Citat:
Ja, nån jävla respekt för lagen måste vi ha i sverige. Dessa ständiga nya överklaganden, i 18 år !
Nej gör som i många andra länder: Söker du asyl så får du besked i domstol.
Får du avslag så förs du direkt från rättssalen till ett transitboende i avvaktan på hemresa.
Inte som nu, avslag och ut på gatan.
Nej gör som i många andra länder: Söker du asyl så får du besked i domstol.
Får du avslag så förs du direkt från rättssalen till ett transitboende i avvaktan på hemresa.
Inte som nu, avslag och ut på gatan.
Ja, och jag förstår inte hur man ens kan leva vidare i landet rent logistiskt. Levde hon i skuggsamhället så förutsätter jag att hon jobbade svart, eventuella läkarbesök gick inte via officiella kanaler, bolån omöjligt, hyresavtal svart osv osv. Ingen inbetald skatt.
Eftersom hennes barn är 13 så antar jag att hon gått i skolan som svenska barn och att morsan inte varit del av något skuggsamhälle. Hur fan är det möjligt utan att myndigheter ser detta och ingriper?
När man får utvisningsbeslut borde alla möjligheter till att leva som folk som befinner sig här legalt strypas och upphöras. Söker man om vård borde vårdpersonal vara lagskyldiga till att kontakta polis. Vill man placera sitt barn i skola enligt skolplikten så borde detta ploppa upp i system. För att inte tala om möjligheten till bankkonto. Hennes möjlighet till bankkonto borde varit obefintligt efter 2008. Hon borde inte ens kunna skaffa ett biblioteksskort.
Reserverar mig för eventuella felaktigheter i ovanstående text utifrån hur dagens system faktiskt fungerar och hur lagboken ser ut. Kontentan är att det uppenbarligen är extremt simpelt att leva vidare i Sverige trots rådande utvisningsbeslut. Egentligen borde alla möjligheter till att leva vidare här strypas.
Allt detta är bisarrt.