Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Tja, jag är ju ingen expert på området, och eftersom du tycks vara det så tar jag dig på orden. Dock tycker jag att det är exakt samma uppförande som fotbollsupportrar ägnar sig åt, så då är väl de autister också. Antagligen är alla autister utom just du.
Fotbollssupportrar är ADHD-ungar med mindervärdeskomplex, kukarna är små och föräldrarna var pundare likt dom själva. Därför ska dom ta ut sin ilska och visa sig stor och stark. Supportrarna bryr sig inte ett dugg om fotbollen, dom vill bara slåss.
Det är stor skillnad mellan en aggressiv, våldsrunkande ADHD-pundare och en autistiskt rallyåskådare som vill rollspela hjälte. Enda likheten är väl att bägge sorterna vill ha uppmärksamheten och ryggdunkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Aldrig tänkte på. Att spela hjälte i olika situationer, det är väl få förunnat och autisterna ser väl sin chans vid bilrallyn.
Kokade motorn på en zon där det var parkeringsförbud i centrala Köpenhamn. Stannade bilen där och skulle ut och kolla vad som hänt, det rann kylvatten under bilen och kylaren rök kondenserat vatten. Det var mycket folk där. Självklart kom en autist framspringande och tittade på vattenångan i 3 sekunder och började gapa "där kan jag inte stå" och vifta med armarna. Jag ville smälla till han på käften.
Exakt såhär beter dom sig. Vill vara bror duktig och räddaren i nöden, känna sig behövd för en gångs skull. Men sen blev dom inte visst den superhjälten som dom hade spelat upp för sig själv i sitt huvud. Sen går dom hem och runkar till tecknad porr och äter ostkrokar (med otvättad kukhand)