Citat:
Ursprungligen postat av
Mechila
Är inte Engströms ett urmakeri det brukar talas väldigt gott om är på Flashback?
Tycker det känns som att alla ska ha en finare klocka nu igen, lite som på 80 och 90-talet. Till och med Nick Alinia har ju en Rolex som är så pass dyr att har inte vill avslöja hur dyr av respekt till de som swishar honom pengar.
Rob E har det alltid talats gott om.
Jag som varit utanför klockvärlden ett bra tag nu är förbluffad över att se denna nyhet. Samt också att Rolex har ”dumpat” Rob E för flera år sedan. De var suveräna att ha att göra med men jag själv gick till Nymans istället för de låg närmare mig.
En Rolex är dyr.
Men det är en familjeresa till Thailand också men till skillnad från resan så har klockan ett bestående värde.
Handlar om prioritering: klocka eller resa/annat. Iallafall för de flesta av oss, gäller såklart inte alla både uppåt och nedåt i samhällsklass.
Citat:
Ursprungligen postat av
Itoy
Engströms har ju varit de ljusskygga bäste vän och gladeligen sålt klockor mot kontakt betalning fram till för några år sedan. De har även dömts för brott mot penningtvättslagen.
Klockor har dykt upp hos gråhandlare och därför tappade de rätten att sälja Omega tidigare.
De har även tappat Swatch, Hublot, Cartier och Patek bland annat.
Det är inte den Rob E jag minns, sorgligt.
Mycket kan hända på 10 år.