2026-06-18, 10:15
  #13
Medlem
Äh kom igen nu. Intressant ämne men vill inte klicka på dina privata länkar och läsa wordfiler och dyligt.

Om det är så jobbigt att sammanfatta det du vill diskutera så släng in dina dokument i valfri AI och be om en kort sammanfattning och posta här.
Citera
2026-06-18, 10:15
  #14
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Jag vet vad en ES är, har själv skrivit ett hundratal genom åren.

Skriva den kort är omöjligt. Lång är optimal, men poängen förbigås ofta.


Det allra bästa jag kan förmå mig att komma på är: kvantmekanisk friktion med mörkt väte där atomstrukturen resonerade tillräckligt för att sända ut signal i den mjuka röntgenregionen 619.89 elektronvolt. eV.

Tack och bock Det här övergår vida mitt förstånd, jag hittar ut själv. Dock har jag tankat hem ditt material, ska läsa vid tillfälle så jag kanske återkommer.
Citera
2026-06-18, 10:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Det finns ett par teorier, vissa mer sannolika än andra.

Data visar på förekomst av väte som signalkälla.


Bara det att om det nu är väte, stämmer inte de siffrorna som kalkylerats fram genom åren.
Börja med att stylta dom olika teorierna kortfattat. Ex:
- Utomjordisk civilisation + anledning till teori
- Kometer och vätgasmoln + anledning till teori
- Osv..

Därefter presenterar du din egna teori så att alla får se skillnaden. Ex:
- Din teori + anledning

Istället för att slänga ur dig A men inte B blir det svårt att diskutera. Och jag undrar om det är du själv som räknat på siffrorna som du anser inte stämmer eller om det är efterkonstruktion från ditt håll?
Eller vill du diskutera frekvensen som mätt 1420,4556 MHz nu mäts till 1420,726 MHz?
Citera
2026-06-18, 10:29
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
För helvete. Om du LÄSER kanske du för en gångs skull får svar.


Vad är så jävla svårt med att öppna länken och läsa själv?
Vad är risken med att klicka sig vidare på din länk?
Du skriver att du delar dina egna personuppgifter i länken, varför?
Presenterar du din egna teori eller någon annans?
Vad ska vi diskutera?
Citera
2026-06-18, 10:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriftbyte
Vad är risken med att klicka sig vidare på din länk?
Du skriver att du delar dina egna personuppgifter i länken, varför?
Presenterar du din egna teori eller någon annans?
Vad ska vi diskutera?

Det har jag förklarat tidigare.

Men jag får ursäkta att jag tappade fattningen, eftersom jag tog för givet att det skulle förstås inom delforumet.

Men, i alla fall:

Balmer-α(alpha) är en övergång mellan elektronorbitaler (n=2→3). Den bestämmer röntgenlinjerna vid 619.89 eV.

Hyperfin är en övergång mellan spinn av elektron och proton i grundtillståndet (n=1). Den bestämmer 21-cm-linjen (1420 MHz).

De två är oberoende - elektronövergångar påverkar inte hyperfin-energin, förutom via atomens massa och laddning (vilket jag redan har räknat in i min modell). Så de olika resonanserna i tabellen (619.88889 eV, 619.02389 eV, etc.) är elektronövergångar som inte påverkar hyperfin-övergången vid 1420 MHz.
Citera
2026-06-18, 10:37
  #18
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
För helvete. Om du LÄSER kanske du för en gångs skull får svar.


Vad är så jävla svårt med att öppna länken och läsa själv?

Det är inte så Flashback fungerar vettu. Man lägger fram ett diskussionsunderlag, där man förklarar vad det är man vill diskutera. Sen lägger man till en källhänvisning, i ditt fall en länk till ditt eget material. Det ska användas för att kunna verifiera det du påstår, det ska inte vara nödvändigt att läsa det.

Det här blir nån sorts metatråd om hur man postar på ett rimligt sätt, så den kommer kanske låsas (eller korgas) om du inte gör ett bättre jobb med att förklara vad det faktiskt är du vill få fram.
Citera
2026-06-18, 10:44
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det är inte så Flashback fungerar vettu. Man lägger fram ett diskussionsunderlag, där man förklarar vad det är man vill diskutera. Sen lägger man till en källhänvisning, i ditt fall en länk till ditt eget material. Det ska användas för att kunna verifiera det du påstår, det ska inte vara nödvändigt att läsa det.

Det här blir nån sorts metatråd om hur man postar på ett rimligt sätt, så den kommer kanske låsas (eller korgas) om du inte gör ett bättre jobb med att förklara vad det faktiskt är du vill få fram.

Kort sammanfattning av min modell:

Wow!-signalen (1977) var en maserad hyperfin emission från mörkt väte.

Mörkt väte = ett bundet tillstånd av en mörk elektron och en mörk proton.

