2026-05-27, 18:57
Medlem
Jag är ingen judevän. Jag ogillar deras väsen. Jag föraktar deras tankesätt.
Trots det gillar jag tanken på att bygga upp moralen hos svenskarna, och jag tycker att DFS erbjuder ett steg i rätt riktning.
Citera
2026-05-27, 20:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Jag är ingen judevän. Jag ogillar deras väsen. Jag föraktar deras tankesätt.
Trots det gillar jag tanken på att bygga upp moralen hos svenskarna, och jag tycker att DFS erbjuder ett steg i rätt riktning.
DFS är arketypen för personer som bara i ord berättar vad som ska göras, hur det ska tänkas osv, men aldrig själva visar i handling. Hur skulle de kunna bygga nån moral? Pliktskyldigt nämner de historiska händelser, författare, kungar etc, men är de intresserade av nåt? Brinner de för nåt? "Vi måste skapa nationell musik" *skapar den vidrigaste AI-genererade sörjan jag någonsin stött på*. Människor som kan bygga upp moralen är inte gnälliga gubbar som berättar vad som ska göras. Det är människor som gör saker eller åtminstone visar genuin entusiasm inför andras skapande. När Dan och Magnus ska berätta om författare eller andra kulturskapare låter det som ointresserade gymnasiestudenter som pliktskyldigt måste lämna in 2 A4 om Strindberg. De brinner inte för något.

Jag tror för övrigt inte att du föraktar judar. Hade du gjort det skulle du inte haft svårt att "bli övertygad" av mig. Du gillar DFS, och tycker att de bygger upp din moral. Det säger det mesta jag behöver veta om dig.

Och hur var det med AFS? Hur lyckades du bli övertygad att rösta på dem av en organisation som motarbetar AFS och propagerar för SD? Svara gärna på det, för jag får intrycket att du inte alls är ärlig och genuin i det du skriver här.
Senast redigerad av baggebo1 2026-05-27 kl. 20:26.
Citera
2026-05-28, 12:38
Medlem
Baggebo: Dina åsikter är att DFS är dåliga, på flera sätt. Du tror även inte på mig när jag skriver att jag gillar Afs men inte judar, eftersom då borde jag gilla dina texter och inte gilla DFS.
Ok.
Människan är en komplex varelse som kan ibland äta korvstroganoff, trots att man egentligen mest tycker om biff stroganoff.
Jag är inte du. Jag har inte din erfarenhet.
Det betyder inte att jag då måste vara någon counterjihadist eller Tommy Robinson-typ.
Att semantiskt feltolka ett ord som "judefrågan" från en snubbe som nyss klivit över tröskeln till eran lilla värld, och därefter göra en analys av feltolkningen, till att få mig till att vara sponsrad av Tel Aviv, är enbart autistiskt. Vilket jag redan innan du svarade mig, hade konstaterat om denna tråd.
Jag runkar inte åt vare sig Magnus, Dan eller judeporr. Eller dig heller.
Nu släpper jag det här.
Citera
2026-06-05, 17:46
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Lyssnade litet på avsnittet: "Billig arbetskraft, svag höger och ett mindre svenskt Sverige."

Citat:
Folk fattar nu, folk vill bara ha ut dem!!!

påstår duon med emfas.

Så kan det gå när man befinner sig i en bubbla. Opinionsmätningarna säger något annat: Svenskarna gör sig återigen redo att fylla på lagren med ytterligare ett antal hundra tusen.

Tycka vad man vill om detta.
Citera
2026-06-06, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Lyssnade litet på avsnittet: "Billig arbetskraft, svag höger och ett mindre svenskt Sverige."

påstår duon med emfas.

Så kan det gå när man befinner sig i en bubbla. Opinionsmätningarna säger något annat: Svenskarna gör sig återigen redo att fylla på lagren med ytterligare ett antal hundra tusen.

Tycka vad man vill om detta.

Nu kommer ju Baggebo skriva något om att min jag borde klistra fast min kippa, så den inte blåser bort, och plåstra om min nyligen omskurna lem, men det folk som åsyftas i podden är sannolikt svenska män. Etniskt svenska män röstar till övervägande majoritet på SD, eller Moderaterna. Svenska män tycker att "Lag och ordning" och "Integration och invandring" är viktiga frågor inför valet till riksdagen. Svenska män vet inte symbolvärdet i att Åkesson reste till Israel och knäböjde. Svenska män vet inte vilken sida de ska stå på i Ukrainakriget. Svenska män vet inte skillnaden på olika blattar. Svenska män ogillar generellt bara blattar och röstar på SD för att de tror att det ska leda till att blattarna försvinner. Dessa svenska män kan absolut tänka att de "bara vill ha ut dem!".
Sen finns det ju både kvinnor, blattar och storstadsbor. Men det är nog inte dessa som åsyftas.
Citera
2026-06-06, 12:13
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallevalle
Nu kommer ju Baggebo skriva något om att min jag borde klistra fast min kippa, så den inte blåser bort, och plåstra om min nyligen omskurna lem, men det folk som åsyftas i podden är sannolikt svenska män. Etniskt svenska män röstar till övervägande majoritet på SD, eller Moderaterna. Svenska män tycker att "Lag och ordning" och "Integration och invandring" är viktiga frågor inför valet till riksdagen. Svenska män vet inte symbolvärdet i att Åkesson reste till Israel och knäböjde. Svenska män vet inte vilken sida de ska stå på i Ukrainakriget. Svenska män vet inte skillnaden på olika blattar. Svenska män ogillar generellt bara blattar och röstar på SD för att de tror att det ska leda till att blattarna försvinner. Dessa svenska män kan absolut tänka att de "bara vill ha ut dem!".
Sen finns det ju både kvinnor, blattar och storstadsbor. Men det är nog inte dessa som åsyftas.

