Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Har inget företag numera, men skulle jag ha så går väl folk som har barn bort, inte helt ovanligt att de vill komma lite senare och/eller gå lite tidigare för de ska hämta eller skjutsa ungar. Plus folk med specialkrav och som inte kan äta allt utan måste ha dubbel uppsättning av allt i köket.
+1 den.
Barn eller kvinnor som är på g att skaffa barn är en oerhörd kostnad för ett företag. Och källan till oerhörda mängder huvudvärk och extraarbete för chefen.
Jag skulle egentligen säga kvinnor generellt skulle jag hålla mig borta från att anställa.
Alltid en massa gnäll, det blir konflikter. De involverar facket för minsta sak som inte ens facket har att göra med. De ska alltid engagera sig i det så de är iväg på utbildningar och skit som ska täckas upp.
Mindre stresståliga, alltid kränkta.
På de flesta företag jag har haft att göra med så blir det på något vänster att kvinnorna får finjobben medans karlarna får göra skiten.
Ledningen resonerar att de gnäller så mycket, går för sakta eller resulterar i okynnessjukskrivningar så företaget går bättre ifall de blir uppdelat så. Med resultatet att de blir dålig stämning bland löneslavarna för karlarna upptäcker de tämligen fort.