Atomparametrar: α' ≈ 0.16, mₑ' ≈ 348.7 keV, mₚ' ≈ 240.3 GeV.

Jag har identifierat en röntgenlinje vid 619.89 eV som Balmer-α(alpha) för denna atom.

Bredden på röntgenlinjen (9.4 eV) ger en hastighet på 4546 km/s (doppler).

Hyperfin övergång i vila: 1399.0 MHz.

Dopplerförskjuten -> 1420.406 MHz – Wow!-frekvens.

Molnets storlek (0.0044 AU) och varaktighet (72 s) stämmer med observationen.

Icke-repetition förklaras av en obunden bana.

Signalen förstärks genom maserverkan – vilket förklarar den höga intensiteten.

Varför materialet finns i Drive-mappen:

För den som vill verifiera siffrorna.

För den som vill se tabeller och data.

Det är inte nödvändigt att läsa – men det finns där för transparens.

Frekvensen: Den ursprungliga Wow!-frekvensen är 1420.405751 MHz. Oavsett eventuella omkalibreringar (1420.726 MHz) är min modell kopplad till den ursprungliga observationen – och den förutsäger exakt den frekvensen.

Nästa steg: Oberoende observationer med XMM-Newton eller Chandra för att söka efter röntgenlinjerna. Om de finns – modellen bekräftad. Om inte – falsifierad.

Jag hoppas detta räcker som diskussionsunderlag.
Citera
2026-06-18, 10:55
  #20
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
För helvete. Om du LÄSER kanske du för en gångs skull får svar.


Vad är så jävla svårt med att öppna länken och läsa själv?


Alltså, om du nu har kommit fram till det här, varför postar du då på ett forum för mentalt efterblivna mongon som aldrig gick ut högstadiet?

Om du nu är så smart, varför tar du kontakt med höhö-pöbeln?
Citera
2026-06-18, 10:57
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Alltså, om du nu har kommit fram till det här, varför postar du då på ett forum för mentalt efterblivna mongon som aldrig gick ut högstadiet?

Om du nu är så smart, varför tar du kontakt med höhö-pöbeln?

Rimlig fråga.

Men jag är optimistisk.
Citera
2026-06-18, 10:58
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Kort sammanfattning av min modell:

Wow!-signalen (1977) var en maserad hyperfin emission från mörkt väte.

Mörkt väte = ett bundet tillstånd av en mörk elektron och en mörk proton.

Atomparametrar: α' ≈ 0.16, mₑ' ≈ 348.7 keV, mₚ' ≈ 240.3 GeV.

Jag har identifierat en röntgenlinje vid 619.89 eV som Balmer-α(alpha) för denna atom.

Bredden på röntgenlinjen (9.4 eV) ger en hastighet på 4546 km/s (doppler).

Hyperfin övergång i vila: 1399.0 MHz.

Dopplerförskjuten -> 1420.406 MHz – Wow!-frekvens.

Molnets storlek (0.0044 AU) och varaktighet (72 s) stämmer med observationen.

Icke-repetition förklaras av en obunden bana.

Signalen förstärks genom maserverkan – vilket förklarar den höga intensiteten.

Varför materialet finns i Drive-mappen:

För den som vill verifiera siffrorna.

För den som vill se tabeller och data.

Det är inte nödvändigt att läsa – men det finns där för transparens.

Frekvensen: Den ursprungliga Wow!-frekvensen är 1420.405751 MHz. Oavsett eventuella omkalibreringar (1420.726 MHz) är min modell kopplad till den ursprungliga observationen – och den förutsäger exakt den frekvensen.

Nästa steg: Oberoende observationer med XMM-Newton eller Chandra för att söka efter röntgenlinjerna. Om de finns – modellen bekräftad. Om inte – falsifierad.

Jag hoppas detta räcker som diskussionsunderlag.
Om din teori bygger på gammal fakta finns väl inget att diskutera mer än historia?

Jag förstår inte ”grekiska” och hade uppskattat om du kunde förenkla det hela.
Fördjupning med speciella detaljer kan komma först efter en förenklad helhetsbild ->
Då bjuder du in fler till diskussion och därefter blir dom riktigt insatta eller intresserade kvar för fördjupning.
I bästa fall öppnar du dessutom nya dörrar för människor som inte har en aning om denna ”värld” men som plötsligt får ett nytt intresse, och kanske tack vare dig?
Citera
2026-06-18, 11:15
  #23
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JadesDJxT
Jag läser på arXiv mestadels.

Men det finns en drös med olika teorier.

Han utgår från arxiv-material som framgår av videobeskrivningen:

Citat:
Links:
https://phl.upr.edu/wow
https://arxiv.org/pdf/2508.10657
https://en.wikipedia.org/wiki/Wow!_signal
Citera
2026-06-18, 11:16
  #24
Medlem
Brajias avatar
Vad är mörkt väte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in