2026-06-17, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Finns det inte privat vård i Norge?
Har man pengar vilket hon troligen har så borde det inte vara några konstigheter.

Det är gissningsvis som i Sverige -privat vård täcker mindre akuta problem och operationer. Akut vård, svårare och mer avancerade operationer så som detta och t ex cancervård är statlig.

Jag var lite dålig på att förklara men hoppas du förstod.
Citera
2026-06-17, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Finns det inte privat vård i Norge?
Har man pengar vilket hon troligen har så borde det inte vara några konstigheter.
Knappast för lungtransplation.
Citera
2026-06-17, 17:56
Medlem
Det är klart hon har. Det fattar ju vem som helst.

Men konstigt att hitta en avl8dens lungor som matchade henne så perfekt att ingen annan lugnsjuk var aktuell. SÅ FORT.
Senast redigerad av Singoallaa 2026-06-17 kl. 17:59.
Citera
2026-06-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av St0ny
Hon var ju bästis med Epstein, elitens bäste vän. Då har man nog ett par lungor tillgodo. Säkert levererat direkt från jewkraina.
Detta är vad jag också misstänker. Det är faktiskt sjukt orättvist och oetiskt.
Citera
2026-06-17, 18:05
Medlem
Aristaeuss avatar
Den ordentliga konspirationsteorin är att hon för flera år sedan redan hade stabiliserat och bromsat sin lungfibros, samt att hon inte inte har genomfört någon lungtransplantation, utan att allt är ett bländverk för att slippa bära syrgasslangarna nu när teatern och sympatisökandet för den illegala våldtäktsprinsens rättegång verkar vara över och att hovets välpolerade 'gå på tur' aura måste återerövras.

Jag ger den 3/10.
Citera
2026-06-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challe321
Har man hittat en donator med "rätta" lungor är det väl en självklarhet att man opererar så snabbt som möjligt. Teorier om att hon "går före i kön" är inget annat än fåniga.
Det står att väntetiden normalt är 1 år.
Självklart gick hon före i kön.
Det är så mycket som döljs. .
Citera
2026-06-17, 18:21
Medlem
Jaha, det hette att hon inte skulle särbehandlas ….. så mycket tror vi på det!

Ynkligt, hade varit bättre om de tidigare i månaden hållit käft om hennes tillstånd helt o hållet o låtit bli den där presskonferensen utan bara meddelat idag att hon fått nya lungor. Men jag antar att den uppståndelsen m sjukhusbesök o presskonferens mest var till för att få rätten mör inför domen mot Marius. Som tur var funkade det inte helt ut! Aset blir i låst i fyra år.

Väntade jag på en lunga Norge nu skulle jag vara så inni bängen förbannad på denna uppenbara särbehandling!
Citera
2026-06-17, 18:22
Medlem
Tja det osar oljepengar om detta att någon oskyldig utsatt person fått offra sig för att hittepå prinsessan rökt lite för mycket. De rika de kan minsann.
Senast redigerad av Blattro 2026-06-17 kl. 18:26.
Citera
2026-06-17, 18:23
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Den ordentliga konspirationsteorin är att hon för flera år sedan redan hade stabiliserat och bromsat sin lungfibros, samt att hon inte inte har genomfört någon lungtransplantation, utan att allt är ett bländverk för att slippa bära syrgasslangarna nu när teatern och sympatisökandet för den illegala våldtäktsprinsens rättegång verkar vara över och att hovets välpolerade 'gå på tur' aura måste återerövras.

Jag ger den 3/10.

Inte helt osannolikt. Det är nästan för bra tajming på allt detta. Samtidigt som sonen ställs inför rätta så kommer hon ut med denna sjukdom akut och vips så hittar dom en donator som passar. What are the odds?
Citera
2026-06-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Inte helt osannolikt. Det är nästan för bra tajming på allt detta. Samtidigt som sonen ställs inför rätta så kommer hon ut med denna sjukdom akut och vips så hittar dom en donator som passar. What are the odds?
Hon har varit diagnostiserad i ett halvår, pucko.
Citera
2026-06-17, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Lungorna måste passa också. Det är nog troligt att dom 8 andra som var före i kön inte kunde få dom lungorna.
Du har helt rätt! När jag blev njurtransplamtetad på slutet av 80 talet hann hann jag inte hem rns för det fanns en lämplig donator! Det finns ingen kö i den meningen utan man kommer upp på listan som det heter och mär alla 5 saker som ska stämma gör det så kommer samtalet! Tror inte hon har gått före etc utan donatorn stämmer och då kör man. De flesta donationer är från avlidna/livsuppehållande personer och samtidigt kan 2 stycken få ny njure, 1 kan få en lever och ev tas Hornhinnorna med. Ev fler organ som ger en.människa ett nytt liv!
Citera
2026-06-17, 18:36
Medlem
Astralhopps avatar
De var tydliga med att Mette-Marit inte skulle få någon förtur i kön.

– Vi prioriterar alltid den som är sjukast, sade avdelningschefen Are Holm.
För att en person ska sättas upp på väntelistan för en transplantation finns flera saker som måste uppfyllas.

– Patienten måste vara så sjuk att vi har grund till att tro att patienten bara har ett år kvar att leva, sade Holm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in