Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Utveckla.
Det är inte så tabu utanför Sverige. Du har nog hört talas om länder där skattemedel används för att handikappade människor ska få sex, som en del i vården? Orkar inte länka, den som vill kan googla själv.
I fattigare länder är prostitution ett levebröd för många och det ses inte värre än att vara frisör, skoputsare, pedikyrist t.ex.
I Europa är det accepterat, varken det är lagligt eller inte. Polisen jagar människohandel som följer i de länder som förbjudit prostitution.
Jag tyckte själv förr (hjärntvättad av svensk feministmedia) att prostitution var förkastligt. Sedan jag flyttat utomlands har jag ändrat uppfattning, här är det inte ens en tjugondel så många våldtäkter som i Sverige, trots ungefär samma andel MENAfolk. Kåta män, gifta eller singlar, kan betala för en tjänst.
För övrigt är det inte annat än amatörmässig prostitution som hälften av alla svenska kvinnor ägnar sig åt, på krogen eller dejtingsajter. Låter sig bjudas på ditten o datten för att till sist välja den med störst plånbok.
Är de rika men fula, flyger de till Gambia istället, precis som många män flyger till Thailand. Vad är skillnaden?
Som sagt, den som är utan skuld kastar första stenen.