2020-04-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AFI
Nu är fadern till mördarsonen död,
vad ska härnäst ske?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Xg7kMB/bussforaren-ake-fick-corona--dog-pa-sin-brollopsdag
Tror du på gudomlig rättvisa
Citera
2020-04-22, 09:53
Medlem
Saknar adress...
https://www.ratsit.se/19730105-Ake_Christer_Olsson_/-Hbaqfbag0UG__CvwyQkrGGCVCGhJAmapFnFwLimfOw
Citera
2021-05-23, 16:59
Medlem
TrotylHasses avatar
Fortfarande ingen som vet när den här slemmige mördaren och våldtäktsmannen släpptes ut?

Borde ju givetvis sitta inspärrad resten av livet.
Citera
2021-06-12, 20:30
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Det fanns väl även en till dåre som slog ihjäl flickvännen och förvarade kroppen i en matta på balkongen. När han sedan kom ut från fängelset så slog han ihjäl sin mamma.
Citera
2021-06-13, 01:50
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Det fanns väl även en till dåre som slog ihjäl flickvännen och förvarade kroppen i en matta på balkongen. När han sedan kom ut från fängelset så slog han ihjäl sin mamma.
Jo, men den dåren, som Mandelbrot har mött vid något tillfälle, behandlas i en separat tråd:
(FB) Boxaren Juhani Ljungström och den döda flickvännen på balkongen (Sundsvall)
Citera
2021-06-13, 13:48
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jo, men den dåren, som Mandelbrot har mött vid något tillfälle, behandlas i en separat tråd:
(FB) Boxaren Juhani Ljungström och den döda flickvännen på balkongen (Sundsvall)

Jo precis. Lite fascinerande fenomen det där.
Citera
2021-08-02, 12:59
Medlem
Ujuj den mannen är en udda figur, den första och förhoppningsvis sista mördare jag umgåtts med
Citera
2025-05-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
I maj 1999 anmäldes den 47-åriga Gunilla Westrin försvunnen från sitt hem i södra Stockholm. Fem månader efter försvinnandet, den 4 oktober, hittades hon död i sitt källarförråd. Kroppen var inlindad i en matta, därav myntades "mattmördaren".

Den 11 oktober greps den då 26-åriga Christer Olsson, misstänkt för mordet. Olsson hade under en period inneboende hos Gunilla. Motivet till dådet var att Gunilla Westrin klagat över mannens internetvanor nattetid.

AB, 1999-10-12

2000. Olsson fälldes i TR på samtliga åtalspunkter och dömdes till sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Domen överklagades av Olsson, han överklagade han även det rättspsykiatriska yttrandet med krav på sluten vård. Han insåg under förhandlingen, med advokatens hjälp, att den sannolika påföljden var ett livstidsstraff, och tog tillbaka sitt överklagande. Tingsrättens dom stod därför fast.

2007 – avslöjades för sexövergrepp.

Året före mattmordet våldtog Christer Olsson en 13-årig flicka på en Finlandsfärja. Efter de misstänkta övergreppen tog Olsson kontakt med flickans mamma – och frågade om han fick gifta sig med dottern.

B7179-10 (TR, B3344-10)‏

(Saknar dom för mordet på Gunilla Westrin.)

Vore tacksam om du kunde ladda upp dessa filer igen.

Nån som sitter på tillförlitlig information om vad Christer gör idag?
Citera
2025-05-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Var ju ett mattmord i Norrtälje också, artikel år 2003.

Var det inte flera matt mord under sent 80 och under 90 talet runt om i Sverige. Har för mig jag läst några domar om det
Citera
2025-08-08, 15:31
Medlem
Vad gör GM idag?
Citera
2026-06-17, 17:28
Avstängd
Lever han idag?? Sitter han fortfarande inne ( det hoppas jag på )

Ingen verkar veta, jag tycker allmänheten förtjänar att få veta.
Citera
2026-06-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backadalen
Lever han idag?? Sitter han fortfarande inne ( det hoppas jag på )

Ingen verkar veta, jag tycker allmänheten förtjänar att få veta.

https://www.ratsit.se/19730105-Ake_Christer_Olsson_Enskede/-Hbaqfbag0UG__CvwyQkrGGCVCGhJAmapFnFwLimfOw
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in