedan Pazzapodden sände något.
Bortsett från poddar som är inriktade på en klubb återstår väl bara Damfotbollskanalen och Femme plus ? ?
Citera
2026-06-22, 20:04
Medlem
1efter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Håller med och speciellt med tanke på att poddarna blivit färre. Futfem har lagt ner och det var länge sedan Pazzapodden sände något.
Bortsett från poddar som är inriktade på en klubb återstår väl bara Damfotbollskanalen och Femme plus ? ?

Fut femme och wosopodden finns ju också, även om wosopodden mer fokuserar på engelsk fotboll än svensk.
Citera
2026-06-23, 00:13
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1efter1
Fut femme och wosopodden finns ju också, även om wosopodden mer fokuserar på engelsk fotboll än svensk.

Fast Fut Fem har väl lagt ner. Viva Femme glömde jag nämna bland de befintliga poddarna där fokus ligger på allsvenskan och landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in