Citat:
Ursprungligen postat av
Mjau3352
Kanske inte eftervåld att försöka tvinga frun att fortsätta vara gift men att säga att det är positivt är det dummaste jag hört. Det är respektlöst, kränkande och helt oacceptabelt att anse sig ha rätten att tvinga kvar en annan part i ett äktenskap när denna inte längre vill och när den andra parten redan visat sig tillräckligt våldsam både mot mamman och barnen. Man har 6 månaders betänketid, hade mamman ångrat sig så är det upp till henne är fan ingen annan idiot som ska sätta stopp för det eller kalla det för positivt. Herregud det var verkligen det dummaste och vidrigaste jag hört. Som en annan utnött tröja, tror ju knappast att det var så. Efter 20 år tror jag nog mamman tänkt igenom sina beslut ordentligt.
Nej bara otroligt själviskt av denna man att dra ut på det på detta sätt och din åsikt skrämmer mig
Nu hittar du på en egen historia.
Hon har anmält han för misshandel inget annat, finns inga belägg att så verkligen skedde och polisen kunde inte se några bevis på det heller, falska anmälningar kommer lika ofta som riktiga anmälningar speciellt runt skilsmässor.
Finns inga orosanmälningar mot han som vårdnadshavare annat än mammans inlagor.
När jag ser mig in i pappan som person så ser jag inget att vinna på fysiskt våld och hotfult beteende där. Tvärtom, han vill ha tillbaka sin fru i äktenskapet, då behöver han visa ansvar och vara en förebild för barnen. Av vad jag läst så verkar det också vara det han gjort, ställt in pub-kvällar med polarna för barnhelger och skött gemensam vårdnad utan anmärkningar från skolan eller omgivning.
Känslan av misslyckande att hålla ihop en familj är ett bottenlöst hål av skam och förtvivlan, utan stöd och hjälp vrids tankarna till hat och hämnd. Vilket jag är övertygad hänt här. Hade han fått hjälp 1 år före, så hade han varit en överlevare idag och förmodligen en viktig punkt i barnens liv. Såna tankar kan drabbar alla som faller för långt ner.
Det här är ett bevis på hur mörkt och förvridet sinnet kan skapa vansinne.
Mer pengar måste in till stöd för män och förstå mäns utsatthet under svåra situationer som skiljsmässor (män är lärda att bära yttersta ansvaret för allt i tysthet), självmord och försök till utökat självmord får aldrig resoneras fram som lösning i ensamhet, då har samhället misslyckats att nå ut.