2026-06-17, 12:12
  #25
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hans fru är ett riktigt valsänke. Kristersson kanske kan deklarera att han ska skilja sig?

Jag som trodde han gifte sig för att kunna bli tagen på allvar trots längden.

Hur ska det nu gå för vår tre äpplen höga smurf.
Citera
2026-06-17, 12:13
  #26
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Att det är grovt maktmissbruk tvivlar jag inte på men vad går det ut på? Att genom John Templeton Foundation bana väg för den kristna extremhögern, kanske som en framtida politisk kraft i Sverige?

Kristersson går ju på som en Mini-Trump.
Citera
2026-06-17, 12:24
  #27
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
General Strömmer kanske har synpunkter/idéer.

Säkert. Men förvänta dej inget späcktakulärt. Slår du upp "följsam" i ordboken så dyker det upp en bild på Strömmingen.


Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att det är grovt maktmissbruk tvivlar jag inte på men vad går det ut på? Att genom John Templeton Foundation bana väg för den kristna extremhögern, kanske som en framtida politisk kraft i Sverige?

Kristersson går ju på som en Mini-Trump.

Politik handlar enbart om berika sej. Trodde du på allvar att det är någon som bryr sig ett skit om "konspirationer" eller "världsförändringar"? Nej, det är bankkontot som gäller.
Citera
2026-06-17, 12:50
  #28
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Hans fru är ett riktigt valsänke. Kristersson kanske kan deklarera att han ska skilja sig?

Ingen, absolut ingen av Moderaternas väljare bryr sej om detta.

Han överlevde ju könsbyteslagen som 80 % av partiet var emot.

Detta är en icke-fråga för alla utom för sossarna som letar fel i varje hörn
Citera
2026-06-17, 12:58
  #29
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Är inte sk ministerstyre olagligt i Sverige?

Att avskeda en chef på en myndighet för att han gör sitt jobb professionellt och korrekt, genom att avslå ovetenskapliga direktiv från statsministerns fru, är helt klart olämpligt. Det borde direkt leda till åtgärder mot statsministern.

Oppositionen borde lyfta detta, ta statsminister i örat.

Ulf verkar totalt under sin fula frus kontroll. Man förstår att de är barnlösa, pga han inte blir hård när han ser sin feta fula otrevliga fru.
__________________
Senast redigerad av Din-gamla-mamma 2026-06-17 kl. 13:00.
Citera
2026-06-17, 13:02
  #30
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Ingen, absolut ingen av Moderaternas väljare bryr sej om detta.

Han överlevde ju könsbyteslagen som 80 % av partiet var emot.

Detta är en icke-fråga för alla utom för sossarna som letar fel i varje hörn
Du har helt rätt i att sossarna letar i varje hörn.

Jo en del moderater bryr sig nog. Men visst, de kanske inte är så många. Det ser dock inte så bra ut i opinionen:

"Moderaterna rasar till sin lägsta nivå i en Novus-mätning på nio år"
/Kvartal idag.
Citera
2026-06-17, 13:04
  #31
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Efter valet. Sedan blir den feta paddan glömd rätt omgående.

Finns ju inte mycket att utreda, lär nog gå fort.
Citera
2026-06-17, 13:07
  #32
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu


Hur ska det nu gå för vår tre äpplen höga smurf.


Han har börjat spela tennis ( dubbel ) med Morgan Johansson.
Citera
2026-06-17, 13:54
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Är inte sk ministerstyre olagligt i Sverige?

Ja, men detta är inte ministerstyre. Regeringen kan och ska ge uppdrag till myndigheter och de är regeringens jobb att tillsätta och byta GD på myndigheter.
Citera
2026-06-17, 14:35
  #34
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Kommer Kristersson tvingas avgå?

Jag har svårt att se hur han ska agera nu? Ska han dra upp, eller hitta på, någon annan skit som det riktiga orsaken till att GD gick/sparkades?
Förutom förlust i val, har det aldrig hänt att någon fått avgå. Så vet inte varför du tror det.
Citera
2026-06-17, 14:39
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Att det är grovt maktmissbruk tvivlar jag inte på men vad går det ut på?

Att Ed ska få in lite kosing på kontot.
Citera
2026-06-17, 14:56
  #36
Medlem
Det blir så här när:

1. Vi har den sämst utbildade regeringen på 30 år, majoriteten av statsråden har endast gymnasieexamen

2. Statsråden kan inte skilja på fakta och åsikter, och anser att åsikter är lika viktiga som fakta. Det leder till att man fattar beslut först och sedan genomför man endast symboliska utredningar och bryr inte om resultaten, eftersom fakta aldrig kan övertrumfa åsikter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in