Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Detta är varmluft bara. Du har inte tillgång till den information som krävs för att avge ett utlåtande och du har inte tillgång till det kunnande som krävs för att avge ett utlåtande.
Det krävs ingen "överhängande fara" för att bomba en Hizbollahisk ledningscentral i ett bostadshus i Beirut. Att du inte kan ta till dig ens grundläggande information om militära insatsregler gör att den enda information dina bajsmattor fyller är propagandistens.
Baserat på Israels försvarskrig mot terrorister i Gaza drar du en slutsats att Israel ljuger om en attack i Beirut. Detta är ju rena farsen.
Och där kom nazistkopplingen som slutgiltigt bevis på att du inte har några argument.
Du vet inte vad krigsbrott är. Därför är det ingen idé att du diskuterar det med mig.
Jag har noterat dina absurda textmassor i denna tråd men sällan bemödat mig om att läsa skiten. Men så fort jag börjat skrapa på ytan av ditt textbajsande visar det sig att du inte kan något utan bara skriver som om du kan.
Du argumenterar som du har förstånd till och dessutom med förvriden sionistisk alternativ världsbild som klangbotten.
Ju mer vansinnigheter du skriver, desto tydligare blir det. Fast egentligen är nog allt kristallklart redan vid det här laget.
Du har fel. Det beror på att dina "tolkningar" härstammar från ett överväldigande behov att rättfärdiga allt som Israel gör. Jag utgår från att du är så sionistiskt tappad att du inte ens själv är medveten om det, men det är förstås bara en förklaring, ingen ursäkt. För att förstå hur snett det har kopplat behöver man bara ha läst dina tidigare inlägg, om din syn på andra människor. Om nu iranier, palestinier och libaneser ÄR människor enligt din världsbild, vilket är tveksamt.
Jag skrev nyligen i ett annat svar att jag känner mig moraliskt nedsmutsad av att ha gett dig en gnutta legitimitet genom att svara på dina idiotier, så nu är det slut med det. För min del får du forsättningsvis spy ut ditt hat och din ondska oemotsagd, jag nöjer mig med att de är på full display, och att alla kan se vem du är, innerst inne.
Dessutom är det återkommande sionistiska hatet OT i de flesta trådar, inklusive den här.
- - -
"
Men vi härstammar från Abraham, sa de, och har aldrig varit slavar åt någon människa på jorden. Vad menar du med 'göra er fria'?
Jesus svarade: Ni är slavar under synden varenda en av er.
...
Jag vet naturligtvis att ni härstammar från Abraham. Och ändå försöker en del av er döda mig därför att mitt budskap inte finner någon plats i era hjärtan.
Jag talar om för er vad jag har sett när jag var hos min Far, på samma sätt som ni följer er fars råd.
Vår far är Abraham, förklarade de. Nej, svarade Jesus, för om det är så, så skulle ni följa hans goda föredöme.
Men i stället försöker ni döda mig därför att jag har sagt er sanningen som jag har hört från Gud. Abraham skulle inte göra så.
Nej, ni lyder er verklige far när ni handlar på det sättet. De svarade: Vi är inte födda utom äktenskapet. Vår verklige far är Gud själv.
Jesus sa till dem: Om det var på det sättet så skulle ni älska mig för jag har kommit till er från Gud. Jag är inte här av mig själv, utan därför att han har sänt mig.
Varför kan ni inte förstå vad jag säger? Jo, därför att ni hindras att göra det.
Ni är nämligen barn till djävulen, och ni älskar att göra allt det onda som han gör. Han var en mördare från början och hatar sanningen. Det finns inte ett dyft sanning i honom. När han ljuger är det fullständigt naturligt för han är lögnens far.
Och när jag säger er sanningen är det därför helt naturligt att ni inte tror mig."
Over and out.