Finns massa svenska män på landsbygd som betraktar SD som ren nazism. Jan Flash Nilsson är ett exempel på en tämligen namnkunnig totalt inavlad sådan idiot. Varsågod att ta en titt på idiotens Facebook. Handlar nästan bara om hur onda SD är. Så gott som alla håller med honom i kommentarerna.

Att rösta på M är inte detsamma som att rösta på SD. Röstar man på M röstar man primärt med plånboken. Röstar man på SD röstar man för att få stopp på massinvandringen, och förmodligen också på att få ut så många som möjligt (eftersom det är det man inbillar sig att SD står för).

Att DFS (numera Vårdkasen, skämskudde) börjat rikta sig till dessa SDare handlar förmodligen främst om att utöka potentiell kundkrets och få in cash.
Citera
2026-06-17, 10:51
Medlem
Vårdkasen verkar vara ännu ett dödfött projekt som mest består av en hemsida, likt Motpol, Motgift och andra avsomnade projekt.

Konstigt att man avvecklade Svenskarnas Hus / Det Fria Sverige med en diskret suck. Det bidde en tumme och ej mer.
Citera
2026-06-17, 10:59
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ionia
Vårdkasen verkar vara ännu ett dödfött projekt som mest består av en hemsida, likt Motpol, Motgift och andra avsomnade projekt.

Konstigt att man avvecklade Svenskarnas Hus / Det Fria Sverige med en diskret suck. Det bidde en tumme och ej mer.
Föreningen DFS / Det Fria Sverige finns alltså inte längre? Ingen förening man kan gå med i längre? Svenskarnas Hus finns kvar? Som enbart någon typ av samlingslokal, eller? Finns huset i Skåne kvar? Sker allt under "Vårdkasens" regi?

Kan du eller någon annan reda ut det här för någon som inte hängt med i svängarna på sistone?

Så mycket för att köpa tillbaka Sverige bit för bit.
Citera
2026-06-17, 11:29
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Detta möts man av efter att ha gått in på detfriasverige.se:

Citat:
Det fria Sverige är nu en del av Vårdkasen
Medlemskapet i Det fria Sverige blev mycket mer värt, och våra möjligheter att påverka så mycket större.

Det där med makt har de pratat om i sina kasar, de och deras sympatisörer har tydligen makten i sina händer - så länge folk väljer att stödja Dans och Magnus verksamhet.
Citera
2026-06-17, 18:39
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Föreningen DFS / Det Fria Sverige finns alltså inte längre? Ingen förening man kan gå med i längre? Svenskarnas Hus finns kvar? Som enbart någon typ av samlingslokal, eller? Finns huset i Skåne kvar? Sker allt under "Vårdkasens" regi?

Kan du eller någon annan reda ut det här för någon som inte hängt med i svängarna på sistone?

Så mycket för att köpa tillbaka Sverige bit för bit.

Jag förstår det (kortfattat) som att Dan och Magnus fick problem med myndigheter, banker och andra medlemmar när de försökte driva en privat förening som ett företag. Då lade de ner föreningen, lade beslag på tillgångarna och flyttade dem till ett företag som bedrivs under namnet Vårdkasen.

Nu handlar det om att spruta ut så många podcasts och AI-genererade bilder och artiklar som möjligt. Eventen tycks bli färre, såg inte ens att de hade något nationaldagsfirande i år.
Senast redigerad av SYSTEMexe 2026-06-17 kl. 18:47.
Citera
2026-06-18, 00:53
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Detta möts man av efter att ha gått in på detfriasverige.se:

Det där med makt har de pratat om i sina kasar, de och deras sympatisörer har tydligen makten i sina händer - så länge folk väljer att stödja Dans och Magnus verksamhet.

Betalar man in tillräckligt mycket till Vårdkasen så hjälper man dem att skicka en upplysande broschyr till en styck politiker. Menar du att det inte är makt?
Citera
2026-06-18, 08:50
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Betalar man in tillräckligt mycket till Vårdkasen så hjälper man dem att skicka en upplysande broschyr till en styck politiker. Menar du att det inte är makt?

Det är det här som den nationella rörelsen inte har fattat tidigare: Man ska kommunicera med politiker, bjuda dem på lunch, påverka utifrån istället för att själva ge sig in i politiken/parlamentarismen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in