2026-06-17, 13:19
  #13
Medlem
De är antagligen de 18 bästa franska spelarna.
Citera
2026-06-17, 13:24
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ethurt
Jag ställer frågan om det bör införas regeländringar?

Varför ska vissa länder få ha övertag än andra länder?

I Östeuropa ser du knappt inga afrikanska spelare i vita landslag, vad beror det på?

Ja det finns ju flera anledningar men bland annat..Ingen kolonialhistoria.. Länderna i Östeuropa hade inga kolonier i Afrika eller Karibien under 1800- och 1900-talet. Det fanns därför inga historiska flyttströmmar eller språkliga band som låg till grund för invandring till dessa länder. När människor från afrikanska länder flyttar till Europa för arbete söker de sig till länder med starkare ekonomier, högre löner och där de redan kan språket (som franska eller engelska). Östeuropeiska länder har historiskt sett inte varit lika attraktiva mål för arbetskraftsinvandring..
Citera
2026-06-17, 13:26
  #15
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
"Efter andra världskriget led Frankrike av en enorm brist på arbetskraft och omfattande förstörelse. För att bygga upp landet och driva den ekonomiska tillväxten (under perioden som kallas Les Trente Glorieuses) rekryterade staten och privata företag hundratusentals arbetare från Europas grannländer, men framför allt från de dåvarande kolonierna."

Det är alltså från dessa som dom franska spelarna härstammar, dom som under årtioenden byggde upp Frankrike.

Dessa anser du inte franska nog för att representera landslaget?

Du är en mycket, mycket sjuk människa. Sök vård.
Det är väl din historieförfalskning som är sjuk.

Du vet mycket väl att dessa är från den senare massinvandringen.

Vad är syftet med att ljuga? Skall vi gissa att du är en ensam neger i sverige?
Citera
2026-06-17, 13:29
  #16
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethurt
Vad vore franska landslag utan deras afrikanska spelare? Inget undantag för Frankrike som har hela 18 afrikanska spelare i sin trupp, resten araber, såg väl 2-3 vita fransmänn när nationalsången spelades i natt.

Varför ska vita landslag i Europa blandas med afrikanska spelare pga deras länders kolonianism?

Varför ska dessa länder ha övertag kunna utnyttja välja vraka sina afrikanska spelare med dubbla trippla medborgarskap?

Afrikanska länder fotbollslag blandas ju inte med vita spelare från Europa?

I klubblag hade man för några år sen, regel att ett lag fick bara använda sig av begränsat antal spelare utanför Europa, borde samma sak gälla för afrikaner? VIta Europa kommer aldrig kunna matcha afrikas ökande befolkning barnafödandet

VI får då situationer att afrikaner som spelar i vita landslag ställs mot att spela mot sina hemländer de kunde spelat för.

Som tex Yasin Ayari pappa är från Tunisien. Yasin Ayari hade kunnat välja spela för Tunisien eller mammans Marocko men valde Sverige.

ZInedine ZIdanes son är målvakt för Algeriet, när man inte platsar i Franska landslaget har man alltid möjlighet spela för 1-2 andra landslag.

Har ni fler exempel på spelare spelare i andra landslag? I Sverige har vi 6 spelare som är "svenskar" som spelar för Irakiska landslaget! Hade kanske aldrig platsat i det svenska?

Denna utveckling bara att acceptera koloniländer som Frankrike, Tyskland, England, Spanien, Portugal, Belgien, Holland kommer afrikanska spelare vara majoritet, vita spelare kommer bli minoritet i sina egna landslag?

Åsikter tankar?

Kvotering funkar bara emot vita och för negrer.

Vill nästan jämföra det som att man kan jobba i vilket land man vill, men då kanske man inte ska kalla det landslag längre.
__________________
Senast redigerad av Jahbrah 2026-06-17 kl. 13:31.
Citera
2026-06-17, 13:37
  #17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethurt
Vad vore franska landslag utan deras afrikanska spelare? Inget undantag för Frankrike som har hela 18 afrikanska spelare i sin trupp, resten araber, såg väl 2-3 vita fransmänn när nationalsången spelades i natt.

Varför ska vita landslag i Europa blandas med afrikanska spelare pga deras länders kolonianism?

Varför ska dessa länder ha övertag kunna utnyttja välja vraka sina afrikanska spelare med dubbla trippla medborgarskap?

Afrikanska länder fotbollslag blandas ju inte med vita spelare från Europa?

I klubblag hade man för några år sen, regel att ett lag fick bara använda sig av begränsat antal spelare utanför Europa, borde samma sak gälla för afrikaner? VIta Europa kommer aldrig kunna matcha afrikas ökande befolkning barnafödandet

VI får då situationer att afrikaner som spelar i vita landslag ställs mot att spela mot sina hemländer de kunde spelat för.

