2026-06-16, 18:22
Medlem
Hur mycket sätter vi på att det inbrottet polisen inte vill prata om är det som skedde på apoteket i morse? 😂

Citat:
– Personen som körde omkull är en man i 40-årsåldern. Han är misstänkt för två inbrott i Klintehamn där han vid det ena inbrottet ska ha tagit den här motorcykeln. När han körde omkull hade vi anledning att anta att motorcykeln var stulen. Det andra inbrottet kan jag inte säga något om i nuläget. Han är frihetsberövad och misstänks alltså för inbrott, stöld, drograttfylleri och olovlig körning.

Tidigt på tisdagsmorgonen anmäldes ett inbrott på apoteket i Klintehamn. Huruvida dessa händelser har något samband är ännu oklart.

https://www.helagotland.se/trafik/gotland/artikel/mc-foraren-kraschade-med-stulen-motorcykel/jvzg36or
Citera
2026-06-16, 18:31
Moderator
Parongatans avatar
Rubrik och datumformat justerat. Tidigare rubrik utgår: Motorcykel kraschar. Förare misstänks för flera brott. Klintehamn (16-06-2026)

/Moderator
Citera
2026-06-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purplepanic
Hur mycket sätter vi på att det inbrottet polisen inte vill prata om är det som skedde på apoteket i morse? 😂

https://www.helagotland.se/trafik/gotland/artikel/mc-foraren-kraschade-med-stulen-motorcykel/jvzg36or
Haha, ja det är ju inte så svårt att förstå.. 😂
Vilka stjärnor bor på byn då?
Citera
2026-06-16, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenisten
Haha, ja det är ju inte så svårt att förstå.. 😂
Vilka stjärnor bor på byn då?

Haha bor så jävla mkt pundare i klinte så vem av dem eller deras polare det rör sig om har jag ingen aning om.
Men gissar att man känner igen namnet när det väl kommer fram här 😂

Kan också undra vem han stulit crossen hos och vad han pysslat med mellan inbrottet på apoteket runt 6-tiden och kraschen strax innan 10 😂
Citera
2026-06-17, 06:24
Medlem
Killgssar på Marku* Lars*on men jag kan ha fel fast det är sällan..
Citera
2026-06-17, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Killgssar på Marku* Lars*on men jag kan ha fel fast det är sällan..

Jag har samma killgissning ! Han var väl inne några gånger på apoteket i Hemse har jag för mig , återstår att se !
Citera
2026-06-17, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bicepspump
Jag har samma killgissning ! Han var väl inne några gånger på apoteket i Hemse har jag för mig , återstår att se !
Bor inte han på Donn3rsgatan i nån soc lgh?
Citera
2026-06-17, 11:56
Medlem
Nej men på odvalds i en lägenhet
Citat:
Ursprungligen postat av OberynMartell
Bor inte han på Donn3rsgatan i nån soc lgh?
Citera
2026-06-17, 11:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P0kerchips
Nej men på odvalds i en lägenhet
R*nesson från Slite!
Citera
2026-06-17, 14:23
Medlem
Det känns som ett ganska långt hopp från “polisen vill inte kommentera det andra inbrottet” till att det måste vara apoteket.

Visst, tidsmässigt ligger det nära till hands att misstänka ett samband när en person är misstänkt för flera inbrott i samma lilla ort samma dag. Men om polisen inte vill säga något än kan det lika gärna bero på att de fortfarande utreder om händelserna faktiskt hänger ihop.

Det som redan framstår som rätt imponerande är ju att mannen enligt uppgifterna misstänks för inbrott, stöld av motorcykel, olovlig körning och drograttfylleri, för att sedan köra omkull med den stulna hojen. Inte direkt någon brottsplanering på mästarnivå.

Vi får väl se vad som kommer fram när förundersökningen hunnit lite längre. Just nu känns det mest som att det finns mer spekulationer än fakta.
Citera
2026-06-17, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
R*nesson från Slite!
Vaa.?
Citera
2026-06-17, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdealAmin
Det känns som ett ganska långt hopp från “polisen vill inte kommentera det andra inbrottet” till att det måste vara apoteket.

Visst, tidsmässigt ligger det nära till hands att misstänka ett samband när en person är misstänkt för flera inbrott i samma lilla ort samma dag. Men om polisen inte vill säga något än kan det lika gärna bero på att de fortfarande utreder om händelserna faktiskt hänger ihop.

Det som redan framstår som rätt imponerande är ju att mannen enligt uppgifterna misstänks för inbrott, stöld av motorcykel, olovlig körning och drograttfylleri, för att sedan köra omkull med den stulna hojen. Inte direkt någon brottsplanering på mästarnivå.

Vi får väl se vad som kommer fram när förundersökningen hunnit lite längre. Just nu känns det mest som att det finns mer spekulationer än fakta.
Ja det finns ju nåra Drugstores Cowboy att välja på Patrik är en till..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in