2026-06-18, 02:50
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Behövs det fler trådar om hur hemskt Sverige kommer bli om Sossarna vinner valet?
Vem frågar du?
Citera
2026-06-18, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Eller Länge Leve De Röda!?

Vad säger ni. - Är det här början på slutet för den vite mannen i Sverige, eller är räddning i sikte?

Hur vill du som vit gå under tillsammans med din familj på bästa sätt när stunden dagas. Med fanan högt och med ett bang, eller stilla med knuten näve i fickan?

Man får hoppas högermajoriteten i riksdagen bryts i september så kan man sakta försöka återställa landet igen efter det.
Citera
2026-06-18, 07:30
Medlem
Barbafunks avatar
Det ser ju onekligen väldigt mörkt ut, men jag kan samtidigt känna att alliansen med SD är riktiga syltryggar och jag litar inte ett dugg på dom heller. SD har ju bekänt färg gång på gång. kappvändare liksom alla andra. Det här valet är ett utmärkt tillfälle för den som är nationalist att lägga sin röst på AFS och skita i SD.

Man har försökt ena högerrörelsen men det är uppenbart att alla hellre bråkar om makt inom den och att svenskarna egentligen inte vill bli räddade.
Citera
2026-06-18, 07:32
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyjamasXL
Eller Länge Leve De Röda!?

Vad säger ni. - Är det här början på slutet för den vite mannen i Sverige, eller är räddning i sikte?

Hur vill du som vit gå under tillsammans med din familj på bästa sätt när stunden dagas. Med fanan högt och med ett bang, eller stilla med knuten näve i fickan?

Välj hur ni vill dö med familjen, om ni känner att det är vad ni kan göra. Nån gång hoppas jag majoriteten förstår att vänster och höger är två vingar på samma skit-fågel.
Citera
2026-06-18, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Nu har Tidelagspartierna gjort bort sig totalt under sin chans för Fame and Glory. Vi vänder blad som Knugen sade. Kan det bli sämre med Globalist-Magda? Nej, jag tor inte det.
Hur har de gjort bort sig?
Citera
2026-06-18, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Underskatta inte trumpianismens indirekta makt. Europa inklusive Sverige följer alltid - förr eller senare - efter USA, som nu 2026 är längre högerut än vid Reagans omval 1984. Vi kommer alltså få en "blå" vänster som i Danmark, så ett eventuellt regeringsskifte i september är inte längre en överlevnadsfråga. Faran är mindre, men mer sannolik.
Det där stämmer inte. Magdalena Andersson är så långt från Mette Fredriksen man kan komma. Dansk vänster varnar inte för högersidan i dansk politik som ett existentiellt hot mot landets demokrati. Magda är mer lik Kamala Harris eller Joe Biden.
Citera
2026-06-18, 08:31
Medlem
Äh. Man måste inte rösta på de två blocken, det finns alternativ.
Citera
2026-06-18, 08:57
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firrex
Jag börjar också bli orolig över valet. Jag tror vänstersidan kommer gå tillbaka till hur det var förr i tiden där dom vinner val efter val efter val. Inget verkar vi kunna göra? Förutom att rösta på partier som ändå inte får inflytande.
Om ni som bor i Sverige inte kan övertyga folk att rösta SD så kan ni fan skylla er själva. Tur att man inte bor där.
Citera
2026-06-18, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Ni som har sparat kapital se till och för ut dessa tillgångar i god tid före valet. Har själv öppnat ett bankfack utomlands. Förlorar hellre på att inflationen äter upp en viss del av Euron än att bli tvångsbeskattad av Vänsterpartiet och övriga röda partier.

Ja, jag har konton i flera länder. Känns betydligt tryggare.

De vill egentligen inte ens att man ska föra ut sina besparingar från Sverige. Finns bra sparräntor att få där ute när man "bankshoppar". Bara att sprida ut besparingarna och utnyttja bankernas olika erbjudanden.
Senast redigerad av Benasque 2026-06-18 kl. 09:32.
Citera
2026-06-18, 09:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Ja, det är helt galet - som om alla drabbats av något sorts kollektivt vansinne.

Nej, det är antagligen marknadskrafterna som pratar. Skulle inte förvåna mig det minsta om det är Qatar som sponsrar AfS för att paja valet.
Citera
2026-06-18, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, det är antagligen marknadskrafterna som pratar. Skulle inte förvåna mig det minsta om det är Qatar som sponsrar AfS för att paja valet.
Säger inte att du har fel, men:

"Marknadskrafterna". Denna metafysiska verklighet som endast existerar i en hårlös apas kollektiva hallucinationer - den "osynliga handen". Kanske borde vi försöka att inte styras av spöken?
Citera
2026-06-18, 09:44
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Säger inte att du har fel, men:

"Marknadskrafterna". Denna metafysiska verklighet som endast existerar i en hårlös apas kollektiva hallucinationer - den "osynliga handen". Kanske borde vi försöka att inte styras av spöken?

Alltså vi vet ju att Qatar pysslar med den här typen av verksamhet. Folk snackar om AIPAC hela tiden men Qatar spenderar 10 gånger mer på lobbying bara i amerikansk politik och då räknar man inte in allt som går till influencers som Tucker Qatarson och Candace Owens. Qatar pysslar med lobbyverksamhet i Sverige också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in