2026-06-16, 11:09
Medlem
swebarbs avatar
Så länge det är kvinnornas marknad online så kommer det fortsätta vara såna krav från dom.
Citera
2026-06-16, 12:29
Bannlyst
Jag tycker det verkar tvärtom. Kvinnor håller sig singlar medan män som har odlat gubbmage desperat letar efter relationer och kräver att de ska hitta någon trots deras defekter.

Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Så länge det är kvinnornas marknad online så kommer det fortsätta vara såna krav från dom.
Det har alltid varit kvinnornas marknad offline också, så att säga
Citera
2026-06-16, 13:26
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Vi behöver ändra på det. Om män håller en lägre högstanivå så får de bättre villkor. Lite som en fackförening.

Vi män är värdelösa på att agera som en kartell kring vår kropp och själ. Kvinnor har brilliant lyckats skapa en sorts köttets OPEC.
Citera
2026-06-16, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag medger att de som "pissar på sig själva" syns och hörs inte lika mycket som de som överskattar sitt värde men det är min uppfattning att andelen som grovt överskattar sitt värde ökar allt mer.

// CC
Kan det vara att det bara är en fluga på sociala medier just nu? Incelrörelsen ökar väl också, och dom är motståndarna? Med två tydliga läger…
Går jag ut på stan eller tittar i mitt umgänge är det precis som vanligt.
Citera
2026-06-16, 15:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananaChiquita
Jag tycker det verkar tvärtom. Kvinnor håller sig singlar medan män som har odlat gubbmage desperat letar efter relationer och kräver att de ska hitta någon trots deras defekter.

Det var andra tider 2014 när tinder o såna sidor var nya om du frågar dom flesta. Idag är det katastrof för killar 2026..
Citera
2026-06-16, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Det var andra tider 2014 när tinder o såna sidor var nya om du frågar dom flesta. Idag är det katastrof för killar 2026..
Har aldrig testat. Tror inte man hittar någon riktig kärlek på sådana sidor.
Citera
2026-06-16, 15:41
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Kvinnor kan kräva hur mycket de vill, jag skrattar bara åt deras krav. Det är mitt race som gäller.

Inga näsringar, feminister, överviktiga eller singelmorsor.

Det är därför du fortfarande är singel!
Citera
2026-06-16, 15:42
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Nej. Historiskt har det varit helt tvärtom. Det är de sista 25-30 åren och framförallt de sista 15, som har varit kvinnornas marknad men det är en nästintill obefintlig del av mänsklighetens historia.

// CC
Citera
2026-06-16, 15:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Nej. Historiskt har det varit helt tvärtom. Det är de sista 25-30 åren och framförallt de sista 15, som har varit kvinnornas marknad men det är en nästintill obefintlig del av mänsklighetens historia.

// CC
För 100 år sedan var väl pga ”tvång”. Men även för 25 år sedan var det kvinnornas marknad
Citera
2026-06-16, 16:09
Medlem
CC75s avatar
Citat:
För 100 år sedan var väl pga ”tvång”. Men även för 25 år sedan var det kvinnornas marknad

Inte "tvång" men dels fanns det färre män pga bl.a. krig och sjukdomar där män oftare stryker med. Dels var kvinnor mer direkt beroende av det som män bidrog med.

Min egna bedömning är också att det runt 25-30 år sedan började svänga över mer till kvinnors marknad än mäns men att det de sista 15 ökat rejält även om jag allt mer upplever en stabilisering av den ökningen. Mäns generella intresse av kvinnor minskar vilket gör det manliga utbudet mindre.

// CC
Citera
2026-06-16, 17:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är därför du fortfarande är singel!

Det är inte så farligt.
Citera
2026-06-16, 17:45
Avslutad
Ömsesidig respekt kommer man långt på. Anser jag iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in