Igår, 15:43
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joels-bitar
Påsögat får väl skylla sig själv som väljer ett träsktroll till fru

Den blonderade mytomanens fru har tagit efter Ozempic-Anjo och börjat med bantningsmedel. Det behöver inte Jockiboi göra, men han lider istället av dvärgväxt och sönderblekt hår.
Citera
Igår, 16:19
Medlem
Citat:
Vad är det för adress till fuskbygget ?

Bara Googla Lundellhuset
Citera
Igår, 16:19
Medlem
HudHertiginnans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Den blonderade mytomanens fru har tagit efter Ozempic-Anjo och börjat med bantningsmedel. Det behöver inte Jockiboi göra, men han lider istället av dvärgväxt och sönderblekt hår.
Du har rätt i båda dina påståenden.

Det påminner mig om en gammal klassiker från när jag var barn. En tjock person säger till en ful person att den är ful. Den fule svarar: "Ja, men du är tjock." Varpå den tjocke svarar: "Ja, men jag kan banta."

Samtidigt finns det ju vissa saker människor kan förändra och andra saker som är betydligt svårare att göra något åt. Utseende, längd och medfödda drag tillhör ofta den senare kategorin. Jocki är med andra ord ganska körd gällande att kunna se attraktiv ut.

Vad gäller Trollmor avstår jag helst från att kommentera hennes utseende, för det skulle inte bli särskilt snälla ord. Hon använder Mounjaro, 100%!
Citera
Igår, 16:29
Medlem
Baaam! Där använde Joakim Celines varumärke igen, ännu en gång i sin marknadsföring av DJ-turnén. Det gör att den som inte vet bättre lätt kan tro att lyxvarumärket Celine sponsrar honom, vilket de absolut inte gör eller skulle aldrig göra.

Vem var det som var så j-a dum och kom på idén att använda någon annans varumärke i sin egen marknadsföring, Joakim eller Stefan Hallgren?

Först IDTV och nu Celine. Den sista idioten är inte född än...
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Du får nog ändra ordet "blonderade", för det verkar som att han har läst här på FB igen. Nu verkar han färga håret mörkt (se senaste videon) och dessutom ser det ut som att han har en "liten" flint. Operationen under ögonen blev ju helt misslyckad, han ser faktiskt värre ut än han gjorde innan.
Citera
Igår, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HudHertiginnan
Du har rätt i båda dina påståenden.

Det påminner mig om en gammal klassiker från när jag var barn. En tjock person säger till en ful person att den är ful. Den fule svarar: "Ja, men du är tjock." Varpå den tjocke svarar: "Ja, men jag kan banta."

Samtidigt finns det ju vissa saker människor kan förändra och andra saker som är betydligt svårare att göra något åt. Utseende, längd och medfödda drag tillhör ofta den senare kategorin. Jocki är med andra ord ganska körd gällande att kunna se attraktiv ut.

Vad gäller Trollmor avstår jag helst från att kommentera hennes utseende, för det skulle inte bli särskilt snälla ord. Hon använder Mounjaro, 100%!
Man får känslan av att hela gänget, både Jonna, Anjo och Lisen, går på bantningspreparat nu inför TV4-programmet om "bröllopet".

Gällande utseendet och alla ingrepp så är det faktiskt skrämmande att se att paret faktiskt ser värre ut än de gjorde tidigare.
Citera
Igår, 16:40
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luddevonal
Bara Googla Lundellhuset

Kom på det efter en stund
Citera
Igår, 16:47
Medlem
Joels-bitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Baaam! Där använde Joakim Celines varumärke igen, ännu en gång i sin marknadsföring av DJ-turnén. Det gör att den som inte vet bättre lätt kan tro att lyxvarumärket Celine sponsrar honom, vilket de absolut inte gör eller skulle aldrig göra.

Vem var det som var så j-a dum och kom på idén att använda någon annans varumärke i sin egen marknadsföring, Joakim eller Stefan Hallgren?

Först IDTV och nu Celine. Den sista idioten är inte född än...

Du får nog ändra ordet "blonderade", för det verkar som att han har läst här på FB igen. Nu verkar han färga håret mörkt (se senaste videon) och dessutom ser det ut som att han har en "liten" flint. Operationen under ögonen blev ju helt misslyckad, han ser faktiskt värre ut än han gjorde innan.

Var kan man se det anmäler på direkten 😂
Ska bli dyrt för påsögat
Citera
Igår, 16:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
Nu när hon har gått ner massa i vikt är hon inte längre dubbelt så stor som honom heller. Vad händer när hon slutar ta sprutorna?

Det enda GLP-1 gör i avseende med vikten är ju att minska matlusten så att man inte kan äta så mycket. Precis som när man gör en magsäcksoperation så måste man själv långsiktigt faktiskt lägga om sina matvanor för annars går man upp i vikt igen. Så då blir frågan om Jonna (och alla andra i det gänget som rätt uppenbarligen injicerar GLP-1) - har de lärt sig att äta mindre och bättre, helst i kombination att röra sig mer?

Jag tvivlar på det. Jag gissar på att det blir jojo-bantning med återkommande kurer av GLP-1 då dessa kan åtminstone betala för det privat.

Men ja, jag håller med dig. Utseendemässigt så ligger Jocke och Jonna på samma nivå. Han är inte ett kap heller.
Citera
Igår, 16:57
Medlem
Citat:
Var kan man se det anmäler på direkten 😂
Ska bli dyrt för påsögat
På hans Instagram stories.

Varumärket Celine ägs av LVHM (Moët Hennessy Louis Vuitton). https://www.lvmh.com/en
Citera
Igår, 17:16
Medlem
Har ni sett att Joakim har dragit igång en ny webbshop via Shopify?
Länk: https://lundellstore.myshopify.com

Det mest sjuka med det här är att han har lagt upp tröjan som rakt av bär det franska lyxmärket Celines logotyp. Han säljer alltså ett plagg med ett av världens mest kända lyxvarumärken på, men i sitt eget namn och via sin egen kommersiella butik.

Att trycka upp en känd logga för privat bruk är en sak, men att sälja det i vinstsyfte via en registrerad e-handel är något helt annat. Detta är väl ändå ett solklart och ganska amatörmässigt fall av varumärkesintrång?

För er som inte har koll: Franska Celine ägs av den enorma lyxvarukoncernen LVMH som styrs av Bernard Arnault, en av världens rikaste män. De är kända för att ha extremt aggressiva jurister som skyddar sina immateriella rättigheter globalt.

Hur tänker Joakim här egentligen? Tror han att han är tillräckligt stor för att ducka LVMH:s jurister, eller är han bara helt omedveten om hur varumärkeslagstiftning fungerar?

Ta skärmdumpar och spara ner innan tröjan plockas bort.
Citera
Igår, 17:39
Medlem
0.1s avatar
Citat:

Det mest sjuka med det här är att han har lagt upp tröjan som rakt av bär det franska lyxmärket Celines logotyp. Han säljer alltså ett plagg med ett av världens mest kända lyxvarumärken på, men i sitt eget namn och via sin egen kommersiella butik.

Att trycka upp en känd logga för privat bruk är en sak, men att sälja det i vinstsyfte via en registrerad e-handel är något helt annat. Detta är väl ändå ett solklart och ganska amatörmässigt fall av varumärkesintrång?

För er som inte har koll: Franska Celine ägs av den enorma lyxvarukoncernen LVMH som styrs av Bernard Arnault, en av världens rikaste män. De är kända för att ha extremt aggressiva jurister som skyddar sina immateriella rättigheter globalt.

Hur tänker Joakim här egentligen? Tror han att han är tillräckligt stor för att ducka LVMH:s jurister, eller är han bara helt omedveten om hur varumärkeslagstiftning fungerar?

Ta skärmdumpar och spara ner innan tröjan plockas bort.
Jag skulle gissa att juristboi och steffe är slut i huvudet helt enkelt....
Citera
Igår, 17:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Det knäppa är att det hade varit extremt lätt att bara photoshoppa bort logotypen från tröjan om det nu är en bild han av någon anledning gillar. För den delen hade det varit lätt att bara bära en hoodie utan synlig logotyp från början. Det här är ett betydligt mer tydligare varumärkesintrång än det han stämmer Medviktarna för eftersom logotypen syns superstydligt och man skulle absolut kunna luras att det på något sätt är affilierad med Celine.

Men jag gissar på att han är lite av en märkesbög och tror att ha en Celine-tröja på sig ger status.

ETA: tröjan med namnet "Lundell" fast i Friends-stil är också ute på lite tveksamt vatten. Även om fonter inte är copyright-skyddade så kan den ändå ses som för lik Friends-loggan.
Senast redigerad av moralhora Igår kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in