2026-06-16, 08:26
Medlem
Syrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Nu ska vi se. Islamism, låg utbildning, hög arbetslöshet, överrepresentation i fallet våldsbrott/sexualbrott bland människor från Afrika och Mellanöstern är ett hot mot alla europeiska länders välfärd, trygghet och säkerhet. (Judar före/under 2a världskriget i Europa var inte ett hot för de var till stora delar antitesen till ovan namnda grupper/problem).

Ahhh, så det är ok så länge det är rätt sorts personer som trycks ner?

Försök inte applicera logik på nassarnas attacker, det handlade alltid om nazism och dess ideologi snarare än verkligheten eller någon sorts faktisk lösning på ett problem. Det du talar om är 100 procent bara ursäkter för våldsamt beteende, nu precis som då.
Citera
2026-06-16, 19:08
Medlem
pwbothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinZombie
SD/regeringen tycker ju att vi behöver massa indiska ingenjörer. Är det inte lika dumt?
Jmf med analfabeter som kräver livslång bidragsförsörjning ? Du får nog tänka om
Citera
2026-06-17, 09:59
Medlem
Älskar det jag ser. Nu har de fått nog.
Hade det hänt i Sverige hade det hänt massor! eller nej...inte ett ljud. Ett par knutna nävar vid köksbordet bara.

Men nu blir man rörd och stolt över hur folket reser sig och visar att det är nog nu
Citera
2026-06-17, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Intressant att se hur man reagerar utomlands. Här i Sverige är vi så vana med dagliga attacker att vi knappt rycker på axlarna eller läser klart nyheten längre.

Fastän invandringen till Sverige har spårat ur för länge sedan, så tycker jag mig märka att vem man har valt att släppa in i både Storbritannien och Irland är ändå snäppet värre till att vara ociviliserade.
Såg ett engelskt ocensurerat reportage på Youtube angående det ryska fartyget som sköt varningsskott mot britterna och i kommentars fälten, så var det princip ingen som var upprörd, utan man talade mer om att ryssarna kanske kunde hjälpa till att få stopp på båtflyktingarna odyl.
Citera
2026-06-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Du har inte hört uttrycket om droppen?

Om "droppen" innebär att man ska attackera andra flyktingar som om de bar någon kollektiv skuld för detta, där vi fortfarande inte vet orsaken, så är det ungefär lika relevant som i alla andra tillfällen när man tillämpar kollektiv skuld.

Så nej, droppen är inte något man kan applicera här. Och på precis samma sätt som man inte kan skylla på någon annan från Sudan så kan man inte heller skylla på någon från en annan världsdel, eller från samma kvarter, eller samma kön. Det är ett idiotiskt tankesätt.
Citera
2026-06-17, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syron
Ahhh, så det är ok så länge det är rätt sorts personer som trycks ner?

Försök inte applicera logik på nassarnas attacker, det handlade alltid om nazism och dess ideologi snarare än verkligheten eller någon sorts faktisk lösning på ett problem. Det du talar om är 100 procent bara ursäkter för våldsamt beteende, nu precis som då.
Nej hot, våld, extremism (och korruption, dedinformation, pseudovetenskap) ska bekämpas var det än dyker upp. Det jag reagerade över var att du jämförde med judar för/under 2a WW och det kändes 100% knäppt.
Citera
2026-06-17, 20:07
Medlem
engammalfisks avatar
Lite larvig revolution, finns säkert ett antal vita kriminella & hiphopare som kunde ha vart gärningsman.

Det enda de har på fötterna & har fog för att protestera är att mörkhyade är överrepresenterade i brottsstatistiken & inte ett enskilt dåd eller person.

Är man inte en confederate som försöker återuppbygga farfars bomulls plantage så ser jag inte problemet.

Själv hade jag slängt ut varenda kotte för länge sen efter fakta som finns.
Senast redigerad av engammalfisk 2026-06-17 kl. 20:15.
Citera
2026-06-18, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Om "droppen" innebär att man ska attackera andra flyktingar som om de bar någon kollektiv skuld för detta, där vi fortfarande inte vet orsaken, så är det ungefär lika relevant som i alla andra tillfällen när man tillämpar kollektiv skuld.

Så nej, droppen är inte något man kan applicera här. Och på precis samma sätt som man inte kan skylla på någon annan från Sudan så kan man inte heller skylla på någon från en annan världsdel, eller från samma kvarter, eller samma kön. Det är ett idiotiskt tankesätt.

Så är det naturligtvis. Detta är alltid risken när man krattar manegen, att när det väl är nog, så smäller det ordentligt.
Det är sorglikt när oskyldiga drabbas, apropå det så är du väl aktiv i alla trådar och beklagar massinvandringen i alla trådar där inhemska europeer drabbas, eller är dom liksom inte lika mycket värda epitetet "oskyldiga"?
Citera
2026-06-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Så är det naturligtvis. Detta är alltid risken när man krattar manegen, att när det väl är nog, så smäller det ordentligt.
Det är sorglikt när oskyldiga drabbas, apropå det så är du väl aktiv i alla trådar och beklagar massinvandringen i alla trådar där inhemska europeer drabbas, eller är dom liksom inte lika mycket värda epitetet "oskyldiga"?

Jag tycker alltid att all brottslighet mot oskyldiga offer är beklagligt, det ligger i själva begreppets natur. Däremot tycker jag att "massinvandringen" som förklaringsmodell till våld haltar ganska betänkligt.

Ja, invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistik. Så är även människor med svag socioekonomisk bakgrund. Och inte minst män, där har du den största överrepresentationen av alla. Det innebär inte att extremfeministerna har rätt, det är en mer avancerad förklaring än så.
Citera
2026-06-21, 19:17
Medlem
Är det någon som har koll på vad som händer på Nordirland nu? Fortsätter det eller har det lugnat ner sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in