Som tex Yasin Ayari pappa är från Tunisien. Yasin Ayari hade kunnat välja spela för Tunisien eller mammans Marocko men valde Sverige.

ZInedine ZIdanes son är målvakt för Algeriet, när man inte platsar i Franska landslaget har man alltid möjlighet spela för 1-2 andra landslag.

Har ni fler exempel på spelare spelare i andra landslag? I Sverige har vi 6 spelare som är "svenskar" som spelar för Irakiska landslaget! Hade kanske aldrig platsat i det svenska?

Denna utveckling bara att acceptera koloniländer som Frankrike, Tyskland, England, Spanien, Portugal, Belgien, Holland kommer afrikanska spelare vara majoritet, vita spelare kommer bli minoritet i sina egna landslag?

Åsikter tankar?

18 låter mycket. Är man inte 11 pers plus ett par avbytare i fotboll? Obs kollar mest på hockey.
Citera
2026-06-17, 13:39
  #18
Medlem
IceEyess avatar
Att flertalet spelare i franska landslaget har sin etniska bakgrund i Afrika är inget nytt fenomen, utan det kunde man se redan i VM 2002.
Citera
2026-06-17, 13:39
  #19
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethurt
Vad vore franska landslag utan deras afrikanska spelare? Inget undantag för Frankrike som har hela 18 afrikanska spelare i sin trupp, resten araber, såg väl 2-3 vita fransmänn när nationalsången spelades i natt.

Varför ska vita landslag i Europa blandas med afrikanska spelare pga deras länders kolonianism?

Varför ska dessa länder ha övertag kunna utnyttja välja vraka sina afrikanska spelare med dubbla trippla medborgarskap?

Afrikanska länder fotbollslag blandas ju inte med vita spelare från Europa?

I klubblag hade man för några år sen, regel att ett lag fick bara använda sig av begränsat antal spelare utanför Europa, borde samma sak gälla för afrikaner? VIta Europa kommer aldrig kunna matcha afrikas ökande befolkning barnafödandet

VI får då situationer att afrikaner som spelar i vita landslag ställs mot att spela mot sina hemländer de kunde spelat för.

Som tex Yasin Ayari pappa är från Tunisien. Yasin Ayari hade kunnat välja spela för Tunisien eller mammans Marocko men valde Sverige.

ZInedine ZIdanes son är målvakt för Algeriet, när man inte platsar i Franska landslaget har man alltid möjlighet spela för 1-2 andra landslag.

Har ni fler exempel på spelare spelare i andra landslag? I Sverige har vi 6 spelare som är "svenskar" som spelar för Irakiska landslaget! Hade kanske aldrig platsat i det svenska?

Denna utveckling bara att acceptera koloniländer som Frankrike, Tyskland, England, Spanien, Portugal, Belgien, Holland kommer afrikanska spelare vara majoritet, vita spelare kommer bli minoritet i sina egna landslag?

Åsikter tankar?

Flera av dessa spelare är födda i Frankrike, och några är kanske enbart medborgare i Frankrike. Så vart vill du egentligen komma med din trådstart?
Citera
2026-06-17, 13:41
  #20
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ethurt
Jag ställer frågan om det bör införas regeländringar?

Varför ska vissa länder få ha övertag än andra länder?

I Östeuropa ser du knappt inga afrikanska spelare i vita landslag, vad beror det på?

Någon form av "hudfärgsregel", är det så du menar?
Citera
2026-06-17, 13:43
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahbrah
Kvotering funkar bara emot vita och för negrer.

Vill nästan jämföra det som att man kan jobba i vilket land man vill, men då kanske man inte ska kalla det landslag längre.
Varför skulle Frankrike vilja ha sämre spelare på plan bara för att de är vita?
Citera
2026-06-17, 13:47
  #22
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Att flertalet spelare i franska landslaget har sin etniska bakgrund i Afrika är inget nytt fenomen, utan det kunde man se redan i VM 2002.

Redan 1982: Tigana och Tresor. Kanske någon mer?

1998: Desailly, Henry, Trezeguet, Thuram, Karembeu, Viera. Kanske fler än så?
Citera
2026-06-17, 13:48
  #23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Jag gillar inte blattar men för i helvete, har någon i det franska landslaget invandrat till frankrike i vuxen ålder? Dom är för fan födda i landet, varför skulle de välja ett annat land?

Skjut dig själv i huvudet TS och alla andra rasist bönder.
Citera
2026-06-17, 13:48
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Varför skulle Frankrike vilja ha sämre spelare på plan bara för att de är vita?

Fråga dina smutsvänsterkompisar? Ni älskar ju att kvotera in kvinnor och negrer för att arbetsplatser är ”för vita”.

Men när hela laget har rätt färg är ni helt plötsligt för meritokrati?

Tröttnar ni någonsin på eran konstanta dubbelmoral eller är ni för efterblivna för att se det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in