2026-06-16, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Inte "tvång" men dels fanns det färre män pga bl.a. krig och sjukdomar där män oftare stryker med. Dels var kvinnor mer direkt beroende av det som män bidrog med.

Min egna bedömning är också att det runt 25-30 år sedan började svänga över mer till kvinnors marknad än mäns men att det de sista 15 ökat rejält även om jag allt mer upplever en stabilisering av den ökningen. Mäns generella intresse av kvinnor minskar vilket gör det manliga utbudet mindre.

// CC
Orup bedömde ca 10 år sen tidigare än dig att det är kvinnornas marknad.

Och när hon går förbi står pojkarna på rad
De visslar och ler och trugar och ber
Citera
2026-06-16, 18:31
Medlem
Sverige har ett underskott på ca. 100,000 kvinnor i parbildande ålder, ifall Sverige skulle tagit in 200,000 unga singelkvinnor hade det nog till stor del blivit ombytta roller.
Citera
2026-06-16, 19:20
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Kvinnor kräver ofta att de ska accepteras så som de är. Oavsett om det är 40-50 kg övervikt eller tre ungar från en kåkfarare. Män å andra sidan försöker leva upp till kvinnors krav om hög status och vältränad kropp. Nu är det ju grovt generaliserat här. Men varför kräver inte du som man att kvinnor accepterar att du är arbetslös och tjockis tex? Det om något är väl äkta kärlek.

Människan är bara ett djur. Tror du älgar eller lejon eller sköldpaddor bryr sig om honan är överviktig eller om hon är oskuld, eller vill de bara ha fitta?

Människan är, tyvärr, inte annorlunda än de enklaste djur ute i skogen.
Citera
2026-06-16, 19:34
Medlem
AndersPersson99s avatar
Haha, så är det faktiskt ofta (inte alltid dock).

Åh, killar måste acceptera mig. Jag duger som jag är. Body positive etc etc... alltid kvinnor som håller på så.

Ofta en fet skallig man skulle kräva någon acceptans från kvinnor, han vet vad han är.

Att inte ta ansvar, acceptera verkligheten och kräva saker är kvinnliga drag. Samt feminina vänstermän.
Citera
2026-06-16, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Haha, så är det faktiskt ofta (inte alltid dock).

Åh, killar måste acceptera mig. Jag duger som jag är. Body positive etc etc... alltid kvinnor som håller på så.

Ofta en fet skallig man skulle kräva någon acceptans från kvinnor, han vet vad han är.

Att inte ta ansvar, acceptera verkligheten och kräva saker är kvinnliga drag. Samt feminina vänstermän.
Att inte vilja ta ansvar är nog snarare ett manligt drag…

Det verkar snarare vara män som tycker att man ska acceptera dem som de är. Man går in på threads t ex och ser alla gubbmagar skriva till botar långt över deras liga
Citera
2026-06-16, 23:00
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Orup bedömde ca 10 år sen tidigare än dig att det är kvinnornas marknad.

Och när hon går förbi står pojkarna på rad
De visslar och ler och trugar och ber

😄

Good point. Men det gällde Stockholmskisar. Inte övriga killar i landet. 😉

// CC
Citera
2026-06-17, 00:19
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Att inte vilja ta ansvar är nog snarare ett manligt drag…

Det verkar snarare vara män som tycker att man ska acceptera dem som de är. Man går in på threads t ex och ser alla gubbmagar skriva till botar långt över deras liga

Threads? Gubbmagar? Botar? Vad pratar du om? Tillhör du den efterblivna generation som är runr 30 nu? För då har du rätt, där är både män och kvinnor retards.
Citera
2026-06-17, 06:52
Medlem
styckets avatar
Så länge man är dig själv, det är viktigast.
Citera
2026-06-17, 09:21
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ömsesidig respekt kommer man långt på. Anser jag iaf.

Jo så är det, men orealistiska krav oavsett kön är inte hållbart idag. Vi har sjukt många % som är singlar i detta land.
Citera
2026-06-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Jo så är det, men orealistiska krav oavsett kön är inte hållbart idag. Vi har sjukt många % som är singlar i detta land.
Om man hellre är singel än sänker sina krav är det ju så.
Citera
2026-06-17, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
😄

Good point. Men det gällde Stockholmskisar. Inte övriga killar i landet. 😉

// CC
Spelar ingen roll. Det har alltid varit kvinnornas marknad. Det är därför de är alldeles mätta på män
Citera
2026-06-17, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Ja jag vet. Det är som att det piskas upp att vi ska hata varandra på nåt vis. Å det är en skrämmande utveckling 😔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in