För att slippa politiska trollfabriker inför valet så borde kraven i Politik ökas till att man skall ha varit medlem i minst två år för att kunna posta.
Och alla uppenbara trollkonton skapade av socialdemokraternas trollfabrik borde gå under regel 1.07. Alternativa konton.
__________________
Senast redigerad av AD15 2026-06-16 kl. 00:29.
Iden är god och jag tycker definitivt att sossetrollen borde nedkämpas medelst gravt fysiskt våld - men det funkar inte att bara tillåta godkända åsikter och godkänd politisk hemvist här på Flashback. Då faller hela syftet med forumet.
Här skall alla få kunna komma till tals - oavsett hur pass pervers, efterbliven och inavlad (sosse) man än är. Även centerpedofiler skall ju dessutom få uttala sig här...
Så nej, ditt förslag håller inte riktigt. Även om iden om att begränsa nyreggade konton iochförsig inte är så dum.
För att slippa politiska trollfabriker inför valet så borde kraven i Politik ökas till att man skall ha varit medlem i minst två år för att kunna posta.
Och alla uppenbara trollkonton skapade av socialdemokraternas trollfabrik borde gå under regel 1.07. Alternativa konton.
Nu är det inte förbjudet att ha flera konton och det skulle bli för tråkigt att bara högerspöken skulle få posta i politik, hur roligt är det att bara vara en klubb för inbördes beundran?
Iden är god och jag tycker definitivt att sossetrollen borde nedkämpas medelst gravt fysiskt våld - men det funkar inte att bara tillåta godkända åsikter och godkänd politisk hemvist här på Flashback. Då faller hela syftet med forumet.
Här skall alla få kunna komma till tals - oavsett hur pass pervers, efterbliven och inavlad (sosse) man än är. Även centerpedofiler skall ju dessutom få uttala sig här...
Så nej, ditt förslag håller inte riktigt. Även om iden om att begränsa nyreggade konton iochförsig inte är så dum.
Det är ju dock SD som har både trollfabriker och peddos på höga positioner inom partiet.
Hoppas dom städas bort innan valet, dom är inget man vill ha, det enda ni gör är att förstöra diskussionen.
Iden är god och jag tycker definitivt att sossetrollen borde nedkämpas medelst gravt fysiskt våld - men det funkar inte att bara tillåta godkända åsikter och godkänd politisk hemvist här på Flashback. Då faller hela syftet med forumet.
Här skall alla få kunna komma till tals - oavsett hur pass pervers, efterbliven och inavlad (sosse) man än är. Även centerpedofiler skall ju dessutom få uttala sig här...
Så nej, ditt förslag håller inte riktigt. Även om iden om att begränsa nyreggade konton iochförsig inte är så dum.
Kan inte moddarna helt enkelt börja följa forums-reglerna? Då spelar ju politisk hemvist inte så stor roll, kan det vara nåt grepp vår ständigt förvunne admin kan tänka sig implementera?
Som det är nu så borde han kanske ditcha Idi Amin avataren och lägga en kvart på att hitta någon mer passade, kanske Keir Starmer hade funkat?
Ja det låter vettigt... gjorde man inte något likande med Ryssland och Ukraina trådarna? Eller var det ett antal inlägg som gällde?
Både och faktiskt. Medlem minst en månad och ha minst 50 registrerade inlägg är kravet för att kunna posta där. Om det sedan vore lämpligt att införa även för Politik Inrikes har jag inte funderat på, men spontant är jag tveksam.
Många startar nya konton för att ställa frågor som man inte vill fråga på sitt vanliga konto. Med det sagt innebär det att utöver bottarna så uppmanar din idé till att vanligt fölk måste horposta för att nå över gränsen.
Däremot kanske att trådarna läggs som förhandsgranskning när man är ny medlem och vill starta en ny tråd. Blir lite trist för de med akuta ärenden. Och blir ett extra par klick för moderatorerna. Men skulle vara bra på längre sikt då det permanent förhindrar spam och liknande från nya medlemmar i vart fall i ett flöde, vilket också råkar vara det som innebär mest spridning.
Det löser dock inte de medlemmar som skriver inlägg. Men då slipper man i alla fall se det i flödet under "Nya trådar". För det är just det faktum att det skapas få trådar och att en nyskapad tråd hinner ligga i flödet - i värsta fall - ett till två dygn (om det inte raderas) som gör att de ens väljer att skapa nya trådar.
Kanske innebär att det postas fler skräpinlägg, alltså att man bara flyttar problemet till ett med sämre översikt och risk att inlägg ligger kvar för länge innan hantering. Men kan vara värt ett försök?
Jag hade testat rulla ut spärren till en begränsad mängd användare (typ varannan, vart tredje ny användare) och provat en månad för att se om det blir någon förändring till det bättre, både för användare (som vill slippa läsa det) och moderatorer (som måste klicka ett par gånger extra).
__________________
Senast redigerad av The Crash 2026-06-21 kl. 18